
Älkää antako launchin ja ohjelmointikaapelin hämätä...
Tällä hetkellä käytössä mm.
- vakio sytytyksen ohjaus / säädettävä kierrosrajoitin
- launch control
- nakutuksen tunnistus
- tps / map säätö
- lambda ohjaus (toyotan oma lämmitettävä)
Kaikki muut paitti nakutuksen tunnistus on pystytty toteuttamaan auton omalla moottorin johtosarjalla tuhoamatta sitä millään tavalla. Nakutuksen tunnistusta varten on vedetty oma lyhyt johtonsa eculta moottorin lohkossa sijaitsevalle anturille ja luonnollisesti launch controllia varten pari johtoa on tarvinnut lisätä ja systeemi toimii tällä hetkellä vaihdekepissä olevasta napista.
Moottori oli aiemmin omalla imusarjalla ja siihen kokeiltiin turbon isompaa kaasuläppää yms. huonoin tuloksin. Viimeisin uusistus on Keihinin 38,5mm läppärunko jolloin myös seoksen säätö muutettiin tps pohjaiseksi Keihin oman tps anturin kera. Toyotan oman tps liittimen ja läppärungon välille tehtiin adapteri johtosarja jolloin "ylimääräisiä" johtoja ei tarvinnut vetää sisätiloihin.
Moottori laulaa ihan hienosti ja projekti etenee jahka jostain löytyisi hyvät nokka-akselit vakioiden tilalle. Tällä hetkellä tuosta moottorista irtoaa n. 120hv ja 130nm. MUTTA autohan ei paina kuin 900kg kuljettajan kanssa

Kaiken kaikkiaan olen megan kanssa Starletilla ajanut n. 20 000km ja se on ollut kaiken aikaa käyttöautona vaikka onkin projektina. Aina se on saatu jollakin tavalla toimimaan viritysten jälkeen et on päässy liikkumaan. Kaikin puolin hyviä kokemuksia megasta.
Tässä auton speksit:
5E-FE 1500cc 16-V moottori
- Kevennetyt ja kiilloitetut kiertokanget ja kampiakseli
- 4E-FE moottorin männät joita kevennetty
(puristus 11,0:1)
- portattu kansi, taso -1mm
- OP:n valmistama teräksinen vauhtipyörä
- TRD:n 212mm jäykempi asetelma
- Normaali 212mm kytkinlevy
- 4A-GE pikkureikäsen suuttimet
- Omavalmisteinen peltipakosarja ja 2" putkisto
- Megasquirt moottorinohjaus (ruiskutus&sytytys, launch control) ja NOS tulevaisuudessa
- Keihinin 38,5mm läppärunko
- Nokka-akselit isommilla asteilla ja nostolla * TULOSSA*
- NOS *TULOSSA*
Voimansiirto
- C-150 vaihteisto vaihdettu (kevyempi, tiuhemmalla perällä ja heikompi)
Alusta
- EP82 GT:n penkit edessä ja takana
- Edessä ilmeisesti TRD:n valmistamat iskarit 3:lla ulosjousto säädöllä ja GT:n jousilla
- Takana normaalit iskarit GT:n jousilla
- Taka-akseli ripustuksineen mallia GT
- Eturipustukset mallia GT
- GT:n poikkituki moottoritilassa
- OZ Superleggera 15" vanteet 195/45 rengastuksella
Jarrut
- Edessä GT:n isommat levyt ja satulat
- Takana rumpujen tilalla GT:n levyt ja satulat
- GT:n jarrupaineensäädin
- Volvon sähköinen jarrutehostaja
Unohtu tuo versio laittaa tohon elikkäs käytössä versio 29n mikäli oikein muistan.