Mercruiser V6 4.3 MPI venemoottori
Posted: Tue Jun 20, 2017 23:11
Anteeksi heti alkuun täysi tietämättömyys (sivuston perustamisesta jo ..muutama...vuosi..) ja megasquirt tieto on sivuston perustus ajankohdalta. Tällähetkellä.
Mutta hetken googlailuilla selvisi että ainoa vaihtoehto on juuri MS3...koska.
Moottori on GM V6 4.3 mercruiserin valmistama (pakkasvaurio, puol-moottorin vaihto, vanha vm03, uusi 2010-11, apulaitteet vanhasta..). Ongelma on siinä että 07 on tunnut uusi ¨radikaalimpi¨ muutos moottoriin, esim. vesipumppu uusiksi (hoidettu), nakutusanturin paikka (hoidettu), mutta....
Vanhan moottorin kampuranasento anturi lukee 3-hampaista 'pyörää'-lohkossa, mutta uusi jotain +30 hampaista 'lohkossa'. joten 'vanhan' apulaitteet (ecu) ei oikeen ymmärrä.. Joten..
Vaihtoehdot ovat.. Mercruiser varaosana oikea ecu (xxxx€??) tai sitten tämä vaihtoeht: MS3??.. Kone on 'perus-jenkki' mutta marinoitu (puol-moottori suht sama auton moottorin kanssa) mutta erot tulevat säädöissä, nokassa ja yms. marine apulaitteista. Anturit toki on kaikki,.. Mutta vähän vinkkiä ja apua jos tähän ryhdyn. Niin ja ruiskun pitää olla 'Sequential fuel injection output'-tyylinen. Moottori on monipisteruisku, matalapaine, ei lambdaa (vesi-jäähdytetty pakosarja:, paikka olisi mutta kestääkö joku lambda merivettä??).
Kustannuksia nyt lasken. Käsittääkseni ms3 on ainoa mihin saa jokaiselle suuttimelle oman aukemisen, joten ainakin itse ms, sikäli-mikäli osaa lukea kaikkia antureita niin hilut että liittää alkuperäisen ecun tilalle, piuhat on selvillä ¨mikä-on-mikäki¨.. Itse säätämiselle sitten ei voi laskea muuta kuin aikaa..
Kiitoksia kaikille etukäteen jotka osaavat auttaa.
nm.pitäisi saada kesämökki veteen..
Mutta hetken googlailuilla selvisi että ainoa vaihtoehto on juuri MS3...koska.
Moottori on GM V6 4.3 mercruiserin valmistama (pakkasvaurio, puol-moottorin vaihto, vanha vm03, uusi 2010-11, apulaitteet vanhasta..). Ongelma on siinä että 07 on tunnut uusi ¨radikaalimpi¨ muutos moottoriin, esim. vesipumppu uusiksi (hoidettu), nakutusanturin paikka (hoidettu), mutta....
Vanhan moottorin kampuranasento anturi lukee 3-hampaista 'pyörää'-lohkossa, mutta uusi jotain +30 hampaista 'lohkossa'. joten 'vanhan' apulaitteet (ecu) ei oikeen ymmärrä.. Joten..
Vaihtoehdot ovat.. Mercruiser varaosana oikea ecu (xxxx€??) tai sitten tämä vaihtoeht: MS3??.. Kone on 'perus-jenkki' mutta marinoitu (puol-moottori suht sama auton moottorin kanssa) mutta erot tulevat säädöissä, nokassa ja yms. marine apulaitteista. Anturit toki on kaikki,.. Mutta vähän vinkkiä ja apua jos tähän ryhdyn. Niin ja ruiskun pitää olla 'Sequential fuel injection output'-tyylinen. Moottori on monipisteruisku, matalapaine, ei lambdaa (vesi-jäähdytetty pakosarja:, paikka olisi mutta kestääkö joku lambda merivettä??).
Kustannuksia nyt lasken. Käsittääkseni ms3 on ainoa mihin saa jokaiselle suuttimelle oman aukemisen, joten ainakin itse ms, sikäli-mikäli osaa lukea kaikkia antureita niin hilut että liittää alkuperäisen ecun tilalle, piuhat on selvillä ¨mikä-on-mikäki¨.. Itse säätämiselle sitten ei voi laskea muuta kuin aikaa..
Kiitoksia kaikille etukäteen jotka osaavat auttaa.
nm.pitäisi saada kesämökki veteen..