Page 1 of 1
Rajoittimen toiminnasta
Posted: Thu Feb 25, 2016 18:14
by kiroileva_fossiili
Kyseessä siis volvon vinokone turbolla ja ms2. Oon alkanut epäillä, toimiiko mulla rajoitin ihan normaalisti. Paikallaan kierrättäessä rajoitin kuulostaa aika normaalilta mutta vedossa paukahtaa putkeen oikeen kovasti rajoittimen tuntumassa. Pitäiskö sen tehä niin vai sekoaako mulla esim triggerisignaali siinä samalla jotenkin? Yleensä kerran tai kaksi kertaa paukahtaa ennen kun kerkeää nostamaan kaasun eli ei kovin tiheästi. Asetuksissa oli hard cut 6400 ja sekä bensan että sytytyksen katkaisu.
Viikonloppuna hajos kannentiiviste, kun ajoin rajoitinta vasten muutaman sekunnin. Varmaan syynä jotain muuta, kuten liiat ahdot, mutta voisi tämänkin asian nyt varmistaa syytä miettiessä.
Re: Rajoittimen toiminnasta
Posted: Thu Feb 25, 2016 19:02
by Masi_K
Kun motorilta kysytään voimaa ahtopaineen alaisena ni kyllä se kuuluu paukkua kovaa jos pensa palaa pakoputkessa. Ja näin se myös tekee kun sytytystä katkotaan. Rajoitinralli ahtimen kera on kovapaikka aina yläkerralle ja kansinahalle.
Re: Rajoittimen toiminnasta
Posted: Fri Feb 26, 2016 0:36
by kiroileva_fossiili
Jep ajattelin siltä kantilta kun on toi polttoaineen katkasu päällänsä niin ei silleen ehkä pitäs olla mitään palavaa putkessa mutta kaipa sinne jotai pääsee silti. Mun mielestä oem ecut ei turboissakaan silti yleensä tee noin. Mutta tosiaan varmaan soft rajotin on sen takia hyvä että ei mee rajoittimelle niin helposti, pitää siihen kokeilla erilaisia säätöjä kunhan saan auton taas liikkeelle.
Re: Rajoittimen toiminnasta
Posted: Fri Feb 26, 2016 17:11
by Flail
Mulla ainakin kun etin paukkuvaa rajotinta
niin toi molempien katkasu aiheutti paukkumisen, jompikumpi yksistään ei.
Re: Rajoittimen toiminnasta
Posted: Fri Feb 26, 2016 17:13
by NiceMan
Sitten on se että onko vain hardcut ilman hystereesiä eli alkaako pätkii sytkää aikaisemmin niin että tulee se pehmeä rajoitin esim. 200kier ennen kun katkeaa kokonaan...
Bensaa kait harvoi katkotaan että ei mene laihalle hetkeksikään...
Re: Rajoittimen toiminnasta
Posted: Sun Mar 20, 2016 17:43
by kiroileva_fossiili
Tämä juttu taisi selvitä tossa remontin yhteydessä.. Mulla oli VR anturi kytkettynä väärinpäin, vaikka olin muka sen tarkastanut sitä asentaessani aikoinaan. Ihmettelin kun katsoin ajotusta strobolla sytkä lukittuna 10°, niin kierroksia lisätessä myöhäisti sytytystä hieman ja tooth loggerissa sitten näkyikin, että anturi väärin päin. En ymmärrä, miten olen voinut sen katsoa väärin. Noh nyt meni tosi sivistyneesti rajoittajalle.. Veikkaan, että tämä koneen hajoitti viime kerralla, vaikka en tiedä mitä siellä rajoittimen tuntumassa sitten oikeasti tapahtui.