Johdotukset ja lamdasta kysyttävää...

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Velko
Megasquirt aloittelija

Johdotukset ja lamdasta kysyttävää...

Post by Velko »

Eli ihan täys aloittelija olen :oops: , sori jos tyhmiä kysymyksiä tai aiemmin käsiteltyä juttua! Kysyisinkin että voiko periaatteessa lamdana käyttää ihan mitä lamdaa vaan vai pitääkö tiedostoja muuttaa lämpötila-antureiden tapaan? Johdotuksissa tietysti eroa mutta onko siinä anturin antamassa "tiedossa"? Mitenkäs kierteissä? Saa antaa vinkkejä hyvästä ja edullisesta anturista.

Toinen kysymys että mitenkä paksuilla johdoilla kannattaa johdotukset tehdä? Onko 2,5mm2 liioittelua ja 1,5 sopiva?

Kiitos ja anteeksi!
Herb
Megasquirttaaja

Post by Herb »

Ei tarvitse kuin valita settings.ini tiedostosta että onko käytössä kapea vaiko laajakaistalambda. Jos kapeakaista niin pitää laittaa vaan SET tuohon NARROW_BAND_EGO eteen. Ja muihin UNSET. Ja tuo tiedosto löytyy Megasquirtin/car1/mtCfg. Näin ainakin mulla.

Kapeakaistaiset antavat samaa tietoa kaikki. Kierteissäkin on kyllä eroja. Suosittelen Boschin 4 johtoista lämmitettyä lambdaa. Toimii ainakin itellä ihan hyvin. Eikä ole kauhean kallis.

Mulla on johdot muistaakseni suurimmaks osaks tehty 1,5:sta ja enemmän virtaa syövät laitteet sitten 2,5.

Nii ja kaikkihan me ollaan joskus oltu aloittelijoita... :D
-205 GTi 1.6 Turbo +Ms
-205 GTi 1.6
-Mitsubishi Eclipse GSR-4 (4x4 Turbo)
axe
Kokenut Megasquirttaaja

Post by axe »

eikös toi lambdan signaalli olis syytä vetää suojatulla kaapelilla.?
Peugeot 205 Gti 1.9 + extra029t + garrett t25 (pahasti vaiheessa)
Herb
Megasquirttaaja

Post by Herb »

axe wrote:eikös toi lambdan signaalli olis syytä vetää suojatulla kaapelilla.?
Totta. Niinkuin myös käyntinopeusantureiden. Siis jos sellaisia tulee.
-205 GTi 1.6 Turbo +Ms
-205 GTi 1.6
-Mitsubishi Eclipse GSR-4 (4x4 Turbo)
Post Reply