Page 1 of 1
mega turbokäyttöön.
Posted: Mon Mar 23, 2015 20:15
by toypower
Elikkäs mitkä anturit välttämättömiä megassa ahtokäyttöön ja pitääkö megaa jollain tapaa modailla turbokäyttöön? Suht edullisen budjetin turborimpulaa pikkuhiljaa kikkaillu ja päätyny kaasareiden sijaan ruiskuun mutta tietämys on suht kehno. Tarkotus olis hyödyntää mahdollisimman paljon jo olemassa olevia palikoita kuten kaasuläppää suuttimia yms sälää. Sytytys olis suunnitelmissa muuttaa hukkakipinäksi.
Re: mega turbokäyttöön.
Posted: Mon Mar 23, 2015 20:56
by toypower
Itte osaa kyllä parsia kasaan mutta säätämisen saa hoitaa joku muu

tähän asti pelkkien kaasareiden kanssa leikkineenä tuo ruiskutouhu ei oo vahvin ala

Re: mega turbokäyttöön.
Posted: Mon Mar 23, 2015 22:16
by username
toypower wrote:Elikkäs mitkä anturit välttämättömiä megassa ahtokäyttöön ja pitääkö megaa jollain tapaa modailla turbokäyttöön? Suht edullisen budjetin turborimpulaa pikkuhiljaa kikkaillu ja päätyny kaasareiden sijaan ruiskuun mutta tietämys on suht kehno. Tarkotus olis hyödyntää mahdollisimman paljon jo olemassa olevia palikoita kuten kaasuläppää suuttimia yms sälää. Sytytys olis suunnitelmissa muuttaa hukkakipinäksi.
Välttämättömiä tai ainaskin elämää helpottavia antureita tarviit imusarjan paineen anturin (map) ja
imuilman lämpöanturin (nopeasti reagoiva on parempi) tai vaihtoehtoisesti ilmamäärämittarin,
koneen lämpöanturi kylmäkäyntirikastuksia varten, rpm anturi (tän voi kyllä ottaa myös esim. puolalta
jos ei käytä sytkä ominaisuutta megassa) ja kaasuläpän asentoanturin (tps potikka).
Varsinaista modausta ei välttämättä tarvii, katot vaan että map anturin / ilmamäärämittarin mittausalue
on riittävä sinun asennusta varten.