Trigger wheel
Moderator: Masi_K
Trigger wheel
Kuinka tarkka tuo EDIS-boxi on hampaiden muodolle/koolle?
Tuli vaan mieleen, jos tekis itse rälläkällä ja viilalla sopivat.
Eli onko niiden hampaiden muodolla niin suurta merkitystä, kunhan tasaisin välein tulee 35 ja sitten yksi puuttuu?
Tarkoitan, että käsipelillä sitä on aika vaikea saada ihan millilleen tehtyä.
Eli onko haittaa, jos joku hammas on millin lyhyempi, ja joku taas pitempi, siis pyörimissuunnassa.
Aluksi vois sorvarilla pyöräyttää sopivan kiekon, johon sitten itse tekis hampaat, eli kiekko ois ainakin pyöreä.
Siksi vaan, kun tahtoo nuo kiekot käydä vähiin, ja kun paikalliselta Ford-myyjältä kysyin, niin hinta oli luokkaa 55 euroa, joten ei kiitos.
PS. Niillä taitaa olla ihan omat hinnat, kun ennen joulua tilasin, niin hinta oli 16 euroa, tammikuussa,
kun liike muutti uusiin tiloihin, niin hinta olikin 55 euroa, eikä sitä edes ollut vielä tullut. Joten pitäkööt kiekkonsa.
Tuli vaan mieleen, jos tekis itse rälläkällä ja viilalla sopivat.
Eli onko niiden hampaiden muodolla niin suurta merkitystä, kunhan tasaisin välein tulee 35 ja sitten yksi puuttuu?
Tarkoitan, että käsipelillä sitä on aika vaikea saada ihan millilleen tehtyä.
Eli onko haittaa, jos joku hammas on millin lyhyempi, ja joku taas pitempi, siis pyörimissuunnassa.
Aluksi vois sorvarilla pyöräyttää sopivan kiekon, johon sitten itse tekis hampaat, eli kiekko ois ainakin pyöreä.
Siksi vaan, kun tahtoo nuo kiekot käydä vähiin, ja kun paikalliselta Ford-myyjältä kysyin, niin hinta oli luokkaa 55 euroa, joten ei kiitos.
PS. Niillä taitaa olla ihan omat hinnat, kun ennen joulua tilasin, niin hinta oli 16 euroa, tammikuussa,
kun liike muutti uusiin tiloihin, niin hinta olikin 55 euroa, eikä sitä edes ollut vielä tullut. Joten pitäkööt kiekkonsa.
Kyllä niitä ainakin moposportissa näytti olevan aika moneenkin mopoon.
www.moposport.fi
www.moposport.fi
Vaikuttais olevan...Tuoppi wrote:Räjähti viikonloppuna yks tommonen foordin 36-1 pyörä.Repes pultin reiän kohdalta ja katkas laturi/vesipumppuhihnan ja rikkoi hall-anturin. Ei ilmeisesti kestä edes yli 7000 kierroksia. Liekkö omistaja voorumilla...

Keskimoottori putkis Toyota 4a-gte moottorilla
(MS+Edis-4)
(MS+Edis-4)
No niin, ei jäädä huhupuheiden asteelle!linkooja wrote:Vaikuttais olevan...Tuoppi wrote:Räjähti viikonloppuna yks tommonen foordin 36-1 pyörä.Repes pultin reiän kohdalta ja katkas laturi/vesipumppuhihnan ja rikkoi hall-anturin. Ei ilmeisesti kestä edes yli 7000 kierroksia. Liekkö omistaja voorumilla...


Joko kohta linkoaa jälleen...

Itsellä meinasi käydä moinen onnettomuus mutta selvisin sillä että anturivarsi vaan vääntyi ja anturi ei mennyt liuskojen joukkoon.
Jos anturi on liian lähellä pyörään voi se helposti ottaa siihen kiinni isoilla kierroksilla, varsinkin jos kiekossa on hieman heittoa.
epäilen vahvasti että kiekko olisi mihinkään itsestään räjähtänyt jotain sinne joukkoon on ollut pakko mennä.
Jos anturi on liian lähellä pyörään voi se helposti ottaa siihen kiinni isoilla kierroksilla, varsinkin jos kiekossa on hieman heittoa.
epäilen vahvasti että kiekko olisi mihinkään itsestään räjähtänyt jotain sinne joukkoon on ollut pakko mennä.
Heittoa oli vajaa kymppi, tarkistettu rakotulkilla.Turtana wrote: Jos anturi on liian lähellä pyörään voi se helposti ottaa siihen kiinni isoilla kierroksilla, varsinkin jos kiekossa on hieman heittoa.
jotain sinne joukkoon on ollut pakko mennä.
Ja anturi oli 1mm päässä.
Sitäkin mietittiin avoinaisen rakenteen vuoksi, mut tultiin ed mainittuun johtopäätökseen, rakenteessa näkyy säteittäisiä säröytymiä puuttuvan hampaan kohdalla olevan pultin reiän molemmin puolin...
Keskimoottori putkis Toyota 4a-gte moottorilla
(MS+Edis-4)
(MS+Edis-4)