Eli ihan täys aloittelija olen , sori jos tyhmiä kysymyksiä tai aiemmin käsiteltyä juttua! Kysyisinkin että voiko periaatteessa lamdana käyttää ihan mitä lamdaa vaan vai pitääkö tiedostoja muuttaa lämpötila-antureiden tapaan? Johdotuksissa tietysti eroa mutta onko siinä anturin antamassa "tiedossa"? Mitenkäs kierteissä? Saa antaa vinkkejä hyvästä ja edullisesta anturista.
Toinen kysymys että mitenkä paksuilla johdoilla kannattaa johdotukset tehdä? Onko 2,5mm2 liioittelua ja 1,5 sopiva?
Ei tarvitse kuin valita settings.ini tiedostosta että onko käytössä kapea vaiko laajakaistalambda. Jos kapeakaista niin pitää laittaa vaan SET tuohon NARROW_BAND_EGO eteen. Ja muihin UNSET. Ja tuo tiedosto löytyy Megasquirtin/car1/mtCfg. Näin ainakin mulla.
Kapeakaistaiset antavat samaa tietoa kaikki. Kierteissäkin on kyllä eroja. Suosittelen Boschin 4 johtoista lämmitettyä lambdaa. Toimii ainakin itellä ihan hyvin. Eikä ole kauhean kallis.
Mulla on johdot muistaakseni suurimmaks osaks tehty 1,5:sta ja enemmän virtaa syövät laitteet sitten 2,5.
Nii ja kaikkihan me ollaan joskus oltu aloittelijoita...