Page 1 of 1
Kipinä hukassa
Posted: Sat Apr 16, 2016 13:23
by Bmw89
Eli kyseessä protopartsilta tilattu ms2 v3.0 boxi
hall anturilla, 36-1 triggeri
Boxi tilattu 3 sytkälähdöllä ja näistä vedetty 2 piuhaa 4syl hukkakipinä puolaan, kuuluko näin? Mitään eloa ei noihin piuhoihi startatessa kyllä tullut.
Koneena bemarin m10 ruisku
Kierrosluku tieto näkyy koneella

Re: Kipinä hukassa
Posted: Sat Apr 16, 2016 22:01
by Masi_K
Veikkaisin että protolta tullut ledilähtöjä hyödyntävä purkki ja puolassa liian matala ohjauspuolen resistanssi ? Nouseeko jännite ohjausjohdoissa ilman puolaa ? Jos ei startatessa ehdi näkemään. Käännä puolan ohjaus väärinpäin ja mittaat yleismittarilla signaalijohdosta jännitettä.
Re: Kipinä hukassa
Posted: Sun Apr 17, 2016 0:07
by Bmw89
http://www.autotune.fi/tuote/623/sytyty ... ella-4-syl
Puolana on tommonen.
Megalta lähtee ylemmästä liittimestä puolan liittimeen, spark output A -> in1 ja spark output B ->in2
Muistaakseni ei signaali johdoista ainakaan puola kiinni lähtenyt kuin joku 0.4v
Mitä meinaat väärinpäin?
Re: Kipinä hukassa
Posted: Sun Apr 17, 2016 7:25
by Masi_K
Tarkoitan sitä että puolaa voi ohjata molemmin päin. Laukasu kun jännite laskee tai laukasu kun jännite nousee. Väärinpäin ollessaan puola grillaa ittensä hengiltä minuuteissa. Tuon puolan kanssa ohjausjännite on oltava lepotilassa about 0V. Muuten savuaa. Eli käännä ohjaus toviksi väärinpäin, mittaa signaalijännite molemmista ohjauksista puolan ollessa kiinni. Jos se on alle 3.5V on ohjaus väärä ja puola ei lataudu eikä tule kipinää.
Re: Kipinä hukassa
Posted: Sun Apr 17, 2016 9:12
by ArttuH
Tuo puola vaatii vähän enemmän virtaa ohjauksiin toimiakseen. Eli jos purkissa sytkälähdöt on tehty ledien ohjaustrankuilla ja ylösvetovastuksilla, niin ne eivät välttämättä jaksa ohjata puolaa päälle. Jos tosiaan mittasit enimmillään ohjauspiuhoista sen 0,4V, niin se viittaisi samaan suuntaan. Jännitteen pitäisi olla jotain 4-5V luokkaa, että puola menee päälle.
Re: Kipinä hukassa
Posted: Thu Apr 21, 2016 19:12
by Bmw89
Hiljasta on edelleen. Sen verta tuli koitettua että kun yleismittarilla mittaa puolalle menevät signaali johdot runkoa vasten ja koneelta painaa spark output on/off niin tuli mittariin 580ohm/0 eli jotain eloa on mutta jännite hukassa
Proto partsin kanssa viestitty ja sieltä tuli moinen kuva
Re: Kipinä hukassa
Posted: Thu Apr 21, 2016 20:22
by Masi_K
Tuo ohjaus ei riitä kyseiselle puolalle.
Re: Kipinä hukassa
Posted: Thu Apr 21, 2016 20:53
by Bmw89
Mikäs sitten avuksi

Re: Kipinä hukassa
Posted: Thu Apr 21, 2016 21:10
by j-k
Puskuripiiri. Joko IC:llä tai transistorilla joka syöttää suoraa +5V puolan ottoon. CMOS-piiri 4050 voisi toimia tuossa ok. 3 porttia voi kytkeä vaikka rinnan eli ottaa kaikki 6 käyttöön.
Mallissa 4 rinnan.
Re: Kipinä hukassa
Posted: Thu Apr 21, 2016 22:06
by Vauhtivaunu
Bmw89 wrote:Mikäs sitten avuksi

Lähetä takaisin ja pyydä ns PNP-kytkennällä. Maksaa toki lisää, mutta oppirahat on aina maksettava.
Älkää tunkeko sitä volkkarin puolaa joka paikkaan kun se ei näiden itsetehtyjen kanssa vaan toimi. Tai toimii jos osaa tehdä sille oikean ohjauksen. Monet ei osaa.
Täällä Finsquirtilla on toimiva ohje hukkakipinäsytytykseen 4-cyl koneelle niin on turha keksiä pyörää uudelleen. Jos ei osaa.
Re: Kipinä hukassa
Posted: Fri Apr 22, 2016 5:53
by JaniM
Niin tai ostaa boxin missä kaikki hoidettu valmiiksi kerralla ja toimii parjatut Vag-puolat suoraan ilman kötöksiä ja johtospagettia.
Re: Kipinä hukassa
Posted: Thu May 05, 2016 13:45
by Bmw89
Pitäskö ton ohjauksen toimia, jos hankkii boschin 3 napasen puolan ja sytkävahvistimen niinkuin noissa hukkakipinä ohjeissa

Re: Kipinä hukassa
Posted: Thu May 05, 2016 19:31
by Masi_K
Toimii hienosti sillä mikälile se 204 loppuinen moduuli olikaan ja bosch hukkapuolalla.
Re: Kipinä hukassa
Posted: Sun May 15, 2016 17:05
by Bmw89
Loppuu järki
lieneekö boxin sisällä jotain häikkää, kun ei millään saa ohjaus jännitteitä pihalle