Page 1 of 1
Liian herkkä kaasu
Posted: Fri Apr 24, 2015 19:28
by Squirtllac

Semmoinen ongelma tuon omatekemän TPI-Cadillac ruiskun kanssa että kaasu on aivan liian herkkä.
Läppärunkona 2-läppäinen Holleyn 670cfm istutettuna orkkis imusarjaan .Suuttimet imukanavissa.
Kaasupoljinta ei tarvii painaa kuin 2 milliä niin kierrokset nousee jo ties minne

Tänään kävi
läheltä-piti tilanne kun Cauco meinasi karata konttorilla inssin lapasesta nosturilta pois ajettaessa, renkaat löi sutia ja oli tuuria matkassa ettei rynnännyt seiniä päin....
Miten rakentaa kaasuvivusto joka toimisi jouhevasti, sallisi kaasua ronskimmin ilman pelkoa ryntäilystä
Tätä ongelmaa ei ollut vielä silloin kun Holikan läppärunkoa ohjasi analoginen säädin. TPI-versio MS2 ohjauksella on selvästi kierrosherkempi

Re: Liian herkkä kaasu
Posted: Fri Apr 24, 2015 21:10
by Masi_K
Onko se kaasuvaijerin liitos akseliin kuinka logaritminen? Logaritmisuuden raju lisäys vois tuottaa tuloksen.
Re: Liian herkkä kaasu
Posted: Sat Apr 25, 2015 6:40
by Squirtllac
Kaasuläppien avaus hoidetaan vivustolla Amerikan tyyliin. Läppä akselilla lyhyt, ja käyttövipuna aika pitkä lattarauta, joka on saranoitu vivuksi kaasupolkimelle,vipujen välissä säädettävä tanko. Jos läppä akselin vipua pidentäisi niin siitä olisi tottakai
apua, mutta silloin liikerata jää lyhyeksi eikä läpät avaudu kuin 3/4 maksimista. Myös ilmanpuhdistajan kotelo tulee eteen

Kiusallinen vaiva, liikkeellelähtö on täyttä taidetta kun täytyy olla pedaalin kanssa todella
skarppina. Varsinkin kaupunkiajo on haastavaa. Ei voi vaihtaa kuskia vappuna...

Re: Liian herkkä kaasu
Posted: Sat Apr 25, 2015 17:53
by Masi_K
Eli ei saa tehtyä säätöjä vähä tuolta ja täältä yhteispelinä ?
Re: Liian herkkä kaasu
Posted: Sat Apr 25, 2015 23:30
by jake74
Masi_K wrote:Eli ei saa tehtyä säätöjä vähä tuolta ja täältä yhteispelinä ?
samaa mietin mä. kaasuvipua muuttaa sen mitä pystyy ja polkimesta loput.
Re: Liian herkkä kaasu
Posted: Sun Apr 26, 2015 7:07
by Squirtllac
Joo, täytyy vielä keskittyä vipusuhteeseen ajatuksella, harmi vain että putsari on just linjalla. Semmoinen kävi mielessä....epäkeskeinen puolikaaren muotoinen vaijeriohjain läppä akselille, ja siitä vaijerilla käyttövivulle,
saattaisi jopa toimia. Siinähän vipusuhde muuttuisi portaattomasti sen varttikierroksen aikana mitä akseli liikkuu

Re: Liian herkkä kaasu
Posted: Sun Apr 26, 2015 7:30
by Masi_K
Kyllä. Sellainen epämuodostunut vaijeri ohjain/pidin on tossa vauxhallin kaasuttimessakin. Mopoimman motorin kaasutin kun oli vivustolla..
Tollanen Kuvasta puuttuu kylläkin vaijerin teline mikä tulee tuohon putsarin pulteilla kiinni.
Re: Liian herkkä kaasu
Posted: Sun Apr 26, 2015 19:41
by Squirtllac
Juurikin tuollaista kaavailin mielessäni, kun löytäisi jostain valmiin ettei tarvis itse väkertää...
Nerokkaan toimiva ratkaisu
