Page 1 of 1

Paluulinjan lisääminen suutinkiskoon

Posted: Sun Feb 04, 2018 11:59
by Aplaja
Terve!

Megahan ei vissiin ilman paluulinjaa toimi, joten sellainen pitäisi saada suutinkiskoon lisättyä. Kyseessä alumiininen kisko ilman paluulinjaliitintä. Miten paluulinjaliitin kannattaa liittää? Mietin, että toimisko jos poraisi sopivankokoisen reiän kiskon päähän ja TIG hitsaisi siihen alumiinisen mutterin. Mutteriin voisi sitten ruuvata kierteillä olevan letkuliittimen. Parempia ideoita?

Image

Re: Paluulinjan lisääminen suutinkiskoon

Posted: Sun Feb 04, 2018 12:35
by Turbiini
Ei mega mistään tiedä onko kiskossa paluuta vaiko ei, joten ihan samoin toimii ilmankin. Kuvan mukaiseen kiskoon alumiinimutterin hitsaaminen vaatii aika erikoisia hitsarin kykyjä.

Re: Paluulinjan lisääminen suutinkiskoon

Posted: Sun Feb 04, 2018 15:37
by Aplaja
Okei. Laitoin erilaisen bensapaineensäätimen tilaukseen, niin saa tehtyä ilman kiskon paluuletkua. Kiitoksia!

Re: Paluulinjan lisääminen suutinkiskoon

Posted: Sun Feb 04, 2018 15:50
by Masi_K
Kiinteällä paineella ajaminen saattaa tuottaa vähän haasteita pienillä kuormilla ja moottorijarrulla. Mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä.

Re: Paluulinjan lisääminen suutinkiskoon

Posted: Sun Feb 04, 2018 16:25
by Aplaja
Tarkoitatko kiinteällä paineella sitä, että paine ei säädy imusarjan paineen mukaan? Paineensäätäjässä minkä tilasin on tuo imupaineen nippa niin pitäisi olla säätyvä.

Saa nähä miten kestää tuommonen Aliexpressistä tilattu säädin. :roll:

Re: Paluulinjan lisääminen suutinkiskoon

Posted: Sun Feb 04, 2018 21:17
by Masi_K
Juuri sitä tarkoitin.

Kiinasäätimestä tulee mieleen herkästi ulos ruiskiva.

Re: Paluulinjan lisääminen suutinkiskoon

Posted: Mon Feb 05, 2018 21:02
by Jürgen
Eihän sitä paluuta välttämättä kiskolta tarvitse. Laittaa T-haaran kiskoon tulevaan letkuun ja liittää siihen sen säätimelle menevän letkun ja siitä säätimeltä sitten paluu tankkiin. Imusarjan alipaine tietenkin liitetään säätimeen.
Kiinan säätimet tosiaan vuotavat helposti saumoistaan, varovaista ruuvien kiristelyä, sillä siitä yleensä selviää...

Re: Paluulinjan lisääminen suutinkiskoon

Posted: Mon Feb 05, 2018 21:39
by Aplaja
Kiitoksia vinkeistä! Ei tullu kyllä mieleenkään tuo T-haaran lisääminen. Eiköhän näillä eväillä päästä jo pitkälle.

Re: Paluulinjan lisääminen suutinkiskoon

Posted: Tue Feb 06, 2018 12:04
by jake74
joisakin autoissa on säädin tankin sisällä pumpun vieressä.

Re: Paluulinjan lisääminen suutinkiskoon

Posted: Tue Apr 17, 2018 20:15
by Kingcup
Hei
Kysymys paineensäätimestä.
Miten säädetään bensan paineen perusasetus.
Voiko / pitääkö säätää ensi joku peruspaine (esim. 3bar) ennenkuin moottori käynnistetään.
Mulla on paineensäädin kalvon molemmilla puolilla letkuliitäntä toinen puoli kai alipaine ja toinen ylipaine (turbo) ?
Miten paine säätyy alipaineen mukaan ( kun alipaine kasvaa niin paine kaiketi pienenee)
t. Jyrki

Re: Paluulinjan lisääminen suutinkiskoon

Posted: Tue Apr 17, 2018 21:07
by Masi_K
Peruspaine on aina säädettävä ennen käynnistystä. Säädä se esimerkiksi 3bariin. Säätö tapahtuu pyörittämällä pumppua moottorin käymättä samalla mittaria katsoen ja ruuvista säätäen. Säätimeen tulee vain yksi letku imusarjan pleniumista tai sen läheltä. Alipaine vetää kalvoa säätimessä jousipainetta vasten ja siten vähentää kuristusta polttoainekanavassa jolloin paine laskee. Ahtopaine tekee taas päinvastoin. Kytket letkun vain päälipuolelle ja tukit toisen jos ymmärsin kuvauksen oikein. Minkälainen säädin se on ? Kuvaa ?

Säädinhän asennetaan kiskon jälkeen viimeiseksi. Säätimestä lähtee paluu tankkiin.

Re: Paluulinjan lisääminen suutinkiskoon

Posted: Wed Apr 18, 2018 19:04
by Kingcup
Säädin on n.6cm halkaisijaltaan kiekkomallinen. tulevassa linjassa on haara painemittarille.
Toinen letku nyt ainoastaan paluukiertoon. Lisäksi tais olla letkuliitäntä sekä ruuvin, että toisella puolella. (sanon siksi näin koska auto on mökillä nyt)
Katson viikonloppuna mitä teen. On paljon muitakin "ongelmia" ruiskun kanssa.