Page 1 of 1

vw 1.8t 20v quadspark, ei kipunaa

Posted: Wed Aug 24, 2016 7:53
by JJR
Moottorina vw 1.8t 20v , vr anturi kampiakselilla ja hall nokalla.
moottorinohjaus on atdriveboard
kipinävahvarina on quadspark: https://www.diyautotune.com/support/tec ... egasquirt/
ja puolina vagin 3-napaiset COP puolat, tämän ohjeen mukaan kytkettynä (täysin samat puolat) :
http://easyautodiagnostics.com/vw/1.8L/ ... il-tests-1

Ohjeen mukaan pitäisi laittaa tunerstudion asetuksista Set Spark Output: Going High / Inverted
Mutta, tunerstudiossa asetus on inverted kohdalla harmaana :?:

Kipinää ei siis tule, kierrostieto tulee startatessa tunerstudiolle.
Asetus on ilmeisesti nyt väärin, koska quadsparkin jäähdytyslevy lämpiää aika kovin.

Re: vw 1.8t 20v quadspark, ei kipunaa

Posted: Wed Aug 24, 2016 8:11
by JaniM
Tuolla levyllä pitää olla LOW asetus, kuten purkin ohjeissa kerrotaan.

Re: vw 1.8t 20v quadspark, ei kipunaa

Posted: Wed Aug 31, 2016 19:25
by JJR
Noniin ongelmasta toiseen. Eli asetus muutettu, auto lähti käyntiin hetken sahaamisen jälkeen...mutta käy vain kahdella pytyllä.
Tulppien tai puolien vaihto ristiin ei auta. Puolille tulee jännitteet ja maat sekä signaali. Eli puolat 2 ja 4 ovat pimeänä.
AGU-moottorityyppi ja sytytysjärjestys pitäisi olla 1-3-4-2.

Ja kliimaksiksi: kun "pimeän" puolan ottaa pois ja laittaa tulpan päähän tulpan ja kanteen kiinni,niin hienosti tulee kipinä.
Jos tulpan ottaa pois,niin märkä on.
Kaiken järjen mukaan tuon pitäisi käydä kaikilla, jos kipinää ja bensaa tulee.

Kun auton saa käyntiin,niin herjaa tunerstudiossa cam erroria...nokalla on hall,johdot tarkastettu että on kunnossa. Jos laittaa single wheel ja wasted cop sekä semi senqventual ruiskutuksen,niin silloinhan ei nokan hallia tunnisteta? -->auto ei edelleenkään sytytä 2 ja 4 ,mutta tunerstudiosta lähtee cam errori pois.

Auttakee minnuu :D

Re: vw 1.8t 20v quadspark, ei kipunaa

Posted: Wed Aug 31, 2016 20:29
by NiceMan
Onhan nokan anturin sig. johto suojattua mallia?

Ensin voisit saada koneen tulille ihan hukkakipinä systeemillä ja vasta sitten kun saannut toimimaan niin että pysyy käynissä voit katsella full seq. juttua...

Olet suuttimen koot laittanut oikein?
Tulpat uudet/ehjöt, vaihtanut ristiin? Itsellä ollut pimeitä tulppia ne kun menee mykäksi melko helposti jos ei sytytä vaan ui...

Re: vw 1.8t 20v quadspark, ei kipunaa

Posted: Thu Sep 01, 2016 5:53
by JaniM
Waste cop oltava. Ja ota tosiaan pois ne sequ jutut että saat käyntiin.

Re: vw 1.8t 20v quadspark, ei kipunaa

Posted: Thu Sep 01, 2016 10:17
by JJR
NiceMan wrote:Onhan nokan anturin sig. johto suojattua mallia?

Ensin voisit saada koneen tulille ihan hukkakipinä systeemillä ja vasta sitten kun saannut toimimaan niin että pysyy käynissä voit katsella full seq. juttua...

Olet suuttimen koot laittanut oikein?
Tulpat uudet/ehjöt, vaihtanut ristiin? Itsellä ollut pimeitä tulppia ne kun menee mykäksi melko helposti jos ei sytytä vaan ui...
Suuttimien koot ovat oikein, tulpat ovat uudet ja sekä tulppia että puolia vaihdettu ristiin.
Mutta on kyllä mahdollista että syt.tulpat ovat uineet-->varmuudeksi voi vaihtaa.

Jos sytkälähtö olisi pimeä/ quadsparkin kivi rikki,niin silloinhan ei kipinää tulisi lainkaan?

Re: vw 1.8t 20v quadspark, ei kipunaa

Posted: Thu Sep 01, 2016 11:21
by JaniM
Juu ei tuu kipinää, jos quad spark hajalla. Eli testimoodilla pystyy ajaan puolia yksitellen ja toimivat?

Re: vw 1.8t 20v quadspark, ei kipunaa

Posted: Thu Sep 01, 2016 19:27
by JJR
testmodella kaikki puolat toimivat.

Mikäs on oikea trigger angle AGU koneeseen? Netistä löytyy kolmea eri variaatiota, 78,87 ja 114 muistaakseni.
Ei tosin tunnu vaikuttavan pyttyjen heräämiseen vaikka kokeilee eri variaatioita...

seuraavaksi varmaan sitten tehtävä puristuspainemittaus...ihmetyttää kyllä kovin miksi nämä pytyt eivät herää jos kerta kipunaa ja soppaa tulee.

Re: vw 1.8t 20v quadspark, ei kipunaa

Posted: Fri Sep 02, 2016 5:48
by JaniM
Joku asetus väärin vielä.

Re: vw 1.8t 20v quadspark, ei kipunaa

Posted: Fri Sep 02, 2016 8:36
by NiceMan
Paras laittaa kuvat asetuksista johonkin ja linkit tänne.

Re: vw 1.8t 20v quadspark, ei kipunaa

Posted: Fri Sep 02, 2016 17:18
by JJR
Image

Image

Image

Re: vw 1.8t 20v quadspark, ei kipunaa

Posted: Fri Sep 02, 2016 17:57
by NiceMan
Oletko tarkastanut että sytkä osuu kohdalle eli 10astetta ennakkoa on oikeasti 10 ?

Nopealla vilkaisulla en löytänyt outouksia asetuksista muuta että pirun isot suuttimet =)

Re: vw 1.8t 20v quadspark, ei kipunaa

Posted: Fri Sep 02, 2016 18:09
by Vauhtivaunu
JJR wrote:ihmetyttää kyllä kovin miksi nämä pytyt eivät herää jos kerta kipunaa ja soppaa tulee.
Sinne menee soppaa liikaa. Kokeile irrottaa suuttimien liittimet ja katso herääkö pytyt. Isoilla suuttimilla ei opening/dead timen tarvi olla paljon pielessä ja tulpat ui.

Re: vw 1.8t 20v quadspark, ei kipunaa

Posted: Fri Sep 02, 2016 18:31
by NiceMan
Sitten voi kokeilla että kaikilta suuttimilta piuhat pois, sylinterien huuhtelu lätkä lattiassa startin ajan, sel jälkeen bensaa/jarrucleneriä imusarjaan ja kokeilu, herääkö henkiin kaikilla pytyillä?
Jos herää ja käy niin sitten vika suuttimissa/sähköissä/puolissa...
Puolat olet tainut laittaa jo ristiin, entä suuttimet ?

Onko sulla laajakaistaa kiinni?

Itsellä Fordin puolat joissa "äly" itsessään eikä tarvitse mitään välipalikkaa...
Fordin sen taki kun lyhyemmät kuin vagina tuotteet.

Re: vw 1.8t 20v quadspark, ei kipunaa

Posted: Fri Sep 02, 2016 20:35
by Masi_K
Onko joku syy ajaa suuttimia alternate tilassa ?