Page 1 of 1

TPS ja hall anturin kytkentä

Posted: Sat Sep 03, 2016 10:05
by molliE
Volvo 940 2.3t TPS bosch 0 280 120 325 pinni 3 18 2 mikä on mikäkin? ja samaisesta vehkeestä oisko honeywellin hall anturi pinnit 1 2 3 johdotusjelppiä tarvis! kiitos etukäteen.

Re: TPS ja hall anturin kytkentä

Posted: Sat Sep 03, 2016 21:42
by Masi_K
Turbossa on täyskaasun osoittama pinni TPSltä johdottamatta moottorin eculle asti. Se katkee johtosarjassa tulipellin liittimiin. Näin ainakin 95 ja nuoremmissa. Jäljelle jäävät pinnit ovat maa ja tyhjäkäynti.

Re: TPS ja hall anturin kytkentä

Posted: Sun Sep 04, 2016 5:29
by molliE
ei ole volvon omia johtoja.. eli pelkkä tps ja se hall anturi

Re: TPS ja hall anturin kytkentä

Posted: Sun Sep 04, 2016 10:45
by Turbiini
kaasuläppäkytkimen (ei siis ole kaasuläpänasentoanturi) navat 1 joutokäynti 2 maa 3 täyskuorma joka ei siis käytössä.

hallanturiakaan niissä ei taida olla ainakin ne kaaviot mitkä löysin on induktiivisella, jossa 3 napa häiriösuoja, 1 ja 2 signaalia, muttei kaaviosta selviä kumminpäin. vahva epäilys kuitenkin että 1 olisi signaali ja 2 signaali maa.

Ja jos se hall joku jälkiasennus on niin honeywell tekee aika monenlaista anturia joten vastata ei soaa tietämättä mallia. hyvin moni malli on ilman liitintä ja jännitesyöttö punaiseen johtoon maa mustaan ja signaali johto vihreä ruskea tai valkoinen.