Eli tässä vaihdan meidän käyttis autoon alkuperäisen LH boksin ja ezk sytyin tilalle ms1extraa ite tehdyllä piirilevyllä. Piirilevy on valmis ja pitäisi olla oikein mutta tässä olen miettinyt että mitenkä ohjelmoin suuttimet megaan. LH ohjaa kaikki suuttimia yhtäaikaa enkä ala johdottamaan niitä uusiksi koska on tarkoitus tehdä niin pnp järjestelmä kuin mahdollista. Olenko ihan hakoteillä jos reqfuel on 14.8 ja 3.7, squirts per cycle 4, simultaneous ja four-stroke ja 4 pyttyä ja 4 suutinta? Ei oikein tullut selvyyttä ohjeista tämmöseen 4 kanava suuttimiseen jossa kaikki ruikkii yhtäaikaa.
Autoon on tulossa pieni ahdin ja E85 tankkiin.
Reqfuel on laskettu seuraavin tiedoin
2320cc
4 suutinta
injectori 400cc/min Liekkö liian isot jos kaikki ruikkii yhtäaikaa aina???
afr 9.8
Volvo 940 Alkuperäisellä johdotuksella.
Moderator: Masi_K
Re: Volvo 940 Alkuperäisellä johdotuksella.
Minä kun modasin aikanaan 940 johtosarjan 240iin. Lainasin johtosarjan sisällä jonkin toisen enemmän virtaa vievän laitteen johtoa että sain jaettua suuttimet kahteen pankkiin. Hyöty tästä oli about nolla kun tein virheen ja en jakanut suuttimia oikein. Eli jouiduin ajaa kaikkia aina yhtäaikaa. Seuraavalla kerralla tein PNP kytkennän 940 turboon ja käytin yhtä pankkia kaikkiin suuttimiin. Ei ongelmia.
B230F koneen suuttimet ovat noin 214cc luokkaa ja ne on mitoitettu tehtaan toimesta limiitille. 214cc x nyrkkisääntö 40% lisää etskun kanssa tuottaa noin 300cc suuttimen. Jote 400 ei ole läheskään liian iso. Sillä eiole väliä ajetaanko niitä yhtäaikaa vai ei sumun mitoituksen kohdalla. Etenkin kun puhutaan pienistä sumuista ja ei haeta mahdollisimman pientä riittävää suutinta per pytty.
Pidät sen reqfuelin afr pyynnön oletuksena eläkä muuttele sitä mihkään etanoli arvoille. Sensijaan laskettuun reqfueliin lisäät 40% ite. Tämän jälkeen luet seosmittaria aivan kuten bensankin kanssa. 14.7 on 14.7 oli polttoaineena mikä vaan. Erona on vaan että kuinka paljon pitää ruiskuttaa enemmän taikka vähemmän jotta päästään esim tuohon. Jotta ite ei mene sekaisin. Suosittelen ehkä opettelemaan käyttämään seosmittaria lambda yksikkönä. Tällöin on aivan sama mitä männän päällä palaa.
Ruiskutusmääräksi riittää kaksi per sykli. Tuossa vaan kerrot megalle että mitkä on motorin kombinaatio. Sen ei tarvitse tietää miten sumut on kytketty. Se ohjaa oletuksena kahta pankkia joko vuorotellen tai yhtäaikaa.
B230F koneen suuttimet ovat noin 214cc luokkaa ja ne on mitoitettu tehtaan toimesta limiitille. 214cc x nyrkkisääntö 40% lisää etskun kanssa tuottaa noin 300cc suuttimen. Jote 400 ei ole läheskään liian iso. Sillä eiole väliä ajetaanko niitä yhtäaikaa vai ei sumun mitoituksen kohdalla. Etenkin kun puhutaan pienistä sumuista ja ei haeta mahdollisimman pientä riittävää suutinta per pytty.
Pidät sen reqfuelin afr pyynnön oletuksena eläkä muuttele sitä mihkään etanoli arvoille. Sensijaan laskettuun reqfueliin lisäät 40% ite. Tämän jälkeen luet seosmittaria aivan kuten bensankin kanssa. 14.7 on 14.7 oli polttoaineena mikä vaan. Erona on vaan että kuinka paljon pitää ruiskuttaa enemmän taikka vähemmän jotta päästään esim tuohon. Jotta ite ei mene sekaisin. Suosittelen ehkä opettelemaan käyttämään seosmittaria lambda yksikkönä. Tällöin on aivan sama mitä männän päällä palaa.
Ruiskutusmääräksi riittää kaksi per sykli. Tuossa vaan kerrot megalle että mitkä on motorin kombinaatio. Sen ei tarvitse tietää miten sumut on kytketty. Se ohjaa oletuksena kahta pankkia joko vuorotellen tai yhtäaikaa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII