regulaattori U5 kysymys?
Moderator: Masi_K
regulaattori U5 kysymys?
Mites on saako tuo regulaattori u5 olla kosketuksessa piirilevyn maatasoon sen kannan kautta? elikkäs asennettunahan se "makaa" piirilevyä vasten, niin pitääkö huolehtia ettei tämä metalli kanta ole maatasoon kiinni vai onko hyvä, että se on kiinni ja näin purkaa lämpöä laajemmalle? Omassa levyn tekeleessä on tällä kohdalla maski ja ajattelin, että kannattaako maski rapata regun alta pois? onkohan siinä orkkislevyssä maskissa aukasu tällä kohtaa?
Re: regulaattori U5 kysymys?
Muistaakseni regun laatassa on maita jokatapauksessa, korjatkaahan jos väärässä. Mulla ainakin on regu levyä (partco) vasten eikä ole ollu ongelmia. Tiedä sitten taas miten se PITÄISI ollamrgallop wrote:Mites on saako tuo regulaattori u5 olla kosketuksessa piirilevyn maatasoon sen kannan kautta? elikkäs asennettunahan se "makaa" piirilevyä vasten, niin pitääkö huolehtia ettei tämä metalli kanta ole maatasoon kiinni vai onko hyvä, että se on kiinni ja näin purkaa lämpöä laajemmalle?

Opel Rekord E 2.0i -jäärassi
-
- Kokenut Megasquirttaaja
Minä olen vetänyt ilman mitään eristeitä rautapulteilla, kyllä kai siellä olisi jotain eristettä kuinkin ihan hyvä olla tai nailon pulttia kehiin, näin muistelen lukeneeni. Itselläni vaan ei ollut mitään ja tuntuuhan tuo toimivan, onnella varmaan.Sultzi wrote:Tarvitseeko nuo piirilevyn alle juotettavat komponentit nylon ruuveja? Vai käykö normaalikin pultti? MAP anturihan ei taida tarvita, kun muovia on kehys.
Volvo 360GL -88
Ei mitään väliä ja parempi jos saisi laitettua palan alumiinilevyäkin väliin niin ettei se kosketa mihinkään muuhun kuin maapotentiaaliin. Itse laittaisin (ja varmaan laitankin kun sama levy on odottamassa kolvaustaan) pystyyn komponettipuolelle ja taakse kotelon mittaisen alumiinilevyn jäähdytystä varten. Sama levy voisi tehdä mutkan takaosassa (kts. kuvaa) ja ruuvata noi fetitkin siihen kiinni. Q1 todennäköisesti poistettu kytkennästä jos aktiivinen fb mallia V3 käyttöön. Senkin trankut vois ruuvata samaan plootuun ylösalaisin jos fb-piirikortti tulee samaan koteloon niin kaikki saisi samaan ripaan kiinni...

EI ole normaalia, jossain taitaa olla isompi tai pienempi oikari, toimiikos mega muuten?smoke wrote:onko se normaalia että tuo U5 lämpeää todella kuumaksi? omassa kun lyö virran niin alkaa kuumenemaan ja sormea ei pysty pitämään siinä metallisessa osassa
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
olen vasta kasannut virransyötön ja testannut sitä yleismittarilla ja saanut lukemia joten luulilisisen toimivan mutta se regulaattori vaan kuumenee ja patteri myös. voiko olla mahdollista että partcon levyssä on joku vika koska mielestäni olen laittanut komponentit oikein päin ja tarkistanut juotokset.