MS1 v2.2 hukkakipinäongelma
Posted: Fri Nov 03, 2017 11:15
Moron, eli vasta-aloittelija megan kanssa ja ongelmia on varmasti riittävästi., ja koska tyhmäkin olen, niin apuja tarvittaisiin selkosuomen kielellä, eli rautalangasta väännetttynä. Foorumeita olen lukenut paljon, mutta oma aivokapasiteettini on sitä luokkaa että ei aivan vielä käsitä kaikkea..
Oma Kulkine on siis BMW 520i, missä m20b25 tekniikka turbolla.. ja e85polttoaine., ja mega ohjaa tosiaan tällä hetkellä syötön ja sytkän.
Tarkoituksena siis päästä jakajasta eroon ja käyttää hukkakipinäsysteemiä jatkossa, jotta ennakot saadaan paremmin säädettyä..,
Ongelmat alkaa tästä; Jakajalla toimii hienosti koko kierrosalueen, mutta ennakot näyttää megassa aika hurjalta (ahdoillakin 37ast. (nakutusta ei ainakaan korvakuulolla :O))
Ratkaisuna ajattelin sytkämuutoksia jotta saataisiin ennakot näyttään oikenlaisilta vielä auton muuten toimien kunnolla., Ja vähän jatkovirittelymielessä
. Voihan siis mulla olla asetuksetkin megassa päin persettä., mutta toisaalta autohan käy ja suht hyvin, niin tiedä siitä.
Ja sitten se varsinainen aihe: Jakajalla puolaa ohjaa 0 227 100 124 kopio, jota ohjaa mega led 17 miinusjalka suoraan.. (Auto käy ja toimii sekä vetää)
Kun yritetään käyttää hukkakipinävermeitä (0 221 503 010 hukkakipinäpuolaa) yhdessä 0 227 100 203;sen kanssa kipinä menee kutakuinkin tulpilla näin; 1,3,4,6pytty heikkoa sillontällön kipinöintiä, ja pytyt 2,5 kipinöi vähän innokkaasti, kuitenkin suht normaalisti..?
Asetukset megassa on ledit spark outputteina, ja järjestys on satakertaa tarkistettu oikeiksi..
Kysymys onkin nyt, Pitäisikö sytytinvahvistimelle olla jonkinlainen ylösveto siellä ledeillä, ja miten ne tehdään
Ja rautalankasta...
Minkä takia jakajaa käytettäessä ei ylösvetoa selvästikkään tarvi? vai onko mulla joku megan komponenteista hajonnut tms? Vai voiko mulla edelleen olla megan asetuksissa jotain hämminkiä...?
Vielä sekoituksena sellaninen, että tuo 203. pääte kokeiltu korvata myös 3x 124 kopioilla ja ongelma on täsmälleen sama...
voiko ylösvedot tehdä näin -> led - jalalta 330ohm vastus vastuksen r25 oikealle puolelle., ja sytytinvahvistimelle signaali sen jälkeen siitä ledin - jalasta.?
ledit purkissa palaa käytännössä aina? tietty käynnissä vilkkuen?
Kiitos ja anteeks etukäteen, opettelun kannaltahan näitä tehdään
Oma Kulkine on siis BMW 520i, missä m20b25 tekniikka turbolla.. ja e85polttoaine., ja mega ohjaa tosiaan tällä hetkellä syötön ja sytkän.
Tarkoituksena siis päästä jakajasta eroon ja käyttää hukkakipinäsysteemiä jatkossa, jotta ennakot saadaan paremmin säädettyä..,
Ongelmat alkaa tästä; Jakajalla toimii hienosti koko kierrosalueen, mutta ennakot näyttää megassa aika hurjalta (ahdoillakin 37ast. (nakutusta ei ainakaan korvakuulolla :O))
Ratkaisuna ajattelin sytkämuutoksia jotta saataisiin ennakot näyttään oikenlaisilta vielä auton muuten toimien kunnolla., Ja vähän jatkovirittelymielessä

Ja sitten se varsinainen aihe: Jakajalla puolaa ohjaa 0 227 100 124 kopio, jota ohjaa mega led 17 miinusjalka suoraan.. (Auto käy ja toimii sekä vetää)
Kun yritetään käyttää hukkakipinävermeitä (0 221 503 010 hukkakipinäpuolaa) yhdessä 0 227 100 203;sen kanssa kipinä menee kutakuinkin tulpilla näin; 1,3,4,6pytty heikkoa sillontällön kipinöintiä, ja pytyt 2,5 kipinöi vähän innokkaasti, kuitenkin suht normaalisti..?
Asetukset megassa on ledit spark outputteina, ja järjestys on satakertaa tarkistettu oikeiksi..
Kysymys onkin nyt, Pitäisikö sytytinvahvistimelle olla jonkinlainen ylösveto siellä ledeillä, ja miten ne tehdään

Minkä takia jakajaa käytettäessä ei ylösvetoa selvästikkään tarvi? vai onko mulla joku megan komponenteista hajonnut tms? Vai voiko mulla edelleen olla megan asetuksissa jotain hämminkiä...?
Vielä sekoituksena sellaninen, että tuo 203. pääte kokeiltu korvata myös 3x 124 kopioilla ja ongelma on täsmälleen sama...
voiko ylösvedot tehdä näin -> led - jalalta 330ohm vastus vastuksen r25 oikealle puolelle., ja sytytinvahvistimelle signaali sen jälkeen siitä ledin - jalasta.?
ledit purkissa palaa käytännössä aina? tietty käynnissä vilkkuen?
Kiitos ja anteeks etukäteen, opettelun kannaltahan näitä tehdään
