Page 1 of 1

Rötääminen

Posted: Fri Feb 05, 2016 17:52
by pelle000
Lämpökäynnistysongelma saatiin fiksattua mutta sitten tämä ihmeellinen rötääminen kummastuttaa.. Välillä auto kiertää vaihteilla moitteetta rajoittimelle (6400rpm) asti mutta joskus jo 4000 kierroksen paikkeilla syntyy uusi "rajoitin" eikä auto millään siitä enää kierroksia nosta. Vakiopensansäädin, ja dutycycle ei liian korkealla. Logia ei tähän hätän ole, mutta jos mututiedolla jotain joku osaisi heittää..

Re: Rötääminen

Posted: Fri Feb 05, 2016 20:29
by Masi_K
Ecu seonnee hampaissa.

Re: Rötääminen

Posted: Fri Feb 05, 2016 21:30
by pelle000
Vr anturin voisin kokeilla vaihtaa, tallilla pari ylimääräistä. Voisko liian pieni ilmarako aiheuttaa tommosta?

Re: Rötääminen

Posted: Sat Feb 06, 2016 9:07
by Masi_K
Mikä on vr muunnospiiri levyllä ? Jos lm1815 reuhka niin sitä rukkaamalla tai vastuksen laittamalla anturin rinnalle voi korjata hyvinkin ton rajoittimelta tuntuvan sekoamisen. Ilmarako on syytä olla tukevasti 0.8-1.2mm välissä.

Re: Rötääminen

Posted: Mon Feb 08, 2016 6:43
by JaniM
Ilmarakoa isommalle hieman. Kuormavastus signaalipiuhaan jos LM-piiri. Ford 10-20k, BMW/Toitsu/Mooppeli 1M.
Noilla yleensä tokenee monesti "rajoitin". Oletuksena trikkerikiekko oikeanlainen.

Re: Rötääminen

Posted: Tue Feb 09, 2016 1:06
by pelle000
Kiitokset teille, kokeilen vähän kasvattaa rakoa, jos ei auta niin eikun vastustamaan. Niin ja vr piiri on ihan protopartsin oma.

Re: Rötääminen

Posted: Fri Feb 26, 2016 21:14
by pelle000
Nyt on rinnan vastus, mutta ei auttanut

edit: 0.5mm ilmaraon kasvattaminen ei vaikuttanu

Re: Rötääminen

Posted: Thu Mar 03, 2016 14:02
by pelle000
Oisko kellään mitään ideoita?

Re: Rötääminen

Posted: Thu Mar 03, 2016 16:47
by Vauhtivaunu
pelle000 wrote:Oisko kellään mitään ideoita?
Laitat siihen Cherryn GS100502 hall-anturin ja teet/teetät megaan kierroslukupiirin muutoksen hallille niin toimii eikä tarvitse taistella asian kanssa.

Re: Rötääminen

Posted: Thu Mar 03, 2016 19:34
by jake74
kui tiheähampaista ja pientä hammasta Cherryn GS100502 anturi osaa lukea?

Re: Rötääminen

Posted: Thu Mar 03, 2016 20:18
by pelle000
Mitäs tolla vr piirin ronklaamisella meinaatte? Jos se olis viimenen oljenkorsi.

Re: Rötääminen

Posted: Thu Mar 03, 2016 21:23
by Masi_K
Vr piiri mäkeen ja ohjeen mukaan muutat levyn lukemaan hall anturia. Sekä ostat hallin..

Re: Rötääminen

Posted: Thu Mar 03, 2016 22:19
by Vauhtivaunu
jake74 wrote:kui tiheähampaista ja pientä hammasta Cherryn GS100502 anturi osaa lukea?
En tiedä muuta kun omasta kokemuksesta: anturi lukee BMW:n M20,M30,M50 sekä S50-hammastuksia aina 8000rpm asti kun ei koneita sen ylemmäs ole uskallettu kierrätellä. Ms1,Ms2 ja Ms3-prosessoreilla. Näitä olen myynyt ja asentanut nyt vuoden-parin aikana useita ja toistaiseksi ei ole ongelmia ilmennyt.

BMW:n hammastus on pienempi kuin anturin datalehden esimerkki, joka taas on kopioitu Honeywellin anturin spekseistä. Todellisuudessa anturi kuitenkin kykenee lukemaan eo. BMW:n triggeriä moitteetta.

Jokuhan voisi testailla enenmmän, jos olisi mielenkiintoa? Anturi ei ole kallis, noin 40e suomalaisissa kaupoissa...

Re: Rötääminen

Posted: Thu Mar 03, 2016 23:53
by MrFairlane
Ainakin tuossa meidän kilpurissa cherry lukee ämkakskymppisen 60-2 hampaista kiekkoa kahdeksaan tonniin moitteettomasti.
Kytketty vr puolelle v3.0-levyyn.

Re: Rötääminen

Posted: Fri Mar 04, 2016 0:35
by pelle000
Niin ja se rajoitin tulee vasta lämpösellä koneella :o

Re: Rötääminen

Posted: Fri Mar 04, 2016 2:41
by jake74
tallilla on oopelin 60-2 pyörä ja ei oo iso halkasija. jos kokeilis sitä sovittaa volkkarin moottoriin.

Re: Rötääminen

Posted: Fri Mar 04, 2016 21:48
by pelle000
Tässä lyhyt huono toothlogger syöpä-kohdasta. Mietityttää kovasti ku se alkaa vasta lämpimällä koneella..

https://www.dropbox.com/s/5kz6go4aqwd5m ... n.csv?dl=0