Page 1 of 1

Continental flex fuel anturi ongelma

Posted: Sat Sep 03, 2016 21:12
by Anzelmi
Eli olen kytkenyt anturiin ms3pro pin 32 ja 12v syötön jännite. Maan paikkaa oon parista eri kohdasta kokeillut.
Olen kokeillut laittaa 5 ja 10 kohm vastukset signaalin ja syötön väliin ja ilman vastusta.
Mut signaalia ei näy, vaikka oon osciloskoopin avulla mittaillut.

Tunerstudissa näkyy vain 0% ja -18 astetta kun käynnistää, hetken kuluttua anturi menee error tilaan.

Mikä avuks?

Re: Continental flex fuel anturi ongelma

Posted: Sun Sep 04, 2016 11:20
by NiceMan
Eli anturissahan on 3 johtoa, +12v, sig ja maa.
Ei tarvitse mitään vastuksia ainakaan ms3:ssa.

Sig. kaapeli hyvä olla mallia suojattu mutten saattaa ottaa häiriöitä.
Mitä asetuksia käytät?
Onko anturi varmasti mallia jossa lämpötilan luku? Omani ei sisällä lämpötilaa.

Re: Continental flex fuel anturi ongelma

Posted: Sun Sep 04, 2016 17:57
by Anzelmi
Anturin malli 13577379
Voipi olla että kyseinen anturi on "maanantai" kappale.
Testasin anturia ulkoisella virtalähteellä siis ja mittailin scoopilla signaalia, mitään ei tullut pihalle.

Asetukset tossa

Re: Continental flex fuel anturi ongelma

Posted: Sun Sep 04, 2016 19:13
by NiceMan
Ok jos ei scooppi mitään sano mutta kokeile kuitenkin ilman lämpötila toimintaa ja ota sähköt samasta mihin megaan tulee...

Nopeasti googlasin niin monilla sivuilla ei puhuta lämpötilasta mitään...

Re: Continental flex fuel anturi ongelma

Posted: Tue Sep 06, 2016 19:39
by Turbiini
Mulla saman anturin kanssa myös ongelmia (juuri tänään asensin) scoopilla katsoen pulssi tulee mutta on hieman päälle 160hz joka lienee liikaa jos 100% etanoli pitoisuus pitäisi olla 150hz

purkkina migrosquirt v3 extra koodilla vaikka se nyt tuskin asiaan vaikuttaa.

Re: Continental flex fuel anturi ongelma

Posted: Wed Sep 07, 2016 9:58
by Jasu
http://www.megamanual.com/flexfuel.htm
The processor inside the sensor is capable of some self-diagnosis. An output frequency of 170 Hertz indicates either that the fuel is contaminated (or contains methanol which it should not), or that an internal sensor electrical fault has been detected. Certain substances dissolved in the fuel can cause the fuel to be contaminated, raising the output frequency to be higher than the actual ethanol percentage should indicate. These contaminates may commonly be water, salt, methanol, or some other substances.
Tuossa jotakin näistä antureista. Omaan häkkyrään asensin paikallensa, ja on mukana pari vuotta pyörinyt, eikä ongelmia ole toiminnassa ollut. Olettaisin jopa oikeinkin näyttäneen, kun väitti n. 4% etanolipitoisuussa tuoreessa 98E5 -tankillisessa, enempää ei tullut silloin kokeiltua... Ilman ylösvetoa en saanut mitään eloa MS2 -prossun kanssa, 10k ylösvedolla toiminta löytyi heti...

Joku Continentalin anturi miullakin, Volkkarin logoilla lisättynä...