Hei
Kävin tänään ostamassa Partcon MS-kitin sekä stimulaattoripaketin. No huomasin sitten jo alkumetreillä pikku ongelman. Piirilevy ei mahdu paketissa tulevan kotelon sisään! Onko muilla ollut ongelmia mahduttaa levy kotelon sisälle? Oletteko hioneet kotelon sivulta pois (uskaltaako niin tehdä?)?
No, pitää kasata tuo stimulaattori ensin joka tapauksessa, mutta tulipahan tuota MS:n levyä kokeiltua kotelon sisään.
JP
Partcon piirilevy ja kotelo
Moderator: Masi_K
Itse oon hionu Grippo&Bowling piirilevyjä kapeammiksi et mahtuu tohon koteloon, Partcon levyistä en tiedä mihin mittaan ne on teetetty. Pääasia et a) komponentit mahtuu operaation jälkeen koteloon b) piirilevyn johtimet ei jää sen kotelon uran väliin jolloin niihin tulis mekaanista rasitusta -> saattaa rikkoutuessaan johtaa signaaleja maihin. Oon myös joutunu lyhentämään koteloa (kotelo ihan liian pitkä).
Tiara Kit Car - MsnS-E
Kerran vajaata megaa kokeilin partcon sarjan mukana tulleeseen koteloon ja hyvin sopi. Pikkasen kun käsin levittää koteloa, niin piirilevy sujahtaa sisään. Täytyykin testata vielä yhdellä kokonaan kasatulla.
Edit: Hyvin mahtuu, ei mitään ongelmaa. N. 5mm on ehkä kotelo turhan pitkä, mutta normaali laitekotelohan tuo on, eikä mikään suoraan megalle suunniteltu.
Edit: Hyvin mahtuu, ei mitään ongelmaa. N. 5mm on ehkä kotelo turhan pitkä, mutta normaali laitekotelohan tuo on, eikä mikään suoraan megalle suunniteltu.
Kiitos nopeista vastauksista kaikille! Partcon piirilevy näyttää olevan saman kokoinen kuin tuo alkuperäinen G&B:n levy joten ei muuta kuin hiomaan.risu wrote:Itse oon hionu Grippo&Bowling piirilevyjä kapeammiksi et mahtuu tohon koteloon, Partcon levyistä en tiedä mihin mittaan ne on teetetty.
sultzi: Levy mahtuu kyllä koteloon jos sitä levittää, mutta silloin ei kansi enää pysy kunnolla kiinni.
Juu ja hiokaa vain toista reunaa levystä, niin ei ota sitten ne pari komponenttia siihen kotelon reunaan kiinni, meneehän ne tietysti, mutta joutuu ikävästi murjomaan niitä jalkoja! Eli kannattaa hioa liika pois ledien päästä katsottuna oikeasta reunasta.
Kuvaan ympyröity nuo komponentit, jotka kannattaa tsekata: http://i4.photobucket.com/albums/y148/mrgallop/mega.jpg
Kuvaan ympyröity nuo komponentit, jotka kannattaa tsekata: http://i4.photobucket.com/albums/y148/mrgallop/mega.jpg
Kannattaa ainakin tarkistaa mahtuuko toi D37-liitin kivuttomasti enää kotelon päätyyn jos vain toista reunaa hioo. Oon kolme B&G:tä kasannu ja jokaista oon hionu molemmista reunoista. Ei ne komponentit jää liian liki sitä koteloa kun juottaa ne vasta kotelon sovittamisen yhteydessä paikoilleen. Mutta tota mainittua puolta ei kannata tosiaan liikaa kaventaa. Muutenkin kannattaa noiden ledien etäisyys sovittaa kotelon kanssa etukäteen ennen ku alkaa juotteleen niin ei tartte sitten myöhemmin murjoa.
Tiara Kit Car - MsnS-E