Eli autoon on tehty induktiiviselle anturille kaksi anturitappia (eli samaan tyyliin mitä tehtäisiin hall -anturille). Signaalinparannuspiiri on myös välissä, mutta silti rpm -tieto hyppii startatessa noin 100 ja 3000rpm välillä. Missähän nyt mahtaa olla vika? Koitettiin ilmarakoakin säätää anturista lähemmäs ja kauemmas, ei juurikaan vaikuttanut. Ms:llä ohjataan tuossa asennuksessa perinteistä jakajasytkää.
tuossa vielä kuva sen parannuspiirin kytkennästä:
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... -input.jpg
Eli ensimmäiseksi pitäisi saada tietoa, että onko se nyt varmasti oikein että sign. parannuspiiriltä tuleva tieto pitää tässäkin tapauksessa kytkeä siihen optoerottimen pin 6:een, ja tarviiko mitä jumppereita lisätä/poistaa? Piirilevy on versiota 2.2.
signaalinparannuspiirin kytkennästä
Moderator: Masi_K
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Minulla on tuollainen piiri käytössä, tosin 44-2-2 jaolla reiät vauhtipyörällä.
Siihen U4 pin 6:een tuon piirin ulostulon kytkin ja VR-Anturin toisen karvan tuohon sisääntuloon ja toisen maihin.
Tuolla extran sivuilla sanotaan, että voi kokeilla myös 390ohmin vastusta "accross vr-input" eli ymmärsin tuon siten että vr-anturin karvan ja maan väliin tuo vastus, itselläni ei kyllä muuttanut oikeastaan mitään.
Asetuksista kannattaa kokeilla myös 24s9 wheel decoderin tyyppiä, oletuksena taitaa olla 25 koodin mukainen, joka itselläni alkoi sekoilemaan jo 3000 kierroksen kohdalla, kun taas 24s9 pelaa reiluun 5000 kierrokseen, jospa saisi jo huomenna nuo suojatut johdot vedettyä, niin voisi selvitä tuokin eteenpäin.
Siihen U4 pin 6:een tuon piirin ulostulon kytkin ja VR-Anturin toisen karvan tuohon sisääntuloon ja toisen maihin.
Tuolla extran sivuilla sanotaan, että voi kokeilla myös 390ohmin vastusta "accross vr-input" eli ymmärsin tuon siten että vr-anturin karvan ja maan väliin tuo vastus, itselläni ei kyllä muuttanut oikeastaan mitään.
Asetuksista kannattaa kokeilla myös 24s9 wheel decoderin tyyppiä, oletuksena taitaa olla 25 koodin mukainen, joka itselläni alkoi sekoilemaan jo 3000 kierroksen kohdalla, kun taas 24s9 pelaa reiluun 5000 kierrokseen, jospa saisi jo huomenna nuo suojatut johdot vedettyä, niin voisi selvitä tuokin eteenpäin.
Volvo 360GL -88