Nokan hall anturi
Posted: Mon Jun 04, 2018 19:14
Volvon t4 koneen nokan hall-anturin ihmettelyä.
Olisiko kellään anturin napajärjestyksestä tietoa, tai miten sen saa "turvallisesti" mitattua? Vai onko siinä vaaraa rikkoa anturi jos väärin kytkee? Ei ole enää mahdollista mitata miten ne kytkennät tehtaan jäljiltä olivat.
Siellä anturin tyvessä näkyvät johdot ovat punainen, keltainen ja musta jotka viittaisivat että +5v, signaali ja maa. Värit kuitenkin muuttuvat liittimellä. Huonoja kytkentäkaavioita tutkiessani, näyttäisi myös niin olevan. Mitä mega tykkää väärästä kytkennästä?
Tunerissa asetuksissa on vaihtoehtoina rising, falling ja rising and falling. Ymmärtääkseni tällä vain haetaan uuden työkierron alkamisen kohta, olenko oikeassa?
Olisiko kellään anturin napajärjestyksestä tietoa, tai miten sen saa "turvallisesti" mitattua? Vai onko siinä vaaraa rikkoa anturi jos väärin kytkee? Ei ole enää mahdollista mitata miten ne kytkennät tehtaan jäljiltä olivat.
Siellä anturin tyvessä näkyvät johdot ovat punainen, keltainen ja musta jotka viittaisivat että +5v, signaali ja maa. Värit kuitenkin muuttuvat liittimellä. Huonoja kytkentäkaavioita tutkiessani, näyttäisi myös niin olevan. Mitä mega tykkää väärästä kytkennästä?
Tunerissa asetuksissa on vaihtoehtoina rising, falling ja rising and falling. Ymmärtääkseni tällä vain haetaan uuden työkierron alkamisen kohta, olenko oikeassa?