Page 1 of 1

Flexfuel ms2

Posted: Sun Jan 11, 2015 18:40
by VooDoo
Eli purkkina ms2 v3.0 ja synnytystuskia etanolianturoinnin kanssa. Anturina Genuine Continental product, GM #13577394.


Ja kytkentänä http://www.megamanual.com/ff_wiring.gif

Anturi kyllä tietää entanolipitoisuuden, mutta ottaa häiriötä jostain. hyppää 5% -> ihan random arvoksi luokkaa 0.1sekunniksi ja putoo taas viiteen. Meinattiin ensin että ongelma on johtojen kulkeminen samassa nipussa suuttimien etc kanssa, siirrettiin kiertämään toiselta puolelta koko konehuonetta. Ei vaikutusta. Kaapeli on häiriösuojattu ja häiriösuoja kytkettuna maahan toisesta päästään. Häiriösuojan maa, megan maa ja anturin maa menee kaikki suoraan akkun miinukseen.


Huomattiin kyseinen ongelma penkissa tuurilla, ihmeteltiin kun ei saatu lamdakäyrästä suoraa millään, aina härö tuli penkissä samalla kohtaa. Kaivettiin logista että mikä siellä kiusaa ja sieltähän se löytyi, RE pitoisuus piikkasi aina samalla kohtaa ylös ja suuttimien aukioloaika tietty samaan tapaan.


Onko hyviä ideoita? Netistä hyvin huonosti aiheeseen liittyvää tuntuu löytyvän. En ees ymmärrä miksi ton pitää lukea noin "realiajassa", kun riittäisi harvempikin päivitystaajuus (keskiarvo vaikka kymmenestä mittauspisteestä tms) Semmosen löysin netistä kaivelemalla, että joku ropellipää oli puukottanu koodia siten, että muuttaa korkeintaan 1% PER mittaushetki, eli kuitenkin toimii suht nopealla syklillä, mutta poistaa noitten häröjen aiheuttamat ongelmat aika hyvin. Itselläni ei vaan valitettavasti osaaminen riitä moiseen operaatioon.

Ja toinen juttu oli että muuttaa kytkentä http://www.msextra.com/doc/ms2extra/Gen ... wiring.gif ,,mitä ensin testattiin ja anturi ei puhunut mitään tolla kytkennällä, en tiiä sitten ryhäsinkö jotain vai hajosiko joku komponenteista kun valoin ne kuumaliiman sisälle. Testataan uudestaan uusilla osilla.


Ja ongelmahan ilmenee suht randomina, välillä kaasua polkastessa, välillä ajaessa, välillä paikallaan käydessä.