MS:n asentataminen peugeot 205xs:ssään?

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Nagu
Megasquirttaaja
Posts: 36
Joined: Wed Mar 29, 2006 14:02
Location: Tampere
Contact:

MS:n asentataminen peugeot 205xs:ssään?

Post by Nagu »

Eli tarkoitus olisi vaihtaa tuo nykyinen kaasari ruiskuun. Konehan on TU3S ja siihen olisi tarkoitus laittaa Peugeot 306:n TU5JP-moottorista:

-Imusarja
-Suutintukki
-Suuttimet
-Kaasuläppä
-Tyhjäkäynnin askelmoottori
-Kaasuläppäsäädin

Lisäksi pitäisi hankkia:

-Megasquirt
-bensapumppu
-lamda-anturi
-Paljon johtoja
-Muuta???

Toimiiko alkuperäinen sytytysjärjestelmä vai tarviiko sinne vaihtaa jotain?

Ja onko muuten vaikea toteuttaa???
SamiH
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 253
Joined: Thu Mar 17, 2005 17:58
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by SamiH »

Alkuperäinen sytytysjärjestelmä toimii ihan hyvin aluksi. Ja melkein kannattaa aloittaakkin pelkän ruiskutuksen rakentamisella, siinäkin riittää kyllä ihmeteltävää toviksi.

Kansi on erilainen ruiskuversiossa kuin kaasariversiossa, joten imusarjan ei kuuleman mukaan pitäisi sopia, ainakaan suoraan.

Ruiskuversion polttoainetankkia ehkä kannattaa harkita, AXässä ainakin tahtoo vähänkin tyhjällä tankilla kiihdytellessä polttoaine kiivetä tankin takaseinälle, jolloin bensapumppu imee hetken ilmaa.

Vaikea toteuttaa? Ei periaatteessa. Noilla osilla hommaan on ainakin jo hyvä pohja, jolloin suurimmaksi ongelmaksi jäänee johdotus.
Dr.Pioneer
Megasquirttaaja
Posts: 53
Joined: Tue Dec 13, 2005 17:41

Post by Dr.Pioneer »

Tässä vain pisti silmään tuo "tyhjäkäynnin askelmoottori" jos et MS2 V3.0 ota niin askelmoottorin ohjausta ei levyllä ole. Joten kannattaa vaihtaa lisäilma PWM ohjattuun malliin.

Tietenkin hankintaan moottorinlämpö sekä imuilmanlämmön mittari.

Johtosarjaa tehdessä sekä muutenkin kannattaa kyllä valmiiksi ajatella se sytytyksen ohjaus. Onhan kuitenkin todennäköistä jotta nälkä kasvaa syödessä.
Post Reply