Innovaten lc-1 laajakaista lamda juttua

Keskustelu muista moottorinohjausjärjestelmistä ja viritysprojekteista. Kaikki muut aiheet tullaan poistamaan.

Moderator: Masi_K

Terppis
Megasquirttaaja
Posts: 67
Joined: Wed Mar 09, 2005 15:31
Location: Vantaa

Post by Terppis »

Nyt meni sitte kyllä lopullisesti. Ei oo enää pariin päivään näyttäny muuta ku 4,04-4,07 volttia noi analogiset lähdöt. Lähetin jo mailia tonne innovateen. Saa nähä kuinka sitte käy.
Fiat Uno Turbo I.E
Antti L.
Megasquirttaaja
Posts: 39
Joined: Fri Nov 11, 2005 18:48

Post by Antti L. »

Terppis wrote:Nyt meni sitte kyllä lopullisesti. Ei oo enää pariin päivään näyttäny muuta ku 4,04-4,07 volttia noi analogiset lähdöt. Lähetin jo mailia tonne innovateen. Saa nähä kuinka sitte käy.
MItä vastasivat?

Muuten jos hommasit sen "Kimmo's kimppatilauksen" kautta, niin eikös tuo takuu ole sen vauhtikaupan asia? Tais olla puhetta silloin ekassa threadissä ja myös tuolla Innovaten sivustolla mainitaan että jälleenmyyjät hoitavat itse takuunsa. :!:
Terppis
Megasquirttaaja
Posts: 67
Joined: Wed Mar 09, 2005 15:31
Location: Vantaa

Post by Terppis »

Mä lähetin sen jo suoraan sinne californiaan. Takuuseen menee. Saa nähdä kuinka kauan menee, ku tulee takasin.
Fiat Uno Turbo I.E
Kimmo's
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 154
Joined: Thu Mar 17, 2005 16:08
Location: Nurmijärvi

Post by Kimmo's »

Moikka,

takuuasiat kannattaa hoitaa tuon meidän toimittajan kautta. Meiliosoite on info@lm-1.com. Puhuvat siellä hyvää englantia vaikka saksalaisia ovatkin. :) Tietooni tulleet takuuasiat ovat hoituneet kivuttomasti ja nopeasti.

Itse valmistajakin hoitaa kyllä takuuasiat, mutta sitä kautta asiat saattaa kestää pitempään.

- Kimmo
Mikes9000
Megasquirttaaja
Posts: 36
Joined: Wed Mar 02, 2005 17:11

Jep

Post by Mikes9000 »

Jep...

Tuli tänään kokeiltua tuota uutta LC-1:tä megan kanssa.
(Kiitokset kimmolle vaivannäöstä tilauksen hoitajana!)
Aikaisemmin olin kokeillut sitä vain läppärin ja sarjakaapelin kautta, joka pelasi täysin ok.
Tänään testailin sit megan kanssa. Tinailin johdon väliin varalta sen sarjavastuksen (390ohm) vaikka en edellisessä kirjoituksessani oikein järkevää selitystä sille keksinytkään. Useampi tunti tuli ajeltua megan kans ja toimi ihan hienosti. (Pitää koputtaa puuta!)
Vertailin megan näyttämää Logworksin tulokseen ja ei niissä kyllä minusta mitään eroa ollut vaikka tuo vastus välissä onkin. Antaa olla, pääasia että toimii.
Tarkoitus olisi nyt keväällä ajella pitempäänkin tuon LC:n kans kun alkaa oikeen tosissaan säätään kartat kohilleen.
KariM
Megailija
Posts: 532
Joined: Sat Feb 26, 2005 10:01

Re: Jep

Post by KariM »

Mikes9000 wrote:Tinailin johdon väliin varalta sen sarjavastuksen (390ohm) vaikka en edellisessä kirjoituksessani oikein järkevää selitystä sille keksinytkään. ... ei niissä kyllä minusta mitään eroa ollut vaikka tuo vastus välissä onkin.
Sen sarjavastuksen tehtävä on suojata LC-1:n DA-muuntimen lähtöä siinä tapauksessa että piuha sattuu osumaan maahan.

Megan lambdatulon impedanssi on niin suuri, vakiokalustuksella 1Mohm, ettei tuo sarjavastus vaikuta Megan näyttämään oleellisesti.
Antti L.
Megasquirttaaja
Posts: 39
Joined: Fri Nov 11, 2005 18:48

Post by Antti L. »

Kimmo's wrote:Moikka,

takuuasiat kannattaa hoitaa tuon meidän toimittajan kautta. Meiliosoite on info@lm-1.com. Puhuvat siellä hyvää englantia vaikka saksalaisia ovatkin. :) Tietooni tulleet takuuasiat ovat hoituneet kivuttomasti ja nopeasti.

Itse valmistajakin hoitaa kyllä takuuasiat, mutta sitä kautta asiat saattaa kestää pitempään.

- Kimmo
Hoitavat tosiaan hyvin tuon takuuasian. Laitoin tuossa neljän maita viestiä ja vastasivat vielä tänään ennen kymmentä. Lupasivat lähettää uuden tuotteen ja laittavat vielä sen vastuksen mukaan. Pyysivät laittamaan rikkinäisen heille, mutta sillä ei kuulema ole niin kiirettä, tyyliin "valitse vain halvin tapa lähettää, ettei tule paljoa kuluja itselle." Tuon postikulunhan tuossa taitaa nyt menettää, mutta ei sinänsä paha.
Terppis
Megasquirttaaja
Posts: 67
Joined: Wed Mar 09, 2005 15:31
Location: Vantaa

Post by Terppis »

No voi vittu ku olisin tienny, ni en olis lähettäny sitä omaa paskaa sinne jenkkeihi asti. Noh, myöhästä enää. Saa nähä saako autoo ajoo enää tän vuoden puolella.
Fiat Uno Turbo I.E
rolla
Megasquirttaaja
Posts: 42
Joined: Mon Apr 18, 2005 18:08
Contact:

Post by rolla »

Minkä takia tuon lämmittimen maadoitus pitää olla eri kohdassa kuin signaalin maa? Häiriöden takia?
MS Extra 029q2 EDIS-4
_P_
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 291
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:55

Post by _P_ »

Sata euroa on iso summa monelle, sen eteen monikin voi nähdä vähän ylimääristä vaivaa.
Toivottavasti muutkin merkit pääsevät samaan hintatasoon laadun kärsimättä.
_P_
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 291
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:55

Post by _P_ »

, kun soossimittari näyttää potaattia
Ei kait sen kanssa ongelmia ole ollut? Vai onko?
Jos nyt oletetaan että piuhat on vedetty oikein eikä ole esim maadoituksista johtuvaa offsettiä.

Mulla ei oo mitään mittaria, tässä viimeiset 4 kk painiskellut viitsiikö tuota innovatea ostaa.... siinä on ominaisuuksiakin pari käypää mitä esim PLX ei näytä löytyvän.
Masa_158
Megasquirt aloittelija
Posts: 1
Joined: Sun Apr 23, 2006 20:23
Location: Muumimailma

Post by Masa_158 »

antonmies wrote:Niinpä niin...
PLX laajakaistalambdan edut
Vähemmän maapiuhoja(yksi), ei tarvitse kalibroida(ikinä), ei ongelmia korkeilla pakolämmöillä ts. ei tarvitse jäähdytyselementtejä väkästellä. Ei tunnettuja ongelmia MSn kanssa. Asenna ja unohda on meininki...
Voipi tietysti olla, että täällä ruuttaporukassa säätäminen on pääasia, eikä toimivat vehkeet...
Kalibroinnilla saadaan tarkkuutta mittaukseen. Pakoläpöongelmista: eikös ne käytä samaan anturia...
KariM
Megailija
Posts: 532
Joined: Sat Feb 26, 2005 10:01

Post by KariM »

"WTF?" 400°C ylittyy jo kevyessä kruisauksessa.
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Ja pitäähän kannesta lähtevän kaasun lämmön olla se ~800 astetta, jos kone säädöissä.
_P_
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 291
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:55

Post by _P_ »

Lue tätä viestiketjua, niin törmäät kärähtäneisiin kamppeisiin. No, onneksi näyttävät laihaa seosta jumittuessaan
Kerro vähän niistä PLX puuttuvista ominaisuuksista? Tiedonkeruu ja ohjelmoitava ulostulo?
Olen kyllä niistä kärähtäneistä DAC:sta lukenut niinkuin juuri tässä viestiketjussa käy ilmi, perseestähän se on jos turhan helposti palaa.
Tosin se uusi paranneltu versio on olemassa, liekö jo myynnissä?

Ominaisuuksista tarkoitin juurikin noita innovaten kahta ohjelmoitavaa analogiulostuloa ja sitten tätä digitaaliulostuloa josta sen saa tietokoneeseen kiinni ja ohjelmalla katsoa seossuhdetta.
Tätähän mahdollisuutta PLX:ssa ei ole? Vaan välissä pitää olla jokin dataloggeri vaikka sitten se mega.

Mun mielestä ihan varteenotettavat ominaisuusedut.
Mutta hyvä että tästäkin aiheesta on saatu asiallista keskustelua aikaiseksi.

Olisi kiva jos innovaten käyttäjät voisi laittaa tähän vähä kokemuksia, niitä hyviäkin (kait niitäkin on?), huonot kokemukset kun helposti kerrotaan aina eteenpäin...
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Post by Turbiini »

Mulla ei ole ollut mitään ongelmia inovaten kanssa, käytössä siis lc-1 anturi sijaitsee alle 10cm turbosta joka välillä hehkuu kauniin punaisena. Mitään jäähdytyslevy kikkailuja ei ole tehty ja tuntuisi tarkalta. Seosnäyttöna autogaugen kapeakaistalle tarkoitettu joka toimii lineaarisesti välillä 0v-1v joka onohjelmoitu innovateen vastaamaan väliä 20-10.
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Post by Benkku »

Jätetään FUD vähemmälle. Eiköhän kaikki nuo kuitenkin asiansa aja (ts. pumppuvirran ohjaus) jne.

Nykyään vaihtoehtona myös harrastajavoimin toteutettu ratkaisu...

http://www.vems.hu/wiki/index.php?page=AfreshTiny

Jonka voi hankkia myös valmiiksi koottuna...
http://shop.vems.hu/catalog/product_inf ... dea86e22e0
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Post by ArttuH »

Juu, täällä alkaa haisemaan aika vahvasti omien tuotteiden mainostus faktoista välittämättä.

Tuo VEMS:in mittari vaikutti aika mielenkiintoiselta. Mutta onko tuosta saatavilla skemat ja muut oleelliset dokumentit? Noiden VEMS:in sivujen logiikka ei ole oikein auennut minulle, sieltä tuntuu olevan tolkuttoman hankala löytää haluamaansa tietoa.
Arttu
GSX1100 -85
Mr.Crossfire
Megasquirt aloittelija
Posts: 18
Joined: Wed Apr 06, 2005 13:37
Location: Riihimäki

Post by Mr.Crossfire »

Itellä on tuollainen VEMS-mittari. Tuossa muutama kuva.

Nuo VEMSin sivut ovat suoraan sanottuna ihan perseestä. :D
Tämä sivu on oikeastaan ainoa missä on jotain järkevää informaatiota ko. tuotteesta.
Tuohan säätyy megatunella.

Autossa mulla toi ei ole vielä ollut, mutta huoneilman happipitoisuutta ja huoneenlämpöä tuntuis haistelevan ihan ok. :)

Noilla VEMS-sedillä oli joku IRC-kannukin efnetillä, mutta en nyt muista että mikä. Sen saattaa säkällä löytää tuolta vems-wikistä kenties. :)

Tuon VEMS-mittarin rauta vissiin tukisi lisääkin optioita, mutta niitä ei vielä ole kukaan kehittänyt. Katsotaan mitä tuleman pitää. Itselleni riittää wbO2 ja EGT vallan mainiosti.
plagu
Perustajajäsen
Posts: 98
Joined: Fri Dec 16, 2005 22:50
Location: Vihti
Contact:

Post by plagu »

Turha paskanjauhanta ja mainostus poistettu, jos joku kokee tarpeelliseksi mainostaa omia tuotteitaan foorumilla niin saa ottaa yhteyttä niin saat ihan ostaa mainospaikan.
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

nythän tämä homma alkaa mennä kyseenalaiseksi, kun tuntuu, että ei saa esittää krittiikkiä innovativen tuotteista :roll:

kyseessä kuitenkin aika kallis hankinta (laajakaista lambda siis), joten varmasti jokainen haluaa selvittää, onko kyseinen tuote sen rahan arvoinen, mitä siihen joutuu investoimaan.

itse en ainakaan olisi törmännyt koko PLX:n lambdaan, ellen olisi näitä juttuja lukenut.

ja eikös tämä innovativen lambda sitten joudu ostamaan mainostilaa foorumilta :wink:
plagu
Perustajajäsen
Posts: 98
Joined: Fri Dec 16, 2005 22:50
Location: Vihti
Contact:

Post by plagu »

Höylä wrote:nythän tämä homma alkaa mennä kyseenalaiseksi, kun tuntuu, että ei saa esittää krittiikkiä innovativen tuotteista :roll:

kyseessä kuitenkin aika kallis hankinta (laajakaista lambda siis), joten varmasti jokainen haluaa selvittää, onko kyseinen tuote sen rahan arvoinen, mitä siihen joutuu investoimaan.

itse en ainakaan olisi törmännyt koko PLX:n lambdaan, ellen olisi näitä juttuja lukenut.

ja eikös tämä innovativen lambda sitten joudu ostamaan mainostilaa foorumilta :wink:
voit tehdä oman threadin missä puhutaan plx:n lambdasta jos siltä tuntuu, mutta selkeä innovativen mollaus "oma lehmä ojassa" motiivilla ei ole sallittua.

edit: jos jotain vielä jäi sanottavaksi niin privaan voi laittaa, tästä eteenpäin vain ontopiccia.
rolla
Megasquirttaaja
Posts: 42
Joined: Mon Apr 18, 2005 18:08
Contact:

Post by rolla »

Mitenkähän tuo toinen analogiulostulo pitäisi konfata että FMI 1.4 mittari näyttäisi järkeviä lukemia?
MS Extra 029q2 EDIS-4
rolla
Megasquirttaaja
Posts: 42
Joined: Mon Apr 18, 2005 18:08
Contact:

Post by rolla »

Menee ihan tilttiin koko LC-1 kun yritän nyt ottaa yhteyttä tuohon. Näyttää afr 10 kokoajan. Piti käyttää akunkenkä irti että sai taas näyttämään jotain lukemia. Ledi vilkkuu kokoajan (lämmitys) kun tuo vika ilmenee. Analogissa on vastus paikoillaan. Mistähän tuo johtuu?
MS Extra 029q2 EDIS-4
Kimmo's
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 154
Joined: Thu Mar 17, 2005 16:08
Location: Nurmijärvi

Post by Kimmo's »

rolla wrote:Menee ihan tilttiin koko LC-1 kun yritän nyt ottaa yhteyttä tuohon. Näyttää afr 10 kokoajan. Piti käyttää akunkenkä irti että sai taas näyttämään jotain lukemia. Ledi vilkkuu kokoajan (lämmitys) kun tuo vika ilmenee. Analogissa on vastus paikoillaan. Mistähän tuo johtuu?
Kannattaa tarkistaa lämmityksen virta- ja maajohto, että ovat tarpeeksi paksuja ja saa kunnolla maata. Jos ohuet piuhat rajoittaa lämmitysvirtaa voi lämmitys kestää tosi kauan. Normaalistihan lämmitys ei kestä kuin parikymmentä sekuntia.

Onko se vilkkuminen nopaa ja tasaista (=lämmitys). Jos vilkunnassa on taukoja, niin se vilkuttaa jotain vikakoodia. Laske vilkahdusten määrä ja katso vastaava vikakoodi manuaalista.

Millä yrität yhteyttä tuohon? Läppärillä ja sarjapiuhalla? LogWorks vai LM Programmer softalla? Mitä softa sanoo?

- Kimmo
rolla
Megasquirttaaja
Posts: 42
Joined: Mon Apr 18, 2005 18:08
Contact:

Post by rolla »

Kimmo's wrote:
rolla wrote:Menee ihan tilttiin koko LC-1 kun yritän nyt ottaa yhteyttä tuohon. Näyttää afr 10 kokoajan. Piti käyttää akunkenkä irti että sai taas näyttämään jotain lukemia. Ledi vilkkuu kokoajan (lämmitys) kun tuo vika ilmenee. Analogissa on vastus paikoillaan. Mistähän tuo johtuu?
Kannattaa tarkistaa lämmityksen virta- ja maajohto, että ovat tarpeeksi paksuja ja saa kunnolla maata. Jos ohuet piuhat rajoittaa lämmitysvirtaa voi lämmitys kestää tosi kauan. Normaalistihan lämmitys ei kestä kuin parikymmentä sekuntia.

Onko se vilkkuminen nopaa ja tasaista (=lämmitys). Jos vilkunnassa on taukoja, niin se vilkuttaa jotain vikakoodia. Laske vilkahdusten määrä ja katso vastaava vikakoodi manuaalista.

Millä yrität yhteyttä tuohon? Läppärillä ja sarjapiuhalla? LogWorks vai LM Programmer softalla? Mitä softa sanoo?

- Kimmo
Kyllä tuo ennen toimi. Vilkkuminen on nopeaa ja taisaista, eli lämmitys. Yritin ottaa yhteyttä läppärillä ja sarjapiuhalla(ohjelmointi "tappi" paikoillaan). Ei saa yhteyttä logworksilla eikä lm programmerilla. Pitää vielä koittaa rassata. Ennenkin ollu vaikeuksia saada yhteyttä mutta muutaman kerran oon onnistunut.
MS Extra 029q2 EDIS-4
cockjerry
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 422
Joined: Mon Nov 28, 2005 10:23

Post by cockjerry »

Tsekkaa ne maat! Mulla oli sama probleema, kokoajan vilkutti lämmitystä! Yks maapiuha oli unohtunut tai oli heikosti kiinni rungossa :roll:

Tosin sain kyllä logworksilla yhteyden.. terminaattori on hyvin kiinni INissa? Huonossa valaistuksessa laitoin itse väärään 8)

Skulaa kyllä saatanan hyvin nyt! Ei mitään probleemia ja noi aikasemmatkin johtui dorkasta käyttäjästä.. :roll:
rolla
Megasquirttaaja
Posts: 42
Joined: Mon Apr 18, 2005 18:08
Contact:

Post by rolla »

cockjerry wrote:Tsekkaa ne maat! Mulla oli sama probleema, kokoajan vilkutti lämmitystä! Yks maapiuha oli unohtunut tai oli heikosti kiinni rungossa :roll:

Tosin sain kyllä logworksilla yhteyden.. terminaattori on hyvin kiinni INissa? Huonossa valaistuksessa laitoin itse väärään 8)

Skulaa kyllä saatanan hyvin nyt! Ei mitään probleemia ja noi aikasemmatkin johtui dorkasta käyttäjästä.. :roll:
Analogien maa on megan kanssa samassa pisteessä ja lämmitys on kunnolla rungossa kiinni, ei pitäisi olla niistä kiinni. Ja oudointa on se että ennen on toiminut ihan hyvin tuo.
MS Extra 029q2 EDIS-4
orsts2
Megasquirt aloittelija
Posts: 5
Joined: Fri Oct 21, 2005 16:25

Post by orsts2 »

prkl 2 vilkahdusta ja tauko 2 vilkahdusta ja tauko... olenko aivan torso vai onko toi anturi paskana ?? ohjekirjan mukaan on

error 2: Heater circuit open
sierra cosworth 4x4 -90
Terppis
Megasquirttaaja
Posts: 67
Joined: Wed Mar 09, 2005 15:31
Location: Vantaa

Post by Terppis »

Tää alkaa olee jo aika naurettavaa... Tänää sain auton ajoon taas pitkästä aikaa ja ihmettelin, ku molemmat analogiset näyttää 0V:a. Eipä ne siitä koko päivänä mikskää muuttunu. Vielä ku edellisen kerran auton sammutin, ni kaikki toimi ok. Nyt sit mukamas itestää menny paskaks. Voisko se jotenki vaikuttaa, että akku oli purkautunu muutaman viikon aika tyhjäks, tuskin...

Eli siis kerran oon jo uuden yksikön saanu rikkinäisen tilalle ja tää olis jo toinen paska. Ja vastus on meganpiuhassa ja maat on kaikki rungossa samassa pisteessä. Muuten siis toimii mutta analogiset lähdöt ihan pimeenä.
Fiat Uno Turbo I.E
Post Reply