Lämpöanturit alkoivat heittää
Posted: Wed Mar 14, 2018 21:19
Jostain mystisestä syystä moottorinlämpö ja imuilmanlämmöt alkoivat näyttää omiaan. Eli potilas on microsquirt jossa molemmat anturit samanlaisia GM ECT/IAT antureita. Niiden näyttämät ovat aiemmin olleet hyvin kohdallaan. Päivitin jokunen päivä sitten firmiksen tuoreempaan mutta en kyllä huomannut että sen jälkeen antureiden näyttämät olisivat olleet epäilyttäviä. Viikonloppuna sitten kävin ajamassa ja sohelsin BT yhteydellä msdridin kanssa. Siinä oli välillä celsiukset ja farenhaitit sekaisin. Ajelin varovasti muutaman kierroksen pintakaasulla ja varovasti availin kaasua. Kone hieman rökelsi paksullaan mutta kuitenkin selvisi ja veti puhtaasti. Muutaman kierroksen jälkeen tuntui että kokoajan alkoi rökeltämään pahemmin ja lopulta ei kestänyt enää yhtään kaasua vaan hyytyi radan varteen. Varikolla sitten huomasin että anturit näyttävät noin 20 astetta liian suuria lukemia. Kotona sitten syötin anturien vastusarvot uudestaan mutta edelleen molemmat näyttää noin 20 astetta liikaa.
Missähän vika?
Johtosarjaa tutkailin sen verta että ainakin kaikki maadoitukset näyttäisivät olevan kiinni.
Hyytymiseen taisin löytää syyn siitä että firmiksen päivityksen yhteydessä otin AFR include asetuksen toimintaan ja unohdin muuttaa EGO asetuksista no correntionin päälle. Tämä toiminto meni sitten päälle kun moottori lämpesi tarpeeksi.
Missähän vika?
Johtosarjaa tutkailin sen verta että ainakin kaikki maadoitukset näyttäisivät olevan kiinni.
Hyytymiseen taisin löytää syyn siitä että firmiksen päivityksen yhteydessä otin AFR include asetuksen toimintaan ja unohdin muuttaa EGO asetuksista no correntionin päälle. Tämä toiminto meni sitten päälle kun moottori lämpesi tarpeeksi.