Eli aika edullisia mielestäni, mutta voiko biltemalaatuun luottaa? Vai olisiko uusi biltemalainen parempi kuin 15 vuotias käytetty?
Itse päätyisin tuon biltemalaisen kannalle.
Kattelin kans joku aika sitten noita samoja pumppuja ja olihan siellä joitain varteenotetavia malleja joista luulisi tuoton riittävän(M5 bmw,audi S6T/4,2) Kuinka pitkä ikäisi niin ???
No yritetään ymmärtää näitä kaavoja.Rauta kyllä taipuu kuten haluaa.
luulis niiden olevan hintaansa nähden ihan asiallisia kopioita (ainakin bosch:n malleista kopioidut ) pitääkin tilata muutama kappale jossain vaiheessa
onkos kellään tietoa mitkä noista soveltuisivat tankin ulkopuolelle?
ilmeisesti ainakin opel vectran a-mallin pumppu on ulkoinen.
ja mitkähän noista olis tehokkaimpia?
itse jo ostin 52-209 mutta ulkoiseksi tuo ei sovellu kun on reikä perässä ja bensat tulis siitä pihalle.
Jokos joku on hakenut tuolta pumpun? Itse tarvitsisin noin max 200hp tehoista moottoria varten polttoainepumpun. Mielellään 8mm:n lähdöillä ja tuloilla ja ulkoisena mallina. Osaisiko joku sanoa missä autossa olisi vakiona kyseiset vaatimukset täyttävä ensiasennus pumppu?
Soitin Biltemaan tänään, mutta ei ne osannu siellä sanoa mikä pumppu täyttäisi noin vaatimukset. Pitäisi tietään auton merkki ja malli.
cockjerry wrote:Itse en ostaisi sitä bilteman gasopumppua, faija osti ja vuoti kuin seula! Näyttääkin ihan joltain lasinpesunesteen pumpulta..
Esim opel vectra a on noita ulkoisia pumppuja.
jos ostat niin säilytä ainakin kuitti..
MSD 2225 gasopumpun saa uutena 150egee!
mutta kun tuo bilteman pumppu maksaa alle 50 €/kpl ja se hakkaa tuollaisen msd 2225 pumpun tehoissa
itse päättelin, että tuo bilteman numerolla 52-203 olis se paras tehoisin näistä pumpuista. (jos niitä laittaa sen 2 kpl, jää hinta n. 100 € ja samaan tuottoon ei pääse kyllä millään muulla pumpulla edes 3 kertaisella investoinnilla )
Höylä wrote:
mutta kun tuo bilteman pumppu maksaa alle 50 €/kpl ja se hakkaa tuollaisen msd 2225 pumpun tehoissa
Mulle tietty ihan sama Missäs noista bilteman pumpuista on speksejä?
Aika tehokkaaseen vehkeeseen sitten tulossa ne, jos ei toi MSD 2225 riitä.. jos kerta sen verran investoitu tehoon, niin miks säästää jossain gasopumpussa enään.. ei siinä mitään, jokainen tyylillään
Mulla toi MSD on noin +100hv prätkässä, niin laatu & virrankulutus on pääasia..
Höylä wrote:
Mulle tietty ihan sama Missäs noista bilteman pumpuista on speksejä?
Aika tehokkaaseen vehkeeseen sitten tulossa ne, jos ei toi MSD 2225 riitä.. jos kerta sen verran investoitu tehoon, niin miks säästää jossain gasopumpussa enään.. ei siinä mitään, jokainen tyylillään
Mulla toi MSD on noin +100hv prätkässä, niin laatu & virrankulutus on pääasia..
niin no, miksi yleensä edes lähteä rakentamaan megasquirttia, jos ei ole rahasta kiinni
mulla olisi siis tarkoitus rakentaa +500 hp:n kone tuosta mitsun V6 koneesta ja budjetti pitäis saada pidettyä alle 2500 €:ssa (kaikki kulut siis, moottorin hinta sisältyy tuohon summaan )
nyt on jo mennyt n. 220 € megasquirttiin, 500 € turboon, n. 150 € kaikkiin pientarvikkeisiin, vielä puuttuu uudet suuttimet joiden hinta n. 400 €/6 kpl ja hukkaportit ja dumpvalven ainakin joudun rakentamaan itse, jos meinaan tuos budjetissa pysyä
Höylä wrote:
niin no, miksi yleensä edes lähteä rakentamaan megasquirttia, jos ei ole rahasta kiinni
mulla olisi siis tarkoitus rakentaa +500 hp:n kone tuosta mitsun V6 koneesta ja budjetti pitäis saada pidettyä alle 2500 €:ssa (kaikki kulut siis, moottorin hinta sisältyy tuohon summaan )
nyt on jo mennyt n. 220 € megasquirttiin, 500 € turboon, n. 150 € kaikkiin pientarvikkeisiin, vielä puuttuu uudet suuttimet joiden hinta n. 400 €/6 kpl ja hukkaportit ja dumpvalven ainakin joudun rakentamaan itse, jos meinaan tuos budjetissa pysyä
njoo.. kyllähän ne saattaa olla ihan ookoo pumppuja, otti vaan vähän kupoliin! Yrittää startata, niin pumppu vuotaa kuin seula. Kiva ryömiä auton alle ja repiä pumppua irti kun gasot valuu hihasta sisään. Taisi olla joku maanantai kappale
Megahan on pal parempi kuin noi kaupalliset.. parempaa ruiskuohjainta vois enään olla! Onneks en ostanut valmista, kerrankin kävi tsägä Oppii kokoajan uutta, opensource ja onhan se ominaisuuksiltaan kilpailukykyinen
Ei muutakun kun onnee projektiin, tollaset low budget projektit on aina hienoja kun on itseduunattua kamaa niin paljon. Nykyään kun rakentelu on tota bolt-on meininkiä..
mulla meni aito bosch:n pumppu samoin rikki, eli alkoi vuotaa bensaa päädystä (käytetty ja aika vanha tosin)
pakkohan noissa bilteman pumpuissakin joku takuu on olla eli pitäis kyllä saada toimiva ja kunnollinen tilalle, jos noin huono säkä sen kanssa on käynyt.
cockjerry wrote:Itse en ostaisi sitä bilteman gasopumppua, faija osti ja vuoti kuin seula! Näyttääkin ihan joltain lasinpesunesteen pumpulta..
itse päättelin, että tuo bilteman numerolla 52-203 olis se paras tehoisin näistä pumpuista. (jos niitä laittaa sen 2 kpl, jää hinta n. 100 € ja samaan tuottoon ei pääse kyllä millään muulla pumpulla edes 3 kertaisella investoinnilla )
Minkäslaiset liitännät tuotteessa 52-203 on?
Kyseisen pumpun pitäisi käydä ainakin Alfa Romeoon 75 1,8 T ja Saab 9000 vapariin ja turboon(kuvastosta luettu). Eli ton pumpun pitäisi olla ihan pätevä noin 200 hepan tehoihin?
Kyseisen pumpun pitäisi käydä ainakin Alfa Romeoon 75 1,8 T ja Saab 9000 vapariin ja turboon(kuvastosta luettu). Eli ton pumpun pitäisi olla ihan pätevä noin 200 hepan tehoihin?
Höylä wrote:
niin, se asia pitääkin vielä varmistaa biltemasta
Niin-in! Ei ne sie Biltemassa tiedä minkälaiset pa-liittimet noissa pumpuissa on ja eikä ne suostuneet edes katsomaan paketista, kun soittelin sinne. Eli tietäisikö joku, onko yllämainituissa autoissa pa-pumpun liitokset ihan normaaleilla letkunkiristimillä?
PS. Ainahan liitokset pystyy soveltamaan, mutta olisi helppoa jos kävisi suoraan
saabaero wrote:52-203
Imupuolella letkuliitin ja painepuolella banjo, kokoa en nyt tähän hätään muista... Ja alkuperäisenä on tankin sisällä...
tuollaiseksi sen arvelinkin, eli sen voi asentaa myös tankin ulkopuolelle letkujen väliin, eli olis juuri sellainen mitä omaan projektiini tarvitsisin.
Tuossa mustassa eli imupuoli päässä on pieni reikä, ilmeisesti toimii ulkoisenakin kun sen tukkii jollain. Voin kertoa lisää kokemuksia kunhan kaveri saa testattua miten pelaa. Itsellekin tarvisin jonkun halvan pumpun, olis ihan kiva jos näkis kuvia etukäteen niin osais ostaa sopivan eli jos jollain on kuviaa niin laittakaa näkyviin.
Tuossa mustassa eli imupuoli päässä on pieni reikä, ilmeisesti toimii ulkoisenakin kun sen tukkii jollain. Voin kertoa lisää kokemuksia kunhan kaveri saa testattua miten pelaa. Itsellekin tarvisin jonkun halvan pumpun, olis ihan kiva jos näkis kuvia etukäteen niin osais ostaa sopivan eli jos jollain on kuviaa niin laittakaa näkyviin.
tuki tosiaan tuo ylipaine venttiilin reikä
tämä taitaa olla kopioita niistä walbron tankin sisälle asennettavista pumpuista, eli tuota ei oikein voi asentaa letkujen väliin tai ainakin on tehtävä uusi "perse" tuolle pumpulle (jolloin ylipaine venttiilistä "vuotanut" polttoaine menee takaisin imun mukana pumppuun.)
ja jotenkin tuntuu, että tuolla painepuolen päädyssäkin on joku venttiili josta sitten ruiskii bensaa pitkin ja poikin.
tuo ei "ehkä" ole se oikea pumppu ulkoisiin asennuksiin
Höylä wrote:tuki tosiaan tuo ylipaine venttiilin reikä
tämä taitaa olla kopioita niistä walbron tankin sisälle asennettavista pumpuista, eli tuota ei oikein voi asentaa letkujen väliin tai ainakin on tehtävä uusi "perse" tuolle pumpulle (jolloin ylipaine venttiilistä "vuotanut" polttoaine menee takaisin imun mukana pumppuun.)
ja jotenkin tuntuu, että tuolla painepuolen päädyssäkin on joku venttiili josta sitten ruiskii bensaa pitkin ja poikin.
tuo ei "ehkä" ole se oikea pumppu ulkoisiin asennuksiin
Ok, tuo kävi itsellänikin mielessä että kärsiikö sitä mennä tukkimaan. Paras tapa tehdä tuosta ulkoinen olisi siis varmaan ne irtopäädyt ja joku paksu letku koko höskän päälle ja klemmareilla kiinni. Mites jos tuon paineventtiilin tukkii niin onko siitä muuta haittaa kuin että pumppu "räjähtää" jos painepuolen tukkii? Bensanpainesäädinhän kuitenkin rajoittaa paineen sinne ~3bariin.
Ostin Biltemasta tuollaisen 9000 Saabiin tarkoitetun Bosch kopion. Kysyin tiskiltä, onko niitä tullut takuu vaihtoina paljon. Myyjä katsoi koneelta, ettei ollut tullut yhtään kappaletta vaihtoon. No, puheet on puheita ja nyt vasta muutaman päivän ollut pumppu kiinni Moparin 225 kutosessa, eli kestävyydestä ei vielä voi paljoa todeta.
Noista vuotavista pumpuista: Itsellä oli käytetty tollanen Boschin pumppu, jonka tod. näköisesti hajotin banjo-liitintä kiinnitettäessä kun päätylaippa pyörähti muutaman asteen mutteria kiristettäessä. En ole vielä ehtinyt purkaa sitä, joten en vielä osaa sanoa saako sinne vaihdettua tiivisteen tms.