Page 1 of 1
kylmänä ei tahdo saada käyntii, ei sitte millään?
Posted: Tue Oct 18, 2005 17:22
by meo.sukuvaara
miten se onnistus käytännössä helpoiten? sytkä ja bensa
E: siis aivan mahdottoman sitkaasti lähtee käymään kylmänä, kyllä hörähtää vaan puutuu siihen. aikansa kun sahaa ja rumppaa kaasua niin kylläse sitte jossain vaiheessa syttyy, vaan vaatii kyllä monta starttausta ennenku pääsee liikkeelle.
Posted: Wed Oct 19, 2005 8:36
by Masi_K
Bensa ajamalla ja eikös sytkä siinä samalla. Eli tankki täyteen ja kaveri ajamaan. Sytkä on pari astetta hankalampi kuin bensa.
Posted: Wed Oct 19, 2005 16:51
by meo.sukuvaara
pitää alkaa kokeileen
Posted: Wed Oct 19, 2005 19:54
by Masi_K
Koneen oot varmaan saanut käyntiin niillä karttojen generate ohjelmilla.
Posted: Wed Oct 19, 2005 22:58
by meo.sukuvaara
kone kyllä käy ja ajettu on. tyhjäkäynti on vähän turhan suuri. ensin kannattaa varmaan laittaa toi syttö puolikuntoon, vai onko sillä merkitystä? kuinka toi sytkä laitetaan helpoiten oikein kohdalleen?
Posted: Sat Oct 29, 2005 18:48
by meo.sukuvaara
Mistä vois lähteä etsiin vikaa ku tyhjäkäynti humpaa/seilaa?
E: kuin toimii toi rev limit eli kierrostenrajotin, pitääkö se konffata jostain päälle?
Posted: Fri Nov 04, 2005 17:41
by meo.sukuvaara
voiska joku jeesata mummoa lumessa! pakkasetkin pikkuhiljaa painaa päälle täällä lapissa. eli oisko joku innokas auttaa oikeen käestä pitäen kuin saan pelaan ton vehkee kylmänä. lämpimänä pelaa ihan hyvin
Posted: Fri Nov 04, 2005 17:45
by jani
oletko säätänyt warmup enricmentista rikkaammalle tuota kylmäkäynnistystä. Käytätkö koneessa mitään lisäilmaluistia tai vastaavaa
Posted: Fri Nov 04, 2005 17:55
by meo.sukuvaara
juu siis ei ole nyt mitään lisäilma venttiiliä, oli tarkoitus kysyä siitäkin että oisko se tarpeellinen saadaksee pelaamaan hyvin pakkasella? vai oisko mahdollista saada toimiin ilmakin. olen yritelly säätää tuolta warmup wizardista vaan tosiaa käynti vain huononee
E: löytyy tollanen lisäilma luisti, ilmeisesti kytketään jotenkin sillee, et suora+ ja miinus ohjataan megan kautta. vaan mistä tuo maaohjaus otetaan ja kuin toi saadaan toimimaa
Posted: Fri Nov 04, 2005 22:39
by jani
kyllä se tahtoo vaatia jonkun joka nostaa moottorin kierroksia kylmällä ilmalla. Tuollainen k-jetin lisäilma luisti on helppo saada toimimaan. Kerro mistä autosta toi luisti on peräisin. Jos on k jetistä toi luisti siihen tulee virtalukolta + ja miinus vedetää maihin ja kun virrat kytketään niin luisti alkaa menee hiljalleen lämpötilan mukaan kiinni ja samaalla kierrokset putoavat. Tuolle venttiilillä säädetään warn upit kohdalleen että kone käy kylmästä asti kunnolla lämpimäksi asti.
Posted: Fri Nov 04, 2005 22:47
by meo.sukuvaara
juu eli se on 16v oma luisti, eli sellanen magneettivenan tyylinen. ei sellanen lämmitettävä malli
Posted: Sat Nov 05, 2005 8:43
by JesseT
Posted: Sat Nov 05, 2005 8:57
by Masi_K
Mulla ei toiminut starttaus pulssista se automaattinen ollenkaan. Käsin tälläämällä listaan aluksi hatusta arvot autto senverta et nyttenkun vaan tulee bensaa, niin lähtee heti.
TS: Asetat cranking pulsewidht listaan jotain arvoja tai koitat niillä mitä se ehdottaa. Lisäilma luisti on lähes pakollinen. Warmup enrichments pitää kanssa olla edes sinneppäin. Seosmittari on tässä hyvä.
Posted: Sun Nov 06, 2005 13:25
by TVH
Posted: Sun Nov 06, 2005 21:50
by meo.sukuvaara
juu tänää asentelin ton bimetalli venan, ja rupes jotenkin toimiin toi lisärikastus systeemi. onko bimetalli vena raollaa koko ajan, sillä mulla vetää ilmaa myös silloin ku kone on käyny jo tunnin.
E: onkohan minun lampa viallinen, koska seosta osoittava palkki tavallaan sammuu välissä ja taas saattaa mennä pitkän aikaa, et näyttää normi seosta
Posted: Mon Nov 07, 2005 8:27
by KariM
meo.sukuvaara wrote:juu tänää asentelin ton bimetalli venan, ja rupes jotenkin toimiin toi lisärikastus systeemi. onko bimetalli vena raollaa koko ajan, sillä mulla vetää ilmaa myös silloin ku kone on käyny jo tunnin.
Lisäilmaluistin kuuluisi mennä kokonaan kiinni lämmettyään. Osa tarvittavasta lämmöstä tulee johtumalla, onko luisti myös fyysisesti kiinni koneessa? Näkemissäni luisteissa on pieni mutteri, jonka avaamalla luistin perusasentoa pystyy muuttamaan. Jos nuo konstit eivät auta, niin sitten luisti lienee väsynyt.
Posted: Mon Nov 07, 2005 11:48
by JesseT
Joskus kokeilin huoneenlämmössä, niin kun tuohon luistiin laittaa 12V, niin minuutin parin jälkeen se läppä on kokonaan mennyt sen reijän eteen. Mitenkään täysin painetiivis se ei silti ole, joten imua voi varmaan silti tuntua jos esim. sormella kokeilee.
Posted: Mon Nov 07, 2005 13:19
by meo.sukuvaara
mokkula on kannessa kiinni. laitoin sormen siihen mistä se ilman imee niin imutti niinku maksullinen nainen, eli taitaa olla viallinen
E: kyseessä on seuraava vehe

Posted: Mon Nov 07, 2005 14:10
by jani
Sitä voi säätää tuosta sinnetöidystä ruuvista hieman
Posted: Mon Nov 07, 2005 14:13
by meo.sukuvaara
pitää kokeilla
Posted: Mon Nov 07, 2005 19:23
by JTbo
Oma tuollainen kaipaa silloin tällöin kopauksen kylkeen, ilmeisesti takertelee tai on muuten vaan vanha. En tosin ole näin viluisella ilmalla ajellutkaan, kesemmällä tykkäsi pitää kierrokset melkoisen korkealla, kunnes laitoin tuohon putken huohotus systeemiin, sitten asettui tuo huutaminen.
Posted: Mon Nov 07, 2005 20:37
by Masi_K
JTbo wrote:Oma tuollainen kaipaa silloin tällöin kopauksen kylkeen, ilmeisesti takertelee tai on muuten vaan vanha. En tosin ole näin viluisella ilmalla ajellutkaan, kesemmällä tykkäsi pitää kierrokset melkoisen korkealla, kunnes laitoin tuohon putken huohotus systeemiin, sitten asettui tuo huutaminen.
Eipä se tarvitse sitä huohotusta siihen laittaa. Ainakaan mulla. siinä 1300 on ollut 7asteen pakkasessa kone käynnissä. Tietty kun se heikko Bi metalli ei jaksa vetää läppää kiinni, kun kone imee ilmaa sen läpi, niin kaasun polkaisu laskee kierroksia.
ASE ei ole käytössä ollenkaan ja hyvin hörisee

Soosit ovat siinä 13-14 välissä. tiedä sitten yli 10 asteen pakkasessa.
Posted: Wed Nov 30, 2005 20:19
by miki
joskus on auttanu liotella koko kylmäilma luistinta polttoöljyssä koska ne tuppaa toisinaan menemään jumiin.ittellä ei kyllä ole tota tarttenu käyttää..