Page 1 of 1

0,8 ahtoalueen pätkäisy

Posted: Mon Aug 04, 2014 17:31
by Kuspiä
Uusi ongelma tuli kun asensin ms2 v3.0 purkin. 0.7 ahtoalueella kierrokset 5600 ja pätkii/rötää jonkin verran, ei mm. kerää ahtoja.

Ennakko kartta toimiva ja kopsattu versio finsquirtin sivulta.
Kuulostaa jotenkin sytkäpohjaiselta rötäykseltä. (kuitenkin osittain kun rajoitun tulisi vastaan, mutta tarkistanut useaan otteeseen ettei mitään katkoja ole päälle. moottorin rajoitin vasta 6900rpm.)
Seokset näyttäs ok. Ei ainakaan alle 12.0!

Myös Läppärin ja purkin yhteys katkeaa täys vedon jälkeen. Ei vaikuta ajoon.

Cherryn Hall anturi uutena asennuksena, tietysti ammattimiehen kytkemä purkkiin.


Edit. Mistähän muuten johtuu nuo korkeat lukemat ve kartassa? Tyhjäkäynti arvot noin 85.

Re: 0,8 ahtoalueen pätkäisy

Posted: Mon Aug 04, 2014 18:10
by petski3
Kuspiä wrote: Myös Läppärin ja purkin yhteys katkeaa täys vedon jälkeen. Ei vaikuta ajoon.
Jos yhteys katkeaa niin yhdeksän tapausta kymmenestä cpu resettaa.

Ensimmäisenä "hakuammuntana" laittaisin maakaapelin akusta suoraan lohkoon kiinni. Myös sytkäkivien / puolan maadoitus ehdottomasti lohkoon.

Seuraavaksi toimenpiteeksi 5V linjaan 470uF alumiinikonkka, jolloin jo luultavasti helpottaa.

Re: 0,8 ahtoalueen pätkäisy

Posted: Tue Aug 05, 2014 18:26
by Kuspiä
Kiitoksia neuvosta! Täytyy kokeilla ihan tässä lähipäivinä. Akku sijaitsee apukuskin puolella takapenkin alla. Tuo purkin ja läppärin välinen yhteys vaivasi myös aikaisemmella eculla.

Noise filterin laitoin enabled ja vakioarvot annoin olla, ei vaikuttanut.
Kumpaakohan potikkaa pitäisi purkin sisältä säätää ihan kokeilu mielessä onko hyötyä. Tuskin voi hajoittaa mitään?


EDIT:

Tänään (6.8) potikoitten säätelyä, alempaa potikkaa 3 kierrosta "kireämmälle" sammuttaa auton.. ylemmästä ei apua.

Ahtopaine venttiili testattu ihan manuaalisesti ja virtaa. eli kokonaan auki.
Ei ollut CLT based rajotinkaan päällä. Testasin molemmilla. (normal tai CLT based)

Viina vaihdettu --> 98. Ei hyötyä, pers tuntumalla ehkä jopa 50hp karkasi.

Omaan korvaan kuulostaisi kun tulee moottorijarrulle siltä että ei kävisi kaikilla vaikka todellisuudessa käy.
Tulpat BKR7E.
VR vaihdettu cherryn hall anturiin.

Ja palaten vielä siihen että viimekesänä KDFI purkilla ei rötäyksiä, sai mättää ahtoja niin paljon kun uskalsi.


Muutakun vinkkejä ilmoille!

Re: 0,8 ahtoalueen pätkäisy

Posted: Sat Aug 16, 2014 9:01
by Kuspiä
Jatketaan yksin puhelua..

Siirsin akun maan anturimaiden ihan viereen.
12v linjaan asennettu häiriösuojaus.(motonet)

Edellee nappaa yhteydn poikki, pitäsköhän vielä siirtä suoraan lohkoon maadoituspiste? Eikö olis parempi jos jakaisi vaikka toisen maan lohkolle?

Re: 0,8 ahtoalueen pätkäisy

Posted: Sat Aug 16, 2014 10:05
by Vauhtivaunu
Tuossa on ohje megan maadoitukseen:

http://www.msextra.com/doc/general/grounding.html

Ja cherryn hallin kanssa on paras käyttää optopiiriä hall-modauksella:

http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... lllohi.GIF

Kuvan kytkennästä kun poistaa vielä C30,C12 ja C11 konkat ja R12 vastuksen niin toimii paremmin. Itse en ole käyttänyt myöskään D1 ja D2 diodeja. Eli pelkkä opto ja prosunpuolen ja hallin ylösvedot niin oman kokemuksen mukaan on toiminut tarkimmin. Kytkentää on kokeiltu bemarin,opelin ja pösön 60-2 triggereillä aina 8000rpm asti häiriöittä MS1,2 ja 3 prosuilla.

Re: 0,8 ahtoalueen pätkäisy

Posted: Sat Aug 16, 2014 10:06
by Masi_K
Ehtiikö logiin jäädä mitään viitteitä jännitteestä ?

Re: 0,8 ahtoalueen pätkäisy

Posted: Sat Aug 16, 2014 11:42
by Kuspiä
Masi_K wrote:Ehtiikö logiin jäädä mitään viitteitä jännitteestä ?
Aivan!! Logi tiedosto päättyy 4600rpm kohdalle vaikka vedot menisi 6000rpm. Logissa näkyy selvä nytkähdys Batt V kohdalle. Pitkään mennään n.13.4v jänniteillä kunnes päästää login loppua kohti niin nytkähtää aika jyrkästi. Hyppää pariin otteeseen 13.8v josta lähtee jyrkästi laskemaan 13.1, Todennäköisesti jos logia olisi pidempään niin jännitte varmasti jatkaa laskua? Nokka osottaa ns. Nollakohtaa eli alita viivaa.

Eli mistähän voisi moinen johtua.


EDIT. Lueskellut aiempia viestejä jossa vauhtivaunu vähän antanut rakentaavaa palautetta noista protopartsin sytkälähdöistä. Mutta niihin nyt en vielä puutu. onhan siinä pieniaskartelu rakennella ulkonen sytkälähtö. Mutta nuo vaikuttavat ihan asiallisilta!

Näinköhän tosta motonetin häiriösuojauksesta on edes apua. Pitäs olla kunnon elkkoja

Re: 0,8 ahtoalueen pätkäisy

Posted: Sat Aug 16, 2014 13:46
by Masi_K
Oliko suuttimet matalaohmiset ?

Re: 0,8 ahtoalueen pätkäisy

Posted: Sat Aug 16, 2014 14:59
by Kuspiä
Masi_K wrote:Oliko suuttimet matalaohmiset ?
Suuttimet 12.5 OHm.


EDit. Seuraavaksi testiin triggeri piuhojen ja puolanpiuhojen veto eripaikoista. Ja sitten etsiä jostain toimivat noise filter asetukset. Tulapn johdot melkein kaikki vaihdettu vanhoihin toimiviin. Ei vaikutusta.

Re: 0,8 ahtoalueen pätkäisy

Posted: Sat Aug 23, 2014 17:25
by Kuspiä
EDIT:

Ongelmista selvitty! Eniten harmia aiheutti kastuneet tulpat. Kipinä tehon laski ihan olemattomiin. Yläpää oli aivan jäätävän rikkaalla. Lamdan virran siirsin myös "parempaan" paikkaan. Jarrua vasten saa näköjää helpoiten säädeltyä auton.

Kiitoksia kaikkile neuvoista!