Page 1 of 1
Anti-Lag MS 2
Posted: Thu Jul 03, 2014 11:54
by maxi
Onko kukaan saanut MS2 :ssa toimimaan Anti-lag toimintoa ja jos on niin millä tavalla on toteutettu?
Re: Anti-Lag MS 2
Posted: Thu Jul 03, 2014 22:56
by petski3
Googleta "Baldurs antilag code". Sillä löytyy juttua ms2 antilagista. En ole itse vielä koittanut, mutta jossain kohtaa tarvii testata.
Re: Anti-Lag MS 2
Posted: Sun Sep 07, 2014 20:10
by Teme123
Moro
Tarkoitatko Launch / flatshift vai anti lag toimintoa ?
Isellä on lähtö rajoitin ja täyskaasu vaihto rajoitin käytössä
Tässä ovat omat asetuksekseni
https://www.dropbox.com/s/ni0s4g77izwis ... h.JPG?dl=0
Anti lag voi ilmeisesti helposti hävittää turbon siivet jos on väärin säädetty, mutta voiko toi launch/flatshift vahingoittaa turboa ?
Itsellä ei antilag käytössä ainakaan vielä

Re: Anti-Lag MS 2
Posted: Mon Sep 08, 2014 15:46
by Masi_K
Launch tomii samalla periaatteella kuin paukku eli sytyttämällä kama pakoputkessa. Idea on siis ihan sama kuin paukussa, mutta näissä tilanteissa kaasuläppä on selällään ja ilma virtaa sitä reittiä pitkin koneeseen.
Flatshift sensijaan on vain perin äkäinen kierrosten rajaaja.
Re: Anti-Lag MS 2
Posted: Mon Dec 22, 2014 15:43
by Rasseli
Mulla on toteutettuna tuon launcin lisäks semmonen pikku patentti, et päästän bypassin rojut pakosarjaan. Ahdin pääsee siis vaihtotilanteessa vapaasti pyörimään, eikä ala sakkaamaan. Turha niitä hyviä paineita on ulkoilmaan heittää.
Vaatii tarpeeksi kireän jousen, ettei vedä pienellä alipainealueella, sekä takaiskuventtiilin ettei ala toimimaan EGR:nä

Eihän tuo nyt mikään kunnon antilagi ole, mutta huomaa kyllä eron vaihdoissa. Huonona puolena, että nostaa launcin ja flatshiftin kans pakopaineita, ahdot hieman karkailee ja pakosarjat hehkuvat mansikkana kun vähän enemmän innostuu, vaihtotilanteissa ampuu vähän liian tujua ketunhäntää.
Re: Anti-Lag MS 2
Posted: Tue Dec 23, 2014 2:36
by Suiza
Tuommonen juttu on itsellänikin pyöriny mielessä ties kuinka kauan, ja nyt kun on joku tuota jopa kokeillut ja kehuu toimivaksi niin senhän vois itsekin pistää to doo - listalle.
Minkälainen dumppi sulla on käytössä ja mistä olet tarpeeksi ison takaiskuventtilin löytänyt tuohon?
Et viitsisi kuvalla havainnollistaa vähän tuota patenttia.

Re: Anti-Lag MS 2
Posted: Tue Dec 23, 2014 10:06
by Rasseli
Tuossa olisi kuva:

Joutuu näköjään valitseen view image et näyttää isona.
Tuo bypassi on noita epmanin halpoja rojuja.
Bypassissä on tuplajouset, sen toiminta oli helpoin testata semmosella kukkopillillä joka huutaa ku päästää ilmat pihalle. Kun jousikireys on sopiva niin heitin kukkopillin mäkeen ja yhdistin letkuihin.
Tuo takaiskuventtiili on ETRA:lta. Makso muistaakseni 20€ ja sisähalkasija tais olla jotain 20mm luokkaa.
Tuo loppuputki pakosarjaan on hivenen liian pientä. Loppuputki on hitsattu pakovirtausten suuntaisesti ampumaan mahd suoraan ahtimelle päin.
Tuo releiden lähellä oleva klöntti on 3 tie alipaineohjaus jostain olisko Opel Omega 2.6 Dual RAM:ista. Kun kabiinissa oleva katkasija on pois, niin bypassille ohjataan vain ahtimelta tuleva ahtopaine. Painaa siis ahdoilla vastaan ja estää bypassin aukeamisen. Kun katkasija on taas päällä niin ohjaus muuttuukin imusarjalta kehittäen myös alipaineen ja näin bypass ampuu rojut pakosarjaan.
En lähde kehumaan että tuo mikään huippu olis, kun ainahan noissa mäntä bypasseissa on tuo toimintavarmuus vähän epävarmaa eikä koskaan tiedä milloin siellä jää mäntä jumiin yms. Ainakin toistaiseksi omissa testeissä pelittänyt.
Testasin tuon tilalla myös EGR venttiiliä, mutta siinä oli ongelmana taas liian herkkä aukeaminen, eikä saanut säädettyä. Aukesi paikoittain jopa tasakaasullakin.