Page 1 of 1

Airdensityn säätö?

Posted: Mon Oct 17, 2005 10:33
by Perkkis
Onko kukaan perehtynyt tuon airdensityn muuttamiseen airdenfactor.inc:n avulla että onko edes mahdollista. On tämä perinteinen ongelma imusarjassa kiinniolevan lämpöanturin kanssa että rupeaa hetken seisonnan jälkeen näyttämään jotain +50/60C ja käyntiinlähtö heikkenee tuon vuoksi. Meinasin että voisi voisi asettaa säädön 35C asteestasta ylöspäin vakioksi. Ja tiedän että uusimmissa koodeissahan on tuo käsisäätö megatunessa, mutta ei tarvitsisi perehtyä syvemmin jos tuota .incciä muokkaamalla onnistuisi. Että toimiiko filu siten jos muutan n. 100F:n yläpuolen T-arvot käsin ja teen compilen ja poltan sisään?

Posted: Mon Oct 17, 2005 10:45
by teg
Asenna ennemmin anturi vaikka ilmanputsarikoteloon tai jonnekkin muualle, minne lämpö ei johdu imusarjasta.

Posted: Mon Oct 17, 2005 11:51
by Perkkis
Siinä jää imusarjaan ikävähkö reikä ja toistaiseksi ilmanputsarikoteloon asennus ei ole mahdollista, sekä anturin johdossa on löysää n. 10cm. Muutan paria numeroa mikäli mahdollista ennemmin kuin rupean konehuoneeseen kolvaileen jatkojohtoja.

Posted: Mon Oct 17, 2005 12:14
by teg
Noh.. se vaan ei tule toimimaan niin.. Jos kerran kone lämmittää sen 50 asteeseen (olet "rajoittanut" sen ehkä 35) ja ulkona onkin -20 astetta, aika laihalle menee.

Posted: Mon Oct 17, 2005 14:03
by Perkkis
Tiedän tiedän, mutta tässä nyt haetaan väliaikaista ratkaisua ennenkuin saan uuden imusarjan/ilmanputsari-järjestelmän valmiiksi ja tuo näyttämä muuttuu kyllä hyvin nopeasti oikeaan suuntaan kun kone on hetken käynyt ja ilma virrannut, mutta heti startin jälkeen kuumalla koneella vain oireilee häiritsevästi.

Posted: Thu Oct 20, 2005 6:21
by Simon Templar
Tuli mieleen pari kysymystä:

Eli imusarja lämmittää imuilmaa. No jos laittaa imuilma-anturin ilmanputsariin, niin sehän mittaa ei -lämmenneen ilman lämpötilaa ja seokset menee taas pieleen kun se ilma lämpiää siellä imusarjassa?

Mutta jo laittaa anturin mahdollisimman lähelle kantta, niin se mittaa todellista imuilman lämpötilaa, jolla saadaan taas seokset kohdalleen?

Liian lämmin anturi aiheuttaa laihan seoksen, joten eikös sitä seosta voisi muuttaa taulukosta pikkusen rikkaammalle, lähinnä tyhjäkäyntialueelle?

Kuinka kauan menee kun anturi jäähtyy, muutama sekuntti? Jos seokset on muutaman sekunnin pielessä, niin kone tuskin hajoaa.

Posted: Thu Oct 20, 2005 9:15
by JesseT
teq:
se toimii toisinpäin. Liian rikkaalle se voi siis mennä jos imuilma oikeasti lämpiää yli 35 asteen. Ei pakkanen aiheuta mitään ongelmaa.

simon:
Ikävä kyllä kyse on noin minuutin ongelmasta ja kartasta korjaaminen sotkee sitten koko muun ajan seokset. Afterstart enrichmentillä tuota voi kyllä kompensoida.

Posted: Thu Oct 20, 2005 10:40
by Simon Templar
...noin minuutin ongelmasta
no tuo nyt ei ainakaan minua haittaa. Oon niin hidas että tuo aika menee mulla radion päälle laittamiseen turvavyön kiinnittämiseen ja savukkeen sytyttämiseen.

Mites, meneekö ne seokset nyt sitten kohdalleen jos mitataan ei lämmenneen ilman lämpötilaa?

Posted: Sun Oct 23, 2005 10:00
by miki
toi ongelma vaivas itteäkin siihen asti kunnes älysin ottaa anturin imusarjasta vex.hätätapauksessa sen voi jättää vaikka ilmanputsarin ulkopuolelle jos on vapaastihenkivää mallia oleva moottori, kunhan ei jätä minkään "ram"air tuloputken eteen .