Page 1 of 1
En saa muutettua asetuksia!!
Posted: Mon Oct 10, 2005 17:36
by villek
Eli homma on sellanen että kun muutan megatunella asetuksia, niin kaikki toimii niin kauan kunnes käynnistän ruutan uudestaan ja avaan megatunen taas uudestaan. Kierroskuku näyttää kahta, eka LEDi ei enää vilahdakaan ja kaikki muukin on hullusti. Yhteys on kunnossa mutta mega menee sekaisin.. Firmwaren kun tuuppaa uudestaa prossuun niin toimii taas niin kauan kunnes muuttaa asetuksia. Ja koodi on siis 024s9 ja megatune 2.25b514, eikös noiden pitäs pelittää kuitenkin yhdessä?? Vai onko vika sitten prossussa?? Koitin autossa startata mut ei avaa suuttimia noilla täysin alkuperäisasetuksilla, kaikki muu pelittää, pumppu pyörii yms.
Posted: Tue Oct 11, 2005 17:07
by Mudracer
Jos boxiin pitää ajaa uusi firmware säätämisen jälkeen niin olet pistänyt sellaisen asetuksen johonkin mitä boxi ei pysty nielemään!!
Posted: Tue Oct 11, 2005 20:13
by villek
nyt ongelman syy selvisi, kyseessä on sama juttu jonka joku muukin täällä kertoi olevan ongelmana, eli codebase and uotput function-välilehdeltä pitää olla distributor-kohdassa olla valittuna Msns, tai joku muu eioff-asennossa, muuten sekoilee. Mitenkähän asetusten pitäs olla kun en ohjaa megalla kuin ruiskua. Käyntiin en vielä saanut, kun läppäriä ei oo vielä ja epäilyttää että tuleeko kierroslukusignaali oikein, joka tulee puolan - navasta
Posted: Wed Oct 12, 2005 10:13
by Masi_K
Se muu olin minä.. Signaali ei taida tulla muuten kuin msns moodissa. Ja on aivan sama millä ohjelmalla muuttaa asetuksia (tune, tunix). Olen nyt ajanut autolla msns asetus käytössä. Vaikkei sitä oikeasti ole olemassa. Lisäksi Output 4 vilkkuu kokoajan..
Posted: Wed Oct 12, 2005 13:57
by KariM
Eipä siitä msns-moodissa ilman sytkää käyttämisestä muuta haittaa ole kuin yhen lähdön tuhlaaminen ja se että MT ei vedä sytkäasetuksia harmaaksi. Tuon voisi kuitenkin extran tekijöille tiedoksi saattaa, jos siinä kerran oikeasti tuollainen ongelma on.
Posted: Thu Oct 13, 2005 18:00
by Masi_K
Msefi foorumilla sasnoivat että kato hyperterminaalista että mitä valittaa. Pitäneepä kahtoo.
Posted: Fri Oct 14, 2005 12:33
by KariM
Todennäköisesti valittaa siitä ettei ole konffattu sytkälähtöä, mikä olisi aika tyhmä viesti jos nimenomaan tarkoitus olisi olla ilman sytkää

Posted: Fri Oct 14, 2005 15:40
by Masi_K
KariM wrote:Todennäköisesti valittaa siitä ettei ole konffattu sytkälähtöä, mikä olisi aika tyhmä viesti jos nimenomaan tarkoitus olisi olla ilman sytkää

Juuri näin tekikin.. Hymy nous korviin kun tarkistin.. Onneks tallensin tunella kaikki säädöt ennen muutosta.. Ei tarvinnut ees tuuppaa uutta firmwaree.
Posted: Fri Oct 14, 2005 21:54
by villek
Nyt ongelmat on vähentyneet jo huomattavasti, opeli nimittäin pärähti eilen illalla käyntiin.. Ongelma kierroslukusignaalin kanssa oli oma moka johtosarjassa, eli olin tinannut lohkolta tulevan optoerottimen maadoistusjohdon pinniin 27 25 sijasta, sitä en heti keksinyt tarkistaa, mittailin kyllä että signaali tulee optolle mutta maadoitus unohtui tarkistaa. Korjauksen jälkeen auto kuitenkin lähti käyntiin ja pyöri tyhjäkäyntiäkin ihan arvaussäädöillä.. Kun saan lamban hommattua niin sitten kunnolla säätämään.. Taitaa sittenkin projekti ehtiä tämän talven jäille kun lähti käymäänkin

Posted: Wed Oct 19, 2005 8:03
by KariM
Masi_K wrote:Se muu olin minä..
Bugi löytyi raporttisi perusteella
http://www.msefi.com/viewtopic.php?p=80155#80155
Ps. kannattaa ottaa se Turtanan levyn kuva pois ennenkuin tulee kenkää msefistä

Posted: Wed Oct 19, 2005 8:18
by Masi_K