neuvoja kaivataan

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
lagi
Megasquirt aloittelija
Posts: 13
Joined: Tue Mar 07, 2006 13:21

neuvoja kaivataan

Post by lagi »

pyydän anteeksi etten tiedä mega squirtista kovinkaan paljoa enkä tunamisesta muutenkaan mutta kun olen projektin aloittanut projektin aion sen myös lopettaa...

joka tapauksessa tarvitesen hiemen neuvoja:

moottorini on opel cih -81 ruisku ja mega squirt partcolta vuosi sitten tilattu v2.2. turbo on ja johdotus on tehty kaavion mukaan

Eli missä nyt vika kun kaiken pitäisi olla kunnossa mutta mikään ei ole.

kipinää tulee mutta puolet tuntuu puuttuvan! ohjaako mega squirt sytytystä? tarvisenko ostaa jonkin erillisen sytytyksen ohjaus laitteen? miten saa saadettyä puolan lataus aikaa? pitääko virranjakajaan tehdä muutoksia? tarvitsenko mega squirt `n spark extraa koska mega tune 2.5:ssa han ei sytytyksen ohjausta ole!?

että näin turhat vittuilut ja avautumiset voi jättää kirjoittamatta koska veljeni on hakkeri ja tilisi on tyhjä jos näin pääsee käymään ;) että näin

Kiitos T:mikko
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Re: neuvoja kaivataan

Post by Turbiini »

lagi wrote:kipinää tulee mutta puolet tuntuu puuttuvan! ohjaako mega squirt sytytystä?
Sinunhan se pitäisi tietää ohjaako mega sytkääjos kerran olet sen kytkeny.
tarvisenko ostaa jonkin erillisen sytytyksen ohjaus laitteen? miten saa saadettyä puolan lataus aikaa? pitääko virranjakajaan tehdä muutoksia? tarvitsenko mega squirt `n spark extraa koska mega tune 2.5:ssa han ei sytytyksen ohjausta ole!?
Jos sytkänohjauksen haluat, niin siten joudut luultavasti ostamaan sytkälle jonkin moisen pääteasteen, lisäksi jakajan ennakkosäätimet pitää lukita ja pistää extra koodi. Megatune on tietokone ohjelma jolla säädetää ruiskupoksia, extra on softa itse ruiskupoksii.
että näin turhat vittuilut ja avautumiset voi jättää kirjoittamatta koska veljeni on hakkeri ja tilisi on tyhjä jos näin pääsee käymään ;) että näin

Kiitos T:mikko
Sopii yrittää, nyt on jo syyllinen tiedossa jos noin pääsee käymään.
lagi
Megasquirt aloittelija
Posts: 13
Joined: Tue Mar 07, 2006 13:21

Post by lagi »

kiitos kiitos

juu elikkä kyllähän sielta puolalta tulee se miinus piuha sinne megalle ja sitte pitäs tosiaan laittaa se extra koodi. mut mitä tarkotit sillä pääteasteella, entä mitä tarkotit jakajan ennakko saatimillä mista ne löytyy ja miten ne tukitaan.
koskar
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 130
Joined: Sat Feb 26, 2005 12:56
Location: Kurikka

Post by koskar »

lagi wrote:juu elikkä kyllähän sielta puolalta tulee se miinus piuha sinne megalle ja sitte pitäs tosiaan laittaa se extra koodi. mut mitä tarkotit sillä pääteasteella, entä mitä tarkotit jakajan ennakko saatimillä mista ne löytyy ja miten ne tukitaan.
Eli siinä ei sytkän ohjausta taida olla, jos megalle otetaan vaan kierroslukutieto puolalta, eikä puolaa ohjata. Jakajan sisällä on mekaaniset ennakon säätimet toteutettuna painoilla, jousilla jne. Ne pitää poistaa ja lukita jakaja mekaanisesti.
lagi
Megasquirt aloittelija
Posts: 13
Joined: Tue Mar 07, 2006 13:21

Post by lagi »

jaa no hyvä sitte ei muuta ku virran jakajasta painot jouset ja muut roinat pois.

mut kai tarkoteuksena on kumminkin että sytytys puola viela pyörii ja jakaa kipinää?

mut millä sen sytytyksen sitte ohjaan jos ms ei sitä tee siis kun se on asennettu kumminkin just niin kun siinä kaaviossa sanotaan? eikös se kuitenki jollain pitäis...
Supa^
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 108
Joined: Wed Jan 04, 2006 15:54
Location: Vihti, 8.1 -> ViestiR Riihimäki...

Post by Supa^ »

No eikös autossa ole sitten jo paikallaan sytytyksen ohjaukseen tarvittavat hilut? Jollet ohjaa megalla sytytysennakkoa, ei niitä yhdistetä sen kummemmin boksiin mitenkään. Ainoa juurikin tuo piuha puolalta jostain mega osaa lukea kierrostiedon polttoaineen ohjausta varten...

Se kaavio jonka megasquirtin sivuilta varmaan löysit on tarkotettu pelkästään polttoaineen ohjaukselle tosiaan. Extra-koodin sivuilta löytyy paljon juttua sytytyksen ohjauksesta joka vaatii hieman lisäkytkentöjä tai nykyisten muokkaamista.
lagi
Megasquirt aloittelija
Posts: 13
Joined: Tue Mar 07, 2006 13:21

Post by lagi »

no jaa no ei sitte mut miks se paska ei sitte lähe käyntii????

ei ku mä tosiaan luulin että kipinän pitää tulla megalta. Mulla kyllä on viela ne alkuperäset hilut siinä kiinni megan lisäks ja setti on kasassa mut käyntiin se ei vielä lähe.

käynnistämään kun rupesin ni huomasin vaan että se antaa kipinää sillee että iha ku se jättäis "puolet pois" en osaa tota paremmin selittää. ni missäköhän se vika nyt on? eikö startti puöritä konetta tarpeeks nopeesti, onkohan ehkä virran jakajassa tai puolassa vika.

outoo vaan se että toimi hyvin ennen ku purkasin??? :(
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

Varmaan oot tarkastanu, että Megatunessa on laitettu oikein sylinterien määrä ja kone nelitahtiseks?
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
lagi
Megasquirt aloittelija
Posts: 13
Joined: Tue Mar 07, 2006 13:21

Post by lagi »

juu no ne säädöt kyllä pitäis olla kunnossa nyt tuli kyllä pieni tauko kun otin ihan varmuuden välttämiseks kannen auki ni huomasin että nokka akseliin pitää sorvata ura ja sen huomasin kanssa että jako ei ehkä oo ollu ihan paikoillaan ku kaikkien mäntien päälle oli jostain ilmaantunu sellasia pieniä naarmuija.

ei ketään kiinostais astaa cih 1.9 koneen käytettyä kantta???? kiitos taas vinkeistä
Post Reply