hei 4
Moderator: Masi_K
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 9
- Joined: Thu Sep 08, 2005 13:29
- Location: Valkeakoski
- Contact:
hei 4
sain auton käymään ja käymään tyhjäkäyntiä ja kävi kun unelma. aikani koitin säätää kierroksille mutta se alko rötään eikä anna lopulta kipinää laisinkaan. antaa yksittäisiä kipinöitä sillon tällöin, useinmiten ku kääntää virrat pois päältä. syttysignaali on jakajasta induktiiviselta anturilta, hei 4 ja ms:n boxille. toinen hei 4 on sitten kipinänvahvistimena. outo juttu kun auto kävi jo pitkän aika ja sitten rupes v*****leen. megatune näyttää startatessa kierroslukua mutta kipinää ei tuu. puola lataantuu mutta squirtti ei ilmeisesti katkaise ollenkaan. oon kokeillu eri puolilla ja vaihtanu kipinänvahvistimen mutta ei auta. megatune on vähän epävakaa, heittelee FIdle eli sytytysoutputtia välillä pois päältä startatessa, mutta vaikka pysyy joskus päällä niin ei anna kipunaa. onkohan vika boxissa vai jossain asetuksissa/softassa. asetukset on samat millä se jo kävi ja mikään ei lämmennyt. virransaannit startatessa on kunnossa.
auttakaa ihmeessä jos ootte tapellu moisten asioiden kanssa!
toyota 4a-ge
025n9
2kpl hei 4 yksiköitä
toyotan oma induktiivinen anturi
4 sakarainen alkuperäinen triggeri
auttakaa ihmeessä jos ootte tapellu moisten asioiden kanssa!
toyota 4a-ge
025n9
2kpl hei 4 yksiköitä
toyotan oma induktiivinen anturi
4 sakarainen alkuperäinen triggeri
Starlet -80 1300 16v turbo +MS 25n9
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 51
- Joined: Wed Jan 18, 2006 18:26
Mikäs ongelma ton hei4:sen kanssa muka on jos sitä käyttää ainoostaan Vr-signaalin muuntamiseen? mulla toimii ainakin. Kaks piuhaa toisesta päästä Vr-anturille, runkoon maa, toiseen päähän plussa ja se ulostulopiuha, plussan ja ulostulon väliin kilonen ylösvetovastus ja siinä se onkin sit.
Tiara Kit Car - MsnS-E
Mä oon siinä uskossa että sitä HEI-4:sta ei kannata käyttää puolan ohjaukseen... Mulla on puolaa ajamassa just HEI-8... Mutta signaalimuuntimena VR-anturilta käytän HEI-4:sta ja se on kytketty juuri niinkuin RISU kertoi ja toimii kun junan vessa...
Mulla siis suorasytkä kyseessä.

-205 GTi 1.6 Turbo +Ms
-205 GTi 1.6
-Mitsubishi Eclipse GSR-4 (4x4 Turbo)
-205 GTi 1.6
-Mitsubishi Eclipse GSR-4 (4x4 Turbo)
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 34
- Joined: Sat Feb 04, 2006 12:40
- Location: Punkalaidun
Mulla lakkas käymästä. Saatiin käymään hetkeks(huonosti mutta kävi kumminki) mutta sitten ku koitti saada paremmin ni ei sitten millään enää käymään. lupaa kyllä.. Hei4 signaalimuuntimena vr anturilta ja puolaa ohjaa bosch 139 loppunen moduli.Kiekkaa näyttää tunessa startatessa välillä oikein välillä tuhansia kierroksia, onko normaalia? Vaihdoin vr anturin ei auttanut. Säädin sitä väliä siinä akselin sakaroiden ja anturin välillä.EI! Voisko johtua suojaamattomasta johdosta vr->hei4->puola->mega??
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 34
- Joined: Sat Feb 04, 2006 12:40
- Location: Punkalaidun
Ja taas vierähti muutama tunti eikä mitään auttanu! Muuttelin ennakkoo jakajasta erinäkösiks ja muutin trigger anglea lukemattomia kertoja. välillä lupaa kyllä ja välillä' potkii ikäänkuin vastaan.Kipinä tulee kyllä hyvä joka tulpalle.Siis sen jälkeen kun ne on kuivannu.
Näin on tehty:
Setup - VR sensor
1) Set the crank at 20BTDC
3) Make sure the rotor arm points towards the correct contact in the distributor cap
4) Bolt down the distributor
5) Turn engine backwards until the pip lines up with the VR sensor
6) Measure angle BTDC (+/- 10 degrees is good enough) at the crank
7) Enter measured angle in "Trigger angle"
Enter "Fixed angle" to 10 degrees
9) Start the engine
10) Adjust "Trigger angle" until the timing light is at 10 degrees
11) Set "Fixed angle" to -10
12) Start tuning
Näinkö?
1)Kone 20 astetta eykk
3)varmista että pyörijä osoittaa ykköseen
4)Jakaja siitä paikoilleen
5)Konetta takapäin sen verran että ykkösen sakara on vr anturin kohdalla
6)Measure(?) angle ennakko(+-10tarkkuudella on hyvä) kampioakselilta katotaan
7)Tämä ennakko mikä katottiin kampiakselin päästä tuneen trigger angleksi
Laitetaa fixed angle 10
9) Ei prkle!!!!! Käynnisty!!!
4pinHEI module on kytketty näin: http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-msns.html
Kuvassa ylempi katkoviivan sisällä oleva.
Ja 139 loppunen moduli myös saman sivun mukaan.
Näin on tehty:
Setup - VR sensor
1) Set the crank at 20BTDC
3) Make sure the rotor arm points towards the correct contact in the distributor cap
4) Bolt down the distributor
5) Turn engine backwards until the pip lines up with the VR sensor
6) Measure angle BTDC (+/- 10 degrees is good enough) at the crank
7) Enter measured angle in "Trigger angle"

9) Start the engine
10) Adjust "Trigger angle" until the timing light is at 10 degrees
11) Set "Fixed angle" to -10
12) Start tuning
Näinkö?
1)Kone 20 astetta eykk
3)varmista että pyörijä osoittaa ykköseen
4)Jakaja siitä paikoilleen
5)Konetta takapäin sen verran että ykkösen sakara on vr anturin kohdalla
6)Measure(?) angle ennakko(+-10tarkkuudella on hyvä) kampioakselilta katotaan
7)Tämä ennakko mikä katottiin kampiakselin päästä tuneen trigger angleksi

9) Ei prkle!!!!! Käynnisty!!!
4pinHEI module on kytketty näin: http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-msns.html
Kuvassa ylempi katkoviivan sisällä oleva.
Ja 139 loppunen moduli myös saman sivun mukaan.
Toyotamiäs
Pitää nyt vielä toistaa omia erheitä tässä eli onhan sulla varmasti Hei4:seen tulevat Vr-anturin johdot oikeinpäin? Se käy ontuen, vaeltaa tai ei ollenkaan ja kulmat on täysin pielessä jos piuhat väärinpäin. Meni hetki itsellänikin ton kanssa alkuun ennenkuin tajusin. Vr-anturi oli ihan eri autosta ku hei4:nen joten meni vähän arpomalla.
Tiara Kit Car - MsnS-E
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 34
- Joined: Sat Feb 04, 2006 12:40
- Location: Punkalaidun
Jos johdot kääntää vain toisinpäin rukkaamatta trigger anglea se ei lupaakkaan sillä se pulssi tulee silloin ihan eri aikaan. Jos trigger angle on varmasti kondiksessa niin sit johtunee jostain ihan muusta. Tulppien kastuminen ei välttämättä suoraan sano että saa liikaa? Voihan seki olla et ongelma ei oo sytkässä vaan bensapuolella. Jos sytkän perusasetukset on oikein ni kannattaa varmaankin tutkia sekin? Onko toi ollu megan kanssa koskaan bensapuolen kanssa erikseen koskaan käynnissä? Jos ei niin ootko koittanu antaa startatessa ihan vaikkapa korkillisen bensaa imusarjaan. Tai pikkuhiljaa jos liruttaa niin saattaa pysyä käynnissäkin. Kannattaa testata niin tietää ettei turhaan etsi vikaa väärästä osoitteesta. Jos auttaa niin isompia isompia arvoja vaan kehiin.
Suojauksesta sen verran että Vr ja lamdada-piuhat pitäs olla suojattu, noi muut megan kaapelit ei oo niin kriittisiä. Mulla menee itellä Vr-piuhan loppuosa ihan tavis suojaamattomilla kaapeleilla mutta toi on jääny noin testaamisen jälkeen, vaihdan itellenikin myöhemmin kokonaan suojatuks.
Suojauksesta sen verran että Vr ja lamdada-piuhat pitäs olla suojattu, noi muut megan kaapelit ei oo niin kriittisiä. Mulla menee itellä Vr-piuhan loppuosa ihan tavis suojaamattomilla kaapeleilla mutta toi on jääny noin testaamisen jälkeen, vaihdan itellenikin myöhemmin kokonaan suojatuks.
Tiara Kit Car - MsnS-E
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 34
- Joined: Sat Feb 04, 2006 12:40
- Location: Punkalaidun
Menee vähän kaukaa haetuks mutta onko tulpanjohtojen järjestys varmasti oikein?
Tiara Kit Car - MsnS-E
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 34
- Joined: Sat Feb 04, 2006 12:40
- Location: Punkalaidun
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 34
- Joined: Sat Feb 04, 2006 12:40
- Location: Punkalaidun