R85 Etanoli puristussuhde??
Posted: Mon Dec 28, 2015 22:56
Terve.
Mukavaa palata tänne pitkästä aikaa.
Pääsin viime kesänä megan makuun kesäautoni kanssa ja loppukesästä mentiinkin jo etanolin voimin 2bar
ahtopaineilla ja mukavaa oli!
Nyt on auto pukeilla seuraavaa kesää varten ja kone on otettu tarkasteluun. Pääsin koneella 20.300km ja uusiksi menee. Kansi on haljennut, kolmos pöntöstä lähti ensimmäisten paska-Denson iridium tulpasta elektrodi ja se oli tuhonnut tehokkaasti männänlaen ja sylinterin (näiden paska-tulppien jälkeen vaihdoin boschin 4-kärkisiin eikä ollut ongelmia. Molemmat tulpat oli tarkoitettu samaan koneeseen joka minulla on pohjana) lisäksi oli koneen läpi mennyt santaa, kun joka pöntön seinillä oli syviä naarmuja.
Kun tuon koneen nyt joudun uusiksi tekemään niin kysynkin että minkälaisilla puristuksilla olette tehneet näitä etanolikoneita?
Itsellä siis c20XE/c20LET opelin moottori pohjana. 2 litranen neloskone ja 2 kilon ahtopainetta aion pitää huippupaineena. Paine kumminkin pidetään kierrosluvun loppuun asti, ei mitään rallycross kikkailuja.
Kesän ajelin noilla spexeillä 9.0 puristuksella ja komeasti vei, mutta oletteko ottaneet vielä enemmän puristusta tämän luokan ahtopaineilla? En kuitenkaan halua koneesta sellaista että sillä pääsee viikon ja sen saa tehdä taas uusiksi, eli käyttöikää saisi olla.
Muuta nyt en osaa laitteestani kuvailla, mutta kertokaa ihmeessä mitenkä olette itse tehneet! Olen tämän etanolin kanssa meinaan ihan aloittelija.
Mukavaa palata tänne pitkästä aikaa.
Pääsin viime kesänä megan makuun kesäautoni kanssa ja loppukesästä mentiinkin jo etanolin voimin 2bar
ahtopaineilla ja mukavaa oli!
Nyt on auto pukeilla seuraavaa kesää varten ja kone on otettu tarkasteluun. Pääsin koneella 20.300km ja uusiksi menee. Kansi on haljennut, kolmos pöntöstä lähti ensimmäisten paska-Denson iridium tulpasta elektrodi ja se oli tuhonnut tehokkaasti männänlaen ja sylinterin (näiden paska-tulppien jälkeen vaihdoin boschin 4-kärkisiin eikä ollut ongelmia. Molemmat tulpat oli tarkoitettu samaan koneeseen joka minulla on pohjana) lisäksi oli koneen läpi mennyt santaa, kun joka pöntön seinillä oli syviä naarmuja.
Kun tuon koneen nyt joudun uusiksi tekemään niin kysynkin että minkälaisilla puristuksilla olette tehneet näitä etanolikoneita?
Itsellä siis c20XE/c20LET opelin moottori pohjana. 2 litranen neloskone ja 2 kilon ahtopainetta aion pitää huippupaineena. Paine kumminkin pidetään kierrosluvun loppuun asti, ei mitään rallycross kikkailuja.
Kesän ajelin noilla spexeillä 9.0 puristuksella ja komeasti vei, mutta oletteko ottaneet vielä enemmän puristusta tämän luokan ahtopaineilla? En kuitenkaan halua koneesta sellaista että sillä pääsee viikon ja sen saa tehdä taas uusiksi, eli käyttöikää saisi olla.
Muuta nyt en osaa laitteestani kuvailla, mutta kertokaa ihmeessä mitenkä olette itse tehneet! Olen tämän etanolin kanssa meinaan ihan aloittelija.