Innovaten lc-1 laajakaista lamda juttua
Moderator: Masi_K
MItä vastasivat?Terppis wrote:Nyt meni sitte kyllä lopullisesti. Ei oo enää pariin päivään näyttäny muuta ku 4,04-4,07 volttia noi analogiset lähdöt. Lähetin jo mailia tonne innovateen. Saa nähä kuinka sitte käy.
Muuten jos hommasit sen "Kimmo's kimppatilauksen" kautta, niin eikös tuo takuu ole sen vauhtikaupan asia? Tais olla puhetta silloin ekassa threadissä ja myös tuolla Innovaten sivustolla mainitaan että jälleenmyyjät hoitavat itse takuunsa.

Moikka,
takuuasiat kannattaa hoitaa tuon meidän toimittajan kautta. Meiliosoite on info@lm-1.com. Puhuvat siellä hyvää englantia vaikka saksalaisia ovatkin.
Tietooni tulleet takuuasiat ovat hoituneet kivuttomasti ja nopeasti.
Itse valmistajakin hoitaa kyllä takuuasiat, mutta sitä kautta asiat saattaa kestää pitempään.
- Kimmo
takuuasiat kannattaa hoitaa tuon meidän toimittajan kautta. Meiliosoite on info@lm-1.com. Puhuvat siellä hyvää englantia vaikka saksalaisia ovatkin.

Itse valmistajakin hoitaa kyllä takuuasiat, mutta sitä kautta asiat saattaa kestää pitempään.
- Kimmo
Jep
Jep...
Tuli tänään kokeiltua tuota uutta LC-1:tä megan kanssa.
(Kiitokset kimmolle vaivannäöstä tilauksen hoitajana!)
Aikaisemmin olin kokeillut sitä vain läppärin ja sarjakaapelin kautta, joka pelasi täysin ok.
Tänään testailin sit megan kanssa. Tinailin johdon väliin varalta sen sarjavastuksen (390ohm) vaikka en edellisessä kirjoituksessani oikein järkevää selitystä sille keksinytkään. Useampi tunti tuli ajeltua megan kans ja toimi ihan hienosti. (Pitää koputtaa puuta!)
Vertailin megan näyttämää Logworksin tulokseen ja ei niissä kyllä minusta mitään eroa ollut vaikka tuo vastus välissä onkin. Antaa olla, pääasia että toimii.
Tarkoitus olisi nyt keväällä ajella pitempäänkin tuon LC:n kans kun alkaa oikeen tosissaan säätään kartat kohilleen.
Tuli tänään kokeiltua tuota uutta LC-1:tä megan kanssa.
(Kiitokset kimmolle vaivannäöstä tilauksen hoitajana!)
Aikaisemmin olin kokeillut sitä vain läppärin ja sarjakaapelin kautta, joka pelasi täysin ok.
Tänään testailin sit megan kanssa. Tinailin johdon väliin varalta sen sarjavastuksen (390ohm) vaikka en edellisessä kirjoituksessani oikein järkevää selitystä sille keksinytkään. Useampi tunti tuli ajeltua megan kans ja toimi ihan hienosti. (Pitää koputtaa puuta!)
Vertailin megan näyttämää Logworksin tulokseen ja ei niissä kyllä minusta mitään eroa ollut vaikka tuo vastus välissä onkin. Antaa olla, pääasia että toimii.
Tarkoitus olisi nyt keväällä ajella pitempäänkin tuon LC:n kans kun alkaa oikeen tosissaan säätään kartat kohilleen.
Re: Jep
Sen sarjavastuksen tehtävä on suojata LC-1:n DA-muuntimen lähtöä siinä tapauksessa että piuha sattuu osumaan maahan.Mikes9000 wrote:Tinailin johdon väliin varalta sen sarjavastuksen (390ohm) vaikka en edellisessä kirjoituksessani oikein järkevää selitystä sille keksinytkään. ... ei niissä kyllä minusta mitään eroa ollut vaikka tuo vastus välissä onkin.
Megan lambdatulon impedanssi on niin suuri, vakiokalustuksella 1Mohm, ettei tuo sarjavastus vaikuta Megan näyttämään oleellisesti.
Hoitavat tosiaan hyvin tuon takuuasian. Laitoin tuossa neljän maita viestiä ja vastasivat vielä tänään ennen kymmentä. Lupasivat lähettää uuden tuotteen ja laittavat vielä sen vastuksen mukaan. Pyysivät laittamaan rikkinäisen heille, mutta sillä ei kuulema ole niin kiirettä, tyyliin "valitse vain halvin tapa lähettää, ettei tule paljoa kuluja itselle." Tuon postikulunhan tuossa taitaa nyt menettää, mutta ei sinänsä paha.Kimmo's wrote:Moikka,
takuuasiat kannattaa hoitaa tuon meidän toimittajan kautta. Meiliosoite on info@lm-1.com. Puhuvat siellä hyvää englantia vaikka saksalaisia ovatkin.Tietooni tulleet takuuasiat ovat hoituneet kivuttomasti ja nopeasti.
- Kimmo
Ei kait sen kanssa ongelmia ole ollut? Vai onko?, kun soossimittari näyttää potaattia
Jos nyt oletetaan että piuhat on vedetty oikein eikä ole esim maadoituksista johtuvaa offsettiä.
Mulla ei oo mitään mittaria, tässä viimeiset 4 kk painiskellut viitsiikö tuota innovatea ostaa.... siinä on ominaisuuksiakin pari käypää mitä esim PLX ei näytä löytyvän.
Kalibroinnilla saadaan tarkkuutta mittaukseen. Pakoläpöongelmista: eikös ne käytä samaan anturia...antonmies wrote:Niinpä niin...
PLX laajakaistalambdan edut
Vähemmän maapiuhoja(yksi), ei tarvitse kalibroida(ikinä), ei ongelmia korkeilla pakolämmöillä ts. ei tarvitse jäähdytyselementtejä väkästellä. Ei tunnettuja ongelmia MSn kanssa. Asenna ja unohda on meininki...
Voipi tietysti olla, että täällä ruuttaporukassa säätäminen on pääasia, eikä toimivat vehkeet...
-
- Megajumala
Olen kyllä niistä kärähtäneistä DAC:sta lukenut niinkuin juuri tässä viestiketjussa käy ilmi, perseestähän se on jos turhan helposti palaa.Lue tätä viestiketjua, niin törmäät kärähtäneisiin kamppeisiin. No, onneksi näyttävät laihaa seosta jumittuessaan
Kerro vähän niistä PLX puuttuvista ominaisuuksista? Tiedonkeruu ja ohjelmoitava ulostulo?
Tosin se uusi paranneltu versio on olemassa, liekö jo myynnissä?
Ominaisuuksista tarkoitin juurikin noita innovaten kahta ohjelmoitavaa analogiulostuloa ja sitten tätä digitaaliulostuloa josta sen saa tietokoneeseen kiinni ja ohjelmalla katsoa seossuhdetta.
Tätähän mahdollisuutta PLX:ssa ei ole? Vaan välissä pitää olla jokin dataloggeri vaikka sitten se mega.
Mun mielestä ihan varteenotettavat ominaisuusedut.
Mutta hyvä että tästäkin aiheesta on saatu asiallista keskustelua aikaiseksi.
Olisi kiva jos innovaten käyttäjät voisi laittaa tähän vähä kokemuksia, niitä hyviäkin (kait niitäkin on?), huonot kokemukset kun helposti kerrotaan aina eteenpäin...
Mulla ei ole ollut mitään ongelmia inovaten kanssa, käytössä siis lc-1 anturi sijaitsee alle 10cm turbosta joka välillä hehkuu kauniin punaisena. Mitään jäähdytyslevy kikkailuja ei ole tehty ja tuntuisi tarkalta. Seosnäyttöna autogaugen kapeakaistalle tarkoitettu joka toimii lineaarisesti välillä 0v-1v joka onohjelmoitu innovateen vastaamaan väliä 20-10.
Jätetään FUD vähemmälle. Eiköhän kaikki nuo kuitenkin asiansa aja (ts. pumppuvirran ohjaus) jne.
Nykyään vaihtoehtona myös harrastajavoimin toteutettu ratkaisu...
http://www.vems.hu/wiki/index.php?page=AfreshTiny
Jonka voi hankkia myös valmiiksi koottuna...
http://shop.vems.hu/catalog/product_inf ... dea86e22e0
Nykyään vaihtoehtona myös harrastajavoimin toteutettu ratkaisu...
http://www.vems.hu/wiki/index.php?page=AfreshTiny
Jonka voi hankkia myös valmiiksi koottuna...
http://shop.vems.hu/catalog/product_inf ... dea86e22e0
Juu, täällä alkaa haisemaan aika vahvasti omien tuotteiden mainostus faktoista välittämättä.
Tuo VEMS:in mittari vaikutti aika mielenkiintoiselta. Mutta onko tuosta saatavilla skemat ja muut oleelliset dokumentit? Noiden VEMS:in sivujen logiikka ei ole oikein auennut minulle, sieltä tuntuu olevan tolkuttoman hankala löytää haluamaansa tietoa.
Tuo VEMS:in mittari vaikutti aika mielenkiintoiselta. Mutta onko tuosta saatavilla skemat ja muut oleelliset dokumentit? Noiden VEMS:in sivujen logiikka ei ole oikein auennut minulle, sieltä tuntuu olevan tolkuttoman hankala löytää haluamaansa tietoa.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
-
- Megasquirt aloittelija
Itellä on tuollainen VEMS-mittari. Tuossa muutama kuva.
Nuo VEMSin sivut ovat suoraan sanottuna ihan perseestä.
Tämä sivu on oikeastaan ainoa missä on jotain järkevää informaatiota ko. tuotteesta.
Tuohan säätyy megatunella.
Autossa mulla toi ei ole vielä ollut, mutta huoneilman happipitoisuutta ja huoneenlämpöä tuntuis haistelevan ihan ok.
Noilla VEMS-sedillä oli joku IRC-kannukin efnetillä, mutta en nyt muista että mikä. Sen saattaa säkällä löytää tuolta vems-wikistä kenties.
Tuon VEMS-mittarin rauta vissiin tukisi lisääkin optioita, mutta niitä ei vielä ole kukaan kehittänyt. Katsotaan mitä tuleman pitää. Itselleni riittää wbO2 ja EGT vallan mainiosti.
Nuo VEMSin sivut ovat suoraan sanottuna ihan perseestä.

Tämä sivu on oikeastaan ainoa missä on jotain järkevää informaatiota ko. tuotteesta.
Tuohan säätyy megatunella.
Autossa mulla toi ei ole vielä ollut, mutta huoneilman happipitoisuutta ja huoneenlämpöä tuntuis haistelevan ihan ok.

Noilla VEMS-sedillä oli joku IRC-kannukin efnetillä, mutta en nyt muista että mikä. Sen saattaa säkällä löytää tuolta vems-wikistä kenties.

Tuon VEMS-mittarin rauta vissiin tukisi lisääkin optioita, mutta niitä ei vielä ole kukaan kehittänyt. Katsotaan mitä tuleman pitää. Itselleni riittää wbO2 ja EGT vallan mainiosti.
nythän tämä homma alkaa mennä kyseenalaiseksi, kun tuntuu, että ei saa esittää krittiikkiä innovativen tuotteista
kyseessä kuitenkin aika kallis hankinta (laajakaista lambda siis), joten varmasti jokainen haluaa selvittää, onko kyseinen tuote sen rahan arvoinen, mitä siihen joutuu investoimaan.
itse en ainakaan olisi törmännyt koko PLX:n lambdaan, ellen olisi näitä juttuja lukenut.
ja eikös tämä innovativen lambda sitten joudu ostamaan mainostilaa foorumilta

kyseessä kuitenkin aika kallis hankinta (laajakaista lambda siis), joten varmasti jokainen haluaa selvittää, onko kyseinen tuote sen rahan arvoinen, mitä siihen joutuu investoimaan.
itse en ainakaan olisi törmännyt koko PLX:n lambdaan, ellen olisi näitä juttuja lukenut.

voit tehdä oman threadin missä puhutaan plx:n lambdasta jos siltä tuntuu, mutta selkeä innovativen mollaus "oma lehmä ojassa" motiivilla ei ole sallittua.Höylä wrote:nythän tämä homma alkaa mennä kyseenalaiseksi, kun tuntuu, että ei saa esittää krittiikkiä innovativen tuotteista![]()
edit: jos jotain vielä jäi sanottavaksi niin privaan voi laittaa, tästä eteenpäin vain ontopiccia.
Kannattaa tarkistaa lämmityksen virta- ja maajohto, että ovat tarpeeksi paksuja ja saa kunnolla maata. Jos ohuet piuhat rajoittaa lämmitysvirtaa voi lämmitys kestää tosi kauan. Normaalistihan lämmitys ei kestä kuin parikymmentä sekuntia.rolla wrote:Menee ihan tilttiin koko LC-1 kun yritän nyt ottaa yhteyttä tuohon. Näyttää afr 10 kokoajan. Piti käyttää akunkenkä irti että sai taas näyttämään jotain lukemia. Ledi vilkkuu kokoajan (lämmitys) kun tuo vika ilmenee. Analogissa on vastus paikoillaan. Mistähän tuo johtuu?
Onko se vilkkuminen nopaa ja tasaista (=lämmitys). Jos vilkunnassa on taukoja, niin se vilkuttaa jotain vikakoodia. Laske vilkahdusten määrä ja katso vastaava vikakoodi manuaalista.
Millä yrität yhteyttä tuohon? Läppärillä ja sarjapiuhalla? LogWorks vai LM Programmer softalla? Mitä softa sanoo?
- Kimmo
Kyllä tuo ennen toimi. Vilkkuminen on nopeaa ja taisaista, eli lämmitys. Yritin ottaa yhteyttä läppärillä ja sarjapiuhalla(ohjelmointi "tappi" paikoillaan). Ei saa yhteyttä logworksilla eikä lm programmerilla. Pitää vielä koittaa rassata. Ennenkin ollu vaikeuksia saada yhteyttä mutta muutaman kerran oon onnistunut.Kimmo's wrote:Kannattaa tarkistaa lämmityksen virta- ja maajohto, että ovat tarpeeksi paksuja ja saa kunnolla maata. Jos ohuet piuhat rajoittaa lämmitysvirtaa voi lämmitys kestää tosi kauan. Normaalistihan lämmitys ei kestä kuin parikymmentä sekuntia.rolla wrote:Menee ihan tilttiin koko LC-1 kun yritän nyt ottaa yhteyttä tuohon. Näyttää afr 10 kokoajan. Piti käyttää akunkenkä irti että sai taas näyttämään jotain lukemia. Ledi vilkkuu kokoajan (lämmitys) kun tuo vika ilmenee. Analogissa on vastus paikoillaan. Mistähän tuo johtuu?
Onko se vilkkuminen nopaa ja tasaista (=lämmitys). Jos vilkunnassa on taukoja, niin se vilkuttaa jotain vikakoodia. Laske vilkahdusten määrä ja katso vastaava vikakoodi manuaalista.
Millä yrität yhteyttä tuohon? Läppärillä ja sarjapiuhalla? LogWorks vai LM Programmer softalla? Mitä softa sanoo?
- Kimmo
MS Extra 029q2 EDIS-4
Tsekkaa ne maat! Mulla oli sama probleema, kokoajan vilkutti lämmitystä! Yks maapiuha oli unohtunut tai oli heikosti kiinni rungossa
Tosin sain kyllä logworksilla yhteyden.. terminaattori on hyvin kiinni INissa? Huonossa valaistuksessa laitoin itse väärään
Skulaa kyllä saatanan hyvin nyt! Ei mitään probleemia ja noi aikasemmatkin johtui dorkasta käyttäjästä..

Tosin sain kyllä logworksilla yhteyden.. terminaattori on hyvin kiinni INissa? Huonossa valaistuksessa laitoin itse väärään

Skulaa kyllä saatanan hyvin nyt! Ei mitään probleemia ja noi aikasemmatkin johtui dorkasta käyttäjästä..

Analogien maa on megan kanssa samassa pisteessä ja lämmitys on kunnolla rungossa kiinni, ei pitäisi olla niistä kiinni. Ja oudointa on se että ennen on toiminut ihan hyvin tuo.cockjerry wrote:Tsekkaa ne maat! Mulla oli sama probleema, kokoajan vilkutti lämmitystä! Yks maapiuha oli unohtunut tai oli heikosti kiinni rungossa![]()
MS Extra 029q2 EDIS-4
Tää alkaa olee jo aika naurettavaa... Tänää sain auton ajoon taas pitkästä aikaa ja ihmettelin, ku molemmat analogiset näyttää 0V:a. Eipä ne siitä koko päivänä mikskää muuttunu. Vielä ku edellisen kerran auton sammutin, ni kaikki toimi ok. Nyt sit mukamas itestää menny paskaks. Voisko se jotenki vaikuttaa, että akku oli purkautunu muutaman viikon aika tyhjäks, tuskin...
Eli siis kerran oon jo uuden yksikön saanu rikkinäisen tilalle ja tää olis jo toinen paska. Ja vastus on meganpiuhassa ja maat on kaikki rungossa samassa pisteessä. Muuten siis toimii mutta analogiset lähdöt ihan pimeenä.
Eli siis kerran oon jo uuden yksikön saanu rikkinäisen tilalle ja tää olis jo toinen paska. Ja vastus on meganpiuhassa ja maat on kaikki rungossa samassa pisteessä. Muuten siis toimii mutta analogiset lähdöt ihan pimeenä.
Fiat Uno Turbo I.E