Tarvisin vähän neuvoja mistä kannattaa alottaa tuo sytkän hiominen kohdalleen. Eli nyt auto toimii ihan normaalisti, tosin ajamaan en oo vielä päässyt. Mutta käy nätisti, vastaa kaasuun ym. Mutta siinä vaiheessa kun tiet sulaa, niin mitä nyrkkisääntöjä tuon sytkän kohdalleen hakemiseen on ? Joku sanoo että "niin paljo ennakkoa että alkaa nakuttaan, siitä vähän takas" - mutta entä tyhjäkäynnillä ja osakuormalla ?
Eli koneena toyotan 18R-G 2.0 litran 8-venttiilinen twincam, puolipallon-muotoset palotilat, tulppa lähes keskellä palotilaa - Niin ja tietenkin turbo. Valmistajan ohjeissa perusennakko on 12 astetta, mikä itellänikin on. Maksimi ennakko on 40 pintaa, mutta nyt turbolla ja matalapuristeisilla männillä noita joutuu hilaan alaspäin, mutta minkä verran ? Kun ei viittisi randomilla ruveta säätään ja sitten ihmetellä miten ne männät suli.
Onko netissä jossain jotain hyvää sivustoa jossa olisi neuvoja tuohon sytkän hiomiseen ?
Sytytysennakon hienosäätö
Moderator: Masi_K
Sytytysennakon hienosäätö
Toyota corolla -83 2.0 twincam turbo + megasquirt