Fiat 0.9l moottori + Microsquirt = ongelmia, apuja? VIDEO
Posted: Sun Jun 22, 2014 14:01
Moottorina on Fiatin 4syl 0.9l vapaastihengittävä moottori. Alunperin moottori on Fiat 127:sta ja moottoriin on asennettu uudemmasta samanlaisesta moottorista orig. hihnapyörä hammaskehällä ja anturi (Fiat Cinquecento).
Moottoriin on asennettu Microsquirt V3. Sytytys on hoidettu VAG tarvike hukkakipinäpuolalla (VAG 032 905 106B). Sylinterikannessa on vain yksi "iso" imureikä, joten imupuoli on toteutettu siten että siinä on Yamaha Raptor 700:n moottorista peräisin oleva kaasuläppä missä on alkp. suutin ja kaasuläpän asentoanturi. Sitten siinä on GM alipaineanturi. Boschin vedenlämpöanturi ja imuilmanlämpöanturi. Kampiakselilla on Fiatin orkkis 60-2 triggeripyörä ja anturi. PLX laajakaista löytyy myös.
Ongelmana on se että en saa moottoria käymään kunnolla ja haluaisin saada perusennakon säädettyä, mutta jotenkin tuo tuntuu oudolta. Moottori käynnistyy kun asetan trigger angleksi 294 astetta. Jos sen tekee "ohjeiden" mukaan niin se olisi 114 astetta, mutta sillä moottori ei käynnisty. Jännä että 114ast + 180ast = 294...
Olen kokeillut vaihtaa tulpanjohtojen järjestystä ristiin, mutta mielestäni ne on kyllä oikein asennettu ja tuo puola on oikein kytketty megaan.
Tässäpä pari vanhaa keskustelua liittyen moottoriin:
Sytytyspuolan kytkennästä viewtopic.php?f=11&t=8545
Kampiakselin asentotunnistimen kytkennästä viewtopic.php?f=4&t=8535
Tuossapa pientä videopätkää miten huonosti tuo käy: https://www.youtube.com/watch?v=VkCzZRiOBSE
Moottoriin on asennettu Microsquirt V3. Sytytys on hoidettu VAG tarvike hukkakipinäpuolalla (VAG 032 905 106B). Sylinterikannessa on vain yksi "iso" imureikä, joten imupuoli on toteutettu siten että siinä on Yamaha Raptor 700:n moottorista peräisin oleva kaasuläppä missä on alkp. suutin ja kaasuläpän asentoanturi. Sitten siinä on GM alipaineanturi. Boschin vedenlämpöanturi ja imuilmanlämpöanturi. Kampiakselilla on Fiatin orkkis 60-2 triggeripyörä ja anturi. PLX laajakaista löytyy myös.
Ongelmana on se että en saa moottoria käymään kunnolla ja haluaisin saada perusennakon säädettyä, mutta jotenkin tuo tuntuu oudolta. Moottori käynnistyy kun asetan trigger angleksi 294 astetta. Jos sen tekee "ohjeiden" mukaan niin se olisi 114 astetta, mutta sillä moottori ei käynnisty. Jännä että 114ast + 180ast = 294...
Olen kokeillut vaihtaa tulpanjohtojen järjestystä ristiin, mutta mielestäni ne on kyllä oikein asennettu ja tuo puola on oikein kytketty megaan.
Tässäpä pari vanhaa keskustelua liittyen moottoriin:
Sytytyspuolan kytkennästä viewtopic.php?f=11&t=8545
Kampiakselin asentotunnistimen kytkennästä viewtopic.php?f=4&t=8535
Tuossapa pientä videopätkää miten huonosti tuo käy: https://www.youtube.com/watch?v=VkCzZRiOBSE