Page 1 of 1
Ford Taunus 20m
Posted: Sat Oct 22, 2005 22:32
by olski
Kai tästä nyt voi jotain tänne laittaa,kun ajoin kotteroo ekaa kertaa tänään.
Tekniikkaa:
Alunperin 2.0v6 todettiin loppuunajetuksi.
Vaihdettu.
2.9i v6 ruotsin purku kattimalli.
Megasquirtti.Sytytystä hoitelee edis6.
Parin litran kerääjäsäiliö.siirtopumppuna sininen Holley, ruiskulle MSD2225 Bosch säädettävä paineensäädin.
+muita kikkailuja.
Voimansiirto:
vaihteisto type-9
vakiokytkin
Auton oma iso-atlas
Tulossa:
Asennusta vaille Innovate LC-1.
Umpiluumu->säätöö säätöö!
Suurimmat ongelmat projektin kanssa on johtunut omasta tyhmyydestä/tietämättömyydestä.Megaruisku on pelannut hienosti miltei kokoajan.
Jokunen kuva viime talvelta.
http://photobucket.com/albums/d2/olskijepjep/20m/
Ilmansuodatin on nykyään vakio ja syyläri vaihdettu paremmin istuvaan.
Vesiletkua menee enempi konehuoneessa nykyään.
Koitan saada uudempia/parempia kuvia otettua.
Posted: Mon Oct 24, 2005 20:41
by Pecan
Kuvia jos löytyy, niin ois kiva kattella?
Posted: Sun Nov 06, 2005 21:08
by olski
Uusia kuvia.
Posted: Wed Sep 06, 2006 20:58
by olski
Leimattu

Säätöjen hakua.
Eteen vaihdoin vielä scorpion jarrut.
Posted: Fri Sep 08, 2006 11:08
by kalsket
Vallan komia peli
Posted: Tue Apr 24, 2007 23:55
by olski
Päivitellääs välillä.
Viime kesänä rullailtiin yli 3000km ilman ongelmia. Säädöt aika hyvin kohdillaan perstuntumalla. Pientä nypytystä kaupunkiajossa, varmaankin tuo nokka.Voimaakin on ainaki vähän. Tosin kaikkeen kyllästyy
Innovate LC-1 aiheutti hiukan päänvaivaa aluksi kalibroimalla itteään ajossa. Tästä selvittiin kunnon maadotuksella.
Voimansiirrosta alko kuulua huolestuttavaa ääntä+jurinaa tämän kevään ensi ajoilla.
Laatikko on nyt purettu ja laakeroitu.Hännän liukulaakeri ainakin vaikutti väljän oloiselta. Uusi yksiosainen kartaaniputki. Niputtamista ja pesua vaille valmiina ajoon.
Vapuks on pakko saada ajoon ja jos penkkiin viittis joskus tässä...
Posted: Wed Apr 25, 2007 8:29
by tanari
näyttää mahtavalta, katkasitko vanhan jakajan ja teit siitä tulpan mihin jäi ratas + akseli että öljypumppu pyörii, vai miten järkkäsit ton tulppauksen?
entä mitenhän tuo toimis sillä 2.9litrasen normaalilla jakajalla, sellasia on mulla 2kpl, tietysti on mulla edis 6 + puolakin. Jakajalla sais triggeröinnin hoidettua, siksi se houkuttelis enenmmän. Mutta mimmosenkohan ms:n se vaatis.
pitäis nyt ihan 2viikon sisään jotenkin saada toi oma toimimaan

Posted: Thu Apr 26, 2007 0:08
by olski
Juu jakaja on katkastu.
Hmm en oo erikoisemmin perehtyny kun tuohon edikseen mutta jakajan anturilta vois ottaa trikkeröinnin tietääkseni ainakin sillai kun tekis sellasen 3 sakaraisen trikkeripyörän siihen alkuperäsen tilalle.Sitten sopiva sytytysyksikkö tai syttykivi jakajan ja megaruutan vällin.
Tuossa on jotain juttua siitä.
V3-laudassa on sytkälähtö valmiina. Se olis varmaan helpoin vaihtoehto.
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-msns.html
Posted: Thu Apr 26, 2007 9:20
by risu
olski wrote:Juu jakaja on katkastu.
Hmm en oo erikoisemmin perehtyny kun tuohon edikseen mutta jakajan anturilta vois ottaa trikkeröinnin tietääkseni ainakin sillai kun tekis sellasen 3 sakaraisen trikkeripyörän siihen alkuperäsen tilalle.Sitten sopiva sytytysyksikkö tai syttykivi jakajan ja megaruutan vällin.
Tuossa on jotain juttua siitä.
V3-laudassa on sytkälähtö valmiina. Se olis varmaan helpoin vaihtoehto.
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-msns.html
En tiedä mistä jakajasta nyt puhutaan mutta msns-moodi haluaa nokalta (jakajalta) 6 pulssia kutosessa eikä 3. 3 riittää jos pulssi otetaan kampiakselilta.
Posted: Thu Apr 26, 2007 19:08
by olski
Niin just.Jakajahan pyörii vaan puolet kampiakselin kierroksista

Ei pelloo pää aina.
Mikähän idea tuossa alkuperäisessä pyörässä on kun siinä on yks sakara kuudesta muita pienempi?Se olis muuten tiptop tähän tarkotukseen.