Page 1 of 1
Suuttimien virroitus
Posted: Sun May 06, 2018 13:20
by Jürgen
Onko mitään eritystä hyötyä tuosta suuttimille tulevan plussan jakamisesta kahdelle (2+2)suuttimelle? Jos vetää kaikki suuttmet saman plussan perään, tai vaikka kaikille omansa?
Re: Suuttimien virroitus
Posted: Mon May 07, 2018 19:46
by Masi_K
Lähtöpäässä haaroituksesta eiole mitään hyötyä.
Re: Suuttimien virroitus
Posted: Mon May 07, 2018 21:56
by j-k
Vain jos käyttää erillisiä sulakkeita/ylivirtasuojia ja/tai vetää ohuella kaapelilla.
Re: Suuttimien virroitus
Posted: Tue May 08, 2018 8:33
by Masi_K
Mitä ei edes autonvalmistajat käyttäneet ainakaan 2010 luvulle asti. Yksi nalli kaikille jos edes sitäkään ja haaroitettu jossainkohdin johtosarjaa.
Re: Suuttimien virroitus
Posted: Tue May 08, 2018 9:28
by j-k
Koska säästösyyt. Yksittäiset harrastajat voi laittaa vaikka megan per suutin jos siltä tuntuu. Olisikin mielenkiintoista seurata miten pelittää 4 'singleä' yhdessä....
Re: Suuttimien virroitus
Posted: Tue May 08, 2018 19:33
by Jürgen
Näin vähän ajattelinkin, vielä jos käyttää sekventaalista ruiskutusta, silloinhan el tule sitä virrankulutustakaan niin paljoa samaan aikaan.
Tuossa työn alla olevassa Volvo T4 koneessahan on tehtaan jäljiltäkin vain yksi karva joka on haaroitettu kaikille suuttimille...
Re: Suuttimien virroitus
Posted: Wed May 09, 2018 8:38
by j-k
Kyllä. Sekventiaalisessa yksi plussa joka hyppää liittimeltä liittimelle tai haarautuu juuri ennen. Paluut sitten jokainen omallaan.