Page 1 of 1

Mega rikkikö?

Posted: Tue Mar 08, 2016 16:53
by Narraaja
Elikäs ostelin tossa vuosia sitten megan ja projekti oli jäissä lisääntymisen takia ja nyt pääsin takasin laitoksen pariin. eli kokoonpanona ms1 v2.2 ja tarkotus ohjailla syttyä ja bensaa. kyseessä on siis 3 nastanen triggeri ja ja jakaja sytytys. Tarvittavat muutokset kolvattu ja vr-muunninpiiri laitettu sitä vaativaa anturia varten. Toteutettu bmw:n kutos koneeseen ja kaikki oli asennenttuna, mutta ei onnea käynnistymisen kans. Kaikki tieto näkyy megatunessa niinku kuului ja kipinä tuli mutta ite ongelma on siinä että bensan suihkautusmäärä suuttimilta näyttäs olevan aina sama vaikka mitä yritin ja sitähän tulee aivan liikaa. Suuttimet on bemukan omat korkea ohmiset ja itekki niillä ajanu eli ne pitäis pelata. asian varmistin ottamalla bensatukin irti ja testailin kahdella suuttimella että sain helpommin seurattua bensan ruiskutusmääriä. En myöskään saanut suuttimia ampumaan vuorotellen vaikka sitäkin yritin vaan aina ampuu yhtäaikaa kumpaankin kanavaan ja saman määrän. Onko mahdollista että mega on oikeen rikki vai onko mulla joku asetuspuolen vika joka vois ton aiheuttaa?

Re: Mega rikkikö?

Posted: Tue Mar 08, 2016 17:01
by Masi_K
Paljon suuttimien pw on starttauksen aikana ? Onko reqfuel oikein? Onko rpm tasainen kun starttaat? Vr ja 3 nastainen jakaja kuullostaa harmailta hiuksilta aina.

Re: Mega rikkikö?

Posted: Tue Mar 08, 2016 17:11
by Vauhtivaunu
Oisko aika lukea megamanuaalia? Mega suihkuttaa starttauksen aikana starttikartan mukaan, eikä ve-kartta silloin ole käytössä. Lisäksi startin aikana kaikki suuttimet suihkuttaa yhtä aikaa ja kun starttikierrokset ylittyy niin ne basic settings-asetukset otetaan käyttöön.

Posted: Tue Mar 08, 2016 17:17
by Narraaja
En nyt 100 varmana muista ku auto on verstaalla jonkin matkan päässä mut jos nyt ulkomuistista oikeen muistan ni se ois ollu ku lukittu 6.5 vaikka mm reqfuelia vaihtelin. eikös seki pitäis vaikuttaa tohon pw:hen? :?

Re: Mega rikkikö?

Posted: Tue Mar 08, 2016 17:19
by Narraaja
auts :D totapas en kyl muistanu. Kyllä manuaalia on yritetty lueskella.

Re: Mega rikkikö?

Posted: Tue Mar 08, 2016 17:24
by Vauhtivaunu
Nojoo, vilkasin nopeasti tuota suomenkielistä megamanuaalia niin ei siellä kovin seikkaperäisesti tuota käynnistyskarttojen tekemistä käydä läpi. Ne kuitenkin löytyy crank/warmup-valikosta.

Ps. Tuossa jonkinlaiset suomenkieliset ohjeet:

http://jysal.pp.fi/extran%20ohjeet/Crank%20valikko.htm

Re:

Posted: Tue Mar 08, 2016 17:30
by Vauhtivaunu
Narraaja wrote:E reqfuelia vaihtelin. eikös seki pitäis vaikuttaa tohon pw:hen? :?
Ei vaikuta ennen starttauskierrosten ylittämistä.

Re: Mega rikkikö?

Posted: Tue Mar 08, 2016 17:38
by Narraaja
tuota mm koklasin kans Prime PW source laitoin standardiks ja Standard priming PW (MS): kokeilin vaihdella laidasta laitaan ja silti sama soppamäärä tuli.. Eikös sillä pitäis tulla jo startatessa eroja?

Re: Mega rikkikö?

Posted: Tue Mar 08, 2016 19:09
by Masi_K
Priming on eri juttu kuin cranking pw.

Re: Mega rikkikö?

Posted: Wed Mar 09, 2016 9:45
by Narraaja
Noh niin justihin. Ei Luetun ymmärtäminen oo näemmä suurin vahvuus. :oops: Yks hölmö kysynys tuli vielä mieleen ku noita suihkutuksia tutkin. Onko ruiskutuskertojen määräkin vakio starttivaiheessa (joka nastalta ruuttaa) ja vasta kun starttikierrosnopeus ylitetty niin vasta sitten siirtyy esim tohon 2 kertaan per cycle?

Re: Mega rikkikö?

Posted: Wed Mar 09, 2016 12:22
by MrFairlane
Narraaja wrote:Noh niin justihin. Ei Luetun ymmärtäminen oo näemmä suurin vahvuus. :oops: Yks hölmö kysynys tuli vielä mieleen ku noita suihkutuksia tutkin. Onko ruiskutuskertojen määräkin vakio starttivaiheessa (joka nastalta ruuttaa) ja vasta kun starttikierrosnopeus ylitetty niin vasta sitten siirtyy esim tohon 2 kertaan per cycle?
Kaikki kierrosnopeudet alle cranking rpm-rajan on crankingia eli asetettu cranking käyrä ja valittu ruiskutusmoodi (joka kierros/ joka toinenkierros) jos sitä ms1:ssä pystyy valitsemaan. ja kaikki siitä ylöspäin menee kartalle ja normaalitilaan eli eka priming pulse, afterstart, warmup ja sitten normaalikartta.

Ainoastaan afterstartissa on määrätty kesto.

Re: Mega rikkikö?

Posted: Sun Mar 13, 2016 1:17
by Narraaja
Noh lähtihän se kones konkkailemaan, mutta niin karusti että koko verstas oli täynnä savua :lol: Nyt ku tarkemmin tossa sahauksessa ja sen jälkeisessä tilanteessa seurailin rpm lukuja ni olihan siellä karuja piikkejä. Koklailin laittaa kuormavastusta anturille säätövastuksella, mutta ei nyt oikee antanu ihailtavia tuloksia :lol: "Vr ja 3 nastainen jakaja kuullostaa harmailta hiuksilta aina." Tätäkö tarkotit tolla 3 nastalla ja vr-anturi yhistelmällä? Onko niitä ylipäätään järkeä yrittää saaha pelaamaan keskenään vai kannattaako suoraan hommata tiheämpi triggeri?

Re: Mega rikkikö?

Posted: Sun Mar 13, 2016 18:45
by Masi_K
Tarkoitin sitä että 3 hampainen triggeri on mun mielestä melkoisen liian vähän vr anturoinnille. Siitä huolimatta että oem valmistajat on semmoisella ajaneet maailman sivun. Luotettavampi olisi hall.

Re: Mega rikkikö?

Posted: Sun Mar 13, 2016 22:51
by Vauhtivaunu
Bemarin orggistriggerin+megan kanssa ei toimi kunnolla kun Cherry GS100502. On tullut kokeiltua monenlaista ja Cherry on ollut ainoa jonka kanssa ei ole tarvinnut taistella.

Re: Mega rikkikö?

Posted: Mon Mar 14, 2016 16:55
by Narraaja
Ok kiitoksia tiedoista! Pitänee katella jos jostaki löydän käsiin tuon vakiotriggerin remmisiiva uralla ni vaihdan tohon Halliin. Tai sit näytän sorvia tolle moniuraversiolle että saan siihe siivauran oikeaan kohtaan. :lol: Muutes oottako jättäny häiriösuojatun kaapelin vaippamaan tykkänään irti molemmista päistä vai maatanu toisesta? Osa väittää että toinen tapa ois oikeen ja osa taas että toinen joten mikä megan kyseessä ois paras?

Re: Mega rikkikö?

Posted: Mon Mar 14, 2016 20:01
by Masi_K
Maadoitat suojavaipan vain toisesta päästä eli megan ja antureiden kanssa samaan pisteeseen.