Page 1 of 1
APUA mega restetoi itseään
Posted: Wed Apr 08, 2015 17:30
by _donjka_
Morjens on pakko nyt tulla teidän apua kysymää jo kun omat taidot ei riitä... Elikkä lyhyesti auto on Lanceri 4g93 eli 1.8gti turbolla ja ms1 v2.2 auto on jo muutaman vuoden toiminut paitsi nyt kun vaihdoin kokotekniikan toiseen koriin niin alko ongelmat... Ongelma lyhyesti kiihdyttäessä täys taikka puolikaasulla sytytys pätkäsee oikeen kunnolla ja boxi resetoi itsensä näkyy logissa... Puola, tulpat, sytkäkivet, triggeri vaihdettu ja silti ongelma jatkuu auttakaa joku guru nyt tätä on jo tarpeeksi kauan yksin mietitty....
Re: APUA mega restetoi itseään
Posted: Wed Apr 08, 2015 19:08
by gerhard
_donjka_ wrote: muutaman vuoden toiminut paitsi nyt kun vaihdoin kokotekniikan toiseen koriin niin alko ongelmat... pätkäsee oikeen kunnolla ja boxi resetoi itsensä näkyy logissa
-kuinkas paljon tuli johtosarjaan muutoksia korinvaihdon yhteydessä? onko yhtä "huolella" aseteltu johdot kone tilaan, vai kulkeeko esim triggerin johto nykyisin tulpan johtojen päältä?

häiriöitä.... maadoitukset kunnossa?..
siinä muutama juttu mitä ekana tuli mieleen..
-eli boxi resetoituu niin pitkälle että After startti toiminnot kytkeytyy päälle?
EDIT: joskus oman purkin (ms2) resetoituminen lakkasi kytkemällä Noice filtteri päälle. muttei taida kuulua ms1 ominaisuuksiin?
Re: APUA mega restetoi itseään
Posted: Thu Apr 09, 2015 18:09
by _donjka_
gerhard wrote:_donjka_ wrote: muutaman vuoden toiminut paitsi nyt kun vaihdoin kokotekniikan toiseen koriin niin alko ongelmat... pätkäsee oikeen kunnolla ja boxi resetoi itsensä näkyy logissa
-kuinkas paljon tuli johtosarjaan muutoksia korinvaihdon yhteydessä? onko yhtä "huolella" aseteltu johdot kone tilaan, vai kulkeeko esim triggerin johto nykyisin tulpan johtojen päältä?

häiriöitä.... maadoitukset kunnossa?..
siinä muutama juttu mitä ekana tuli mieleen..
-eli boxi resetoituu niin pitkälle että After startti toiminnot kytkeytyy päälle?
EDIT: joskus oman purkin (ms2) resetoituminen lakkasi kytkemällä Noice filtteri päälle. muttei taida kuulua ms1 ominaisuuksiin?
Kyllä johdot on kunnossa triggerin johto kulkee kaukana tulpanjohdoista ollaa otettu huomioon niitten tuottama häiriö... Maadoitukset tarkistettu... Sen verran kokeilin tänää että rupeeko boxin päärele tärinästä oikuttelemaan mutta ei auttanut ja ei resetoi afterstarttiin eikä ole Noice filtteriä tietääkseni tuossa mallissa ja sen verran vielä että tänään lähdin pihasta hetken seisoneella moottorilla niin sillon eka veto toimisi normaalisti ja hetken päästä taas sama ongelma pätkäsee
Re: APUA mega restetoi itseään
Posted: Thu Apr 09, 2015 18:12
by _donjka_
Soittelen huomenna protopartsille jos ne pystyis testaamaan boxin jotenkin ja ProtoPartsista sen verran vielä että nostan hattua heille he ovat paljon neuvoneet tässä ongelmassa vaikka vikaa ei ole löytynyt ja boxin on heiltä ostettu....
Re: APUA mega restetoi itseään
Posted: Thu Apr 09, 2015 18:57
by Puuhastelija
Mitenkäs seokset? Onko kohdallaan?
Joku asia muuttunut mikä vois vaikuttaa seoksiin?
Onko esim pakoputkisto samanlainen kun aiemmassa korissa tai sitten bensapumppu tai bensaletkut/putket tai suodatin tai joku muu asia erilaista kun entisessä kokoonpanossa.
Re: APUA mega restetoi itseään
Posted: Thu Apr 09, 2015 21:08
by Teersen Joonas
onko vastukselliset tulpat/hatut/johdot?
Re: APUA mega restetoi itseään
Posted: Fri Apr 10, 2015 7:46
by _donjka_
Bilteman tulpanjohdot ja tulpat on ngk bkr7e vakiot on bkr6e eli hieman kylmemmät tulpat koneessa aamulla kövi jotain kummallista kävin tankilla ja jätin auton käymää kun lähdin auto toimi täydella kaasulla normaalisti mutta kunnes valijen ja mutkan jälkeen alko oireilu... Onkohan mahdollista että bensan saannissa olisikin ongelma? Vaikka laajakaista ei näytä merkkejä laihasta... Kokeilen tänää laittaa bensakiskoon painemittarin ja kokeilen ajaa tankinkorkki auki koska se sihahtaa kun sen avaa eli tankin huohotus tukossa?
Re: APUA mega restetoi itseään
Posted: Fri Apr 10, 2015 13:23
by _donjka_
Päivitystä töistä lähdettyä ajoin huvin vuoksi pikatien kautta saa isommalla vaihteella painetta tehtyä ni huomasin muute ku lähdin kolmosella kiihdyttää niin kun se pätkäsee vilkahtaa kylmärikastus ledi? tarkoititko Gerhard sitä sillä After startti toiminnolla? kun palasin pikatieltä polkasin niin tuli uusi oire rupes käymään 2:lla toinen ledi sammui kokonaan? on tämä perkele kumma vehje

Re: APUA mega restetoi itseään
Posted: Fri Apr 10, 2015 14:17
by gerhard
_donjka_ wrote: kun se pätkäsee vilkahtaa kylmärikastus ledi? tarkoititko Gerhard sitä sillä After startti toiminnolla?
...joo jotakin juuri tuollaista tarkoitan, juuri omat oireeni olivat samankaltaisia: tarkkaan kun katsoi Tuner studion näyttöä pätkäsyn aikana/jälkeen vilahti cranking valo sen jälkeen käynnistys rikastukset jne
en edes muista näkyikö nuo logi tiedostossa.. itse tulkitsin tilannetta niin että mega "hukkasi" kierros tiedon sekunnin murto osaksi, ja sen jälkeen luuli että autoa taas kaynnistellään jne. virrat kuitenkaan ei katkenneet boksilta missään kohtaa..
..tosiaan korjautui itsellä laittamalla kampi triggerin NoiceFiltteri päällee ja sen jälkeen ei ole asia vaivannut, enkä ole asiaa syvemmin miettynyt, mutta epäilenpä että jotenkin häiriöistä singnaalia saa...
-epäilen vahvasti että sinulla jotenkin samaa vaivaa.
onko moottorissa sama laturi jne, nuo sähkö hairiöt kun voi johtua melkein mistä vain: subbari vahvari? stereot? laajakaista lambdan ohjaus yksikkö? (itellä tekee korvin kuultavaa häiriötä radioon) navigaattorin laturi ? mikä tahansa voi tehdä kiusaa..
EDIT: moottori asennuksen aikana hivenen tölvästy triggeri pyörää tai anturia? joskus voi olla ihan 0.01 millistä kiinni viallinen ja toimiva, kuten erään CNCkoneen karakäytön triggeri signaali

Re: APUA mega restetoi itseään
Posted: Sat Apr 11, 2015 21:17
by _donjka_
gerhard wrote:_donjka_ wrote: kun se pätkäsee vilkahtaa kylmärikastus ledi? tarkoititko Gerhard sitä sillä After startti toiminnolla?
...joo jotakin juuri tuollaista tarkoitan, juuri omat oireeni olivat samankaltaisia: tarkkaan kun katsoi Tuner studion näyttöä pätkäsyn aikana/jälkeen vilahti cranking valo sen jälkeen käynnistys rikastukset jne
en edes muista näkyikö nuo logi tiedostossa.. itse tulkitsin tilannetta niin että mega "hukkasi" kierros tiedon sekunnin murto osaksi, ja sen jälkeen luuli että autoa taas kaynnistellään jne. virrat kuitenkaan ei katkenneet boksilta missään kohtaa..
..tosiaan korjautui itsellä laittamalla kampi triggerin NoiceFiltteri päällee ja sen jälkeen ei ole asia vaivannut, enkä ole asiaa syvemmin miettynyt, mutta epäilenpä että jotenkin häiriöistä singnaalia saa...
-epäilen vahvasti että sinulla jotenkin samaa vaivaa.
onko moottorissa sama laturi jne, nuo sähkö hairiöt kun voi johtua melkein mistä vain: subbari vahvari? stereot? laajakaista lambdan ohjaus yksikkö? (itellä tekee korvin kuultavaa häiriötä radioon) navigaattorin laturi ? mikä tahansa voi tehdä kiusaa..
EDIT: moottori asennuksen aikana hivenen tölvästy triggeri pyörää tai anturia? joskus voi olla ihan 0.01 millistä kiinni viallinen ja toimiva, kuten erään CNCkoneen karakäytön triggeri signaali

Joo itsellä tuli kans se mielee että triggeri anturi siellä temppuillee katon huomenna sen kiinnityksen ja moottorissa tosiaan samalaturi ja ei ole edes soitinta kiinni tällä hetkellä kuunnellaa moottorin säveliä vaan

Re: APUA mega restetoi itseään
Posted: Sat May 02, 2015 23:14
by gerhard
Löytyikö vian aiheuttaja?
Re: APUA mega restetoi itseään
Posted: Sun Jul 05, 2015 10:20
by _donjka_
Voi helkkari olin unohtanu koko jutun joo tosiaan vika löytyin mutta en tiedä mikä oli mutta protoparts sen korjasin ja nyt on auto pelannut loistavasti ja aikaa on riittänyt toisen projektin tekemiseen Ford capri 2.9 turbo ms1 v2.2