Page 1 of 1

Mega ja nitro...

Posted: Sun May 13, 2018 10:44
by NiceMan
Tässä taas updaten alla yksi projekti, moottorina 6.3 V8 tuplaturbo jota ajetaan RE85:lla, tarkkaa tehoa ei ole mutta jossain 1400 ja 1500Hp välissä, ohjaimena megasquirt Pro Ultimate.

Nyt kuski haluaa lisää voimaa(mikään riiitä..), palotilat,venttiilit,kanavat ja männä pinnoitettu että pitäisi olla teoriassa valmis ilolle ja lohkokin sai betonia sisäänsä.

Megassahan on valmis ohjaus mutta se käsittääkseni on on/off tyylinen, ajatus että kun nappia painaa niin tulee kerrasta se 300hp lisää siksi aikaan kun on nappi pohjassa niin kun itsellä ei ole kokemusta vielä tältä alueelta niin onko tuota mahdollista rakentaa pehmeäksi että alkaa venttiili aukeamaan "hitaasti" eli ottaa esim. yhden sekunnin aukea kiini asennosta täysin auki niin ei potkaisi täysiä ???
On sutimisen estoa mutta voi olla mukava fiilis jos yli 200km/h katoaa pito.

Vai onko turha miettiä vaan mennä perinteisellä systeemillä?

Re: Mega ja nitro...

Posted: Sun May 13, 2018 17:30
by Vauhtivaunu
MS3:n Manuaalista:

"Megasquirt-3 does not implement progressive control"

Tosin sellainen olisi mahdollista tehdä PWM-ohjatuilla solenoideilla "generic PWM"-lähdöillä.

http://www.noswizard.com/index.php/x10-solenoid

Re: Mega ja nitro...

Posted: Mon May 14, 2018 16:10
by NiceMan
Vauhtivaunu wrote: Sun May 13, 2018 17:30 MS3:n Manuaalista:

"Megasquirt-3 does not implement progressive control"

Tosin sellainen olisi mahdollista tehdä PWM-ohjatuilla solenoideilla "generic PWM"-lähdöillä.

http://www.noswizard.com/index.php/x10-solenoid
Juu tuon mega jutun luin ja unohdin siis että PWM lähdöllä ajatus tehdä mutta meneekö turhan hifistelyksi?

Re: Mega ja nitro...

Posted: Tue May 15, 2018 6:46
by ArttuH
PWM-lähdöllä tosiaan saisi progressiivisen säädön, mutta sitten varmaan pitäisi olla ns. märkä ilokaasusysteemi. Megan polttoaineensyöttöä kun ei välttämättä saa lisääntymään samassa tahdissa tuon kaasusolenoidin ohjauksen kanssa.

Oliko noita kaasuja tarkoitus käyttää huipputehon lisäämiseen vai pelkästään herättämään turboja?

Nitro muuten tarkoittaa yleensä ihan nitrometaania eikä ilokaasua :wink:

Re: Mega ja nitro...

Posted: Tue May 15, 2018 15:22
by NiceMan
ArttuH wrote: Tue May 15, 2018 6:46 PWM-lähdöllä tosiaan saisi progressiivisen säädön, mutta sitten varmaan pitäisi olla ns. märkä ilokaasusysteemi. Megan polttoaineensyöttöä kun ei välttämättä saa lisääntymään samassa tahdissa tuon kaasusolenoidin ohjauksen kanssa.

Oliko noita kaasuja tarkoitus käyttää huipputehon lisäämiseen vai pelkästään herättämään turboja?

Nitro muuten tarkoittaa yleensä ihan nitrometaania eikä ilokaasua :wink:
Ahtimet heräävät hyvin vaan lisää tehoa eli lisätehoksi napin taakse jota käytetään vain tarvittaessa