Page 1 of 1

PEUGEOT 205 GTI 1.6

Posted: Mon Oct 10, 2005 15:38
by 205
Päätin alkukesästä vaihdella vanhat L-jetin pois ja Megasquirtin MSnS Extra koodilla tilalle. Johtosarja on kokonaan vaihdettu ns. "pigtail" versio.

Sytkät on ohjattu HEI jakajan palikalla, tosin ennakot vielä jakajan perässä mutta kieppirajoitin on mukana MSnS:ssä.

Tyhjäkäynnin säädössä on GM:n PWM venttiili jota varten piti tehdä lisä
piirilevy jossa on myös tulevaisuutta varten nakutuksen tunnistus ja turbon ahtopaineen säätö.

Kuvia projektista ja muuta www.kolumbus.fi/janne.kaivola sivuilla.

12.10 Lisäilin sivuille lisäpiirilevyn kuvat + tietoja siintä. :!:
11.11 MegaSquirt-II ja SuperCharger Projekteista lisätty kuvia :!: :roll:
28.11 MSnS 026g koodi + sytkät MS:n perään :!:

Re: PEUGEOT 205 GTI 1.6

Posted: Fri Oct 21, 2005 17:19
by axe
205 wrote:tulevaisuutta varten nakutuksen tunnistus ja turbon ahtopaineen säätö.
Meinasitkos sä ahtaa ton laitteen?

Joo...

Posted: Sun Nov 06, 2005 10:13
by 205
Ajatus oli aluksi pistää sinne turbo, mut se hehkuva möntti konehuoneessa ei oikein houkuta.
Sitten ajatus kallistui mekaaniseen ahtimeen, oottelen nyt englannista Mini S:n eatonin mekaanista ahdinta :twisted:

Teettää vaan ihan pirusti työtä saada se mahtumaan pellin alle :!: :?: :!: :?:

Re: Joo...

Posted: Tue Nov 08, 2005 21:12
by axe
205 wrote:Ajatus oli aluksi pistää sinne turbo, mut se hehkuva möntti konehuoneessa ei oikein houkuta.
Sitten ajatus kallistui mekaaniseen ahtimeen, oottelen nyt englannista Mini S:n eatonin mekaanista ahdinta :twisted:

Teettää vaan ihan pirusti työtä saada se mahtumaan pellin alle :!: :?: :!: :?:
Kuulostaa aika mielenkiintoselta projektilta. Päivittelehän kun se edistyy. Mulla on vähän samanlaiset suunnitelmat, tosin ihan perinteisellä turbiinilla ja pikkubutjetilla. Ahtoputkia pitäis alkaa värkkäilemään kun sais vaan aikaseks aloittaa... :roll:

Tosta EATONISTA

Posted: Wed Nov 09, 2005 8:32
by 205
Niin toi Eatonin M45 tuli englannista eilen, on iskemätön Mini Cooper S:n
ahdin ja makso kokonaiset 200 £ n.300 € koti ovelle rahdattuna.
Suomesta ei saa edes käytettyä ahdinta tohon hintaan :!: :shock:
Ittekkin yritän tehdä pienellä rahalla, mut tunnetusti noi kustannukset
pompsahtaa yllättäen :lol:

Posted: Fri Nov 11, 2005 21:07
by 205
Lisäilin tonne sivuilleni MegaSquirt-II läjäämisestä ja alkavasta SuperCharger projektista kuvia + jotain lätinöitä

Jos jotain kiinnostaa niin kyselkää ja kommentoikaa :?: :roll: :?:

Posted: Sat Nov 12, 2005 13:37
by axe
Aika massiivisen kokonen mutikka. Pösön konehuoneessahan kuitenkin on tunnetusti tilaa reilusti :lol: Ei muutakuin onnea rojektille!

Posted: Thu Nov 24, 2005 18:31
by Rydäri
Mielenkiintoinen projekti sulla 8)

Hauska huomata että on muitakin jotka ymmärtävät oikean ahtimen päälle eikä aina vain noita iänikuisia turboja...tuntuu olevan joku muoti-ilmiö nykyisin.
Edullisesti sait ton remmin täytyy sanoa jos 300€ sait !

Hyvät kotisivut myöskin kun tossa vilkaisin ja varsin kiintoisa tuo MS:n uusi versio jonka siellä kasailet.

Onkohan kukaan muu jo kasaillut tällä foorumilla vastaavan ?

Posted: Mon Nov 28, 2005 20:30
by 205
Tuolta uk.ebay:sta niitä saa ihan pila hintaan, kun
ne vaihtavat JCW:pajalla noihin Cooperihin isommat
ahtimet niin myyvät noita vaihdettuja "uusia" pois :!:

Posted: Mon Nov 28, 2005 23:29
by Höylä
tietysti jos laittais 2 tuollaista Eaton M45 tuohon mitsun 3 litraiseen V 6 koneeseen, olis ainakin näyttävän näköistä :P M90 siihen joskus jo hieman harkitsin :roll: mutta taidan tyytyä turbottamiseen.

026g

Posted: Tue Nov 29, 2005 8:42
by 205
Vihdoikin sain aikaseksi eilen modifioida jakajan "jäykäksi" eli keskipakosäätäjän painot pois, alipaine kello pois ja sitten TIG:iä :!:
Illalla jakaja paikalleen ja 026g koodi MS:ään säätöihin 10 astetta kiintee ennakko pysy tosi hyvin kohdallaa ei pomppinut yhtään :!: :shock: :!: :shock:

Ennakot MS:lle ja tänä aamuna himppa epätasaisella kyydillä töihin, pitää käydä viilaamassa ruokiksella säätöjä kohdalleen kun ei ihan suoraan suostunut 024s:stä päivittymään 026g:lle :lol:

:!: 026g koodi BOSCH:n antureille ja Megatunen 225b627 installeri löytyy kotisivuiltani :idea:

Asennus Ohjeita

Posted: Wed Feb 08, 2006 21:17
by 205
Sain vihdoin päiviteltyä sivuilleni asennus ohjeen miten tuo oma on tehty,
käy varmaan muihinkin XU J/JA sarjalaisiin :idea:
Värit on teksteissä vähän oudot mut kai selvää saa :shock:

Ihme kumma pakkaset ei oo hyydyttänyt menopeliä hyvin on pelannu :D

Posted: Sat Feb 11, 2006 11:58
by Veskunderi
Kiitoksia sulle mallikkaiden sivujen rakentamisesta, antoivat mullekin kunnon kipinän mun projektiin. Toi oli oikein helpottavaa meille kaikille jotka ei oikein ole vielä päässyt asian ytimeen.

Posted: Sat Feb 11, 2006 14:31
by 205
Kiitokset :!: :!: :!:

Hyvä jos sivuista on apua, kysyä saa ja jos tuntuu et sivulla on puuta
heinää niin ilmoitelkaa ihmeessä :!:
niin korjailen niitä.

Sivua pidän yllä sitämukaa kun saan jotain julkaisu kelpoista.

Oma versio MS:tä oottelee piirilevyä tehtaalta tekävät protoja valmiiksi kun
saavat koko levyn täyteen, sitten kun tuo proto pelaa niin pitää tilata useempi
levy kerralla niin saa nopeemmin.

Ahdin projekti jauhaa paikallaan rahoituksen takia eli aina kun jää
ylimääräistä niin sijoitetaan osiin :lol:

Posted: Wed Feb 15, 2006 17:42
by Veskunderi
Mitenkäs oot rakentanu megalle johtosarjan: Ihan kokonaan uusista johdoista ja liittimistä vai sekotellu vanhoja ja uusia johtoja? Nimittäin jos kuitenkin haluaa joskus laittaa vakio osat kiinni niin...