Page 1 of 1
HONDA XL 600V RUISKU/SUORASYTKÄ..
Posted: Thu Sep 29, 2005 14:37
by jocer
pari kysymystä ennen talven projektin aloittamista
onnistuuko mega ruutan asennus kaksi sylinteriseen pyörään.
pyörä on 600cc v2:nen twin spark. tällä hetkellä ongelmia sytytyksen kassa ja mieleen tullut onnistuisiko ruisku 2 sylinteriseen ja suorasytytys.
molemmille sylintereille on omat asentoanturit tällä hetkellä jotka toimivat hyvin ongelma sytytyksessä on sytkä poksien kassa. Nämä korvaisin mielellään ruiskulla ja suora sytkällä.
Haussa/tähtäimessä ei ole suuri tehonlisäys ihan kokeilu mielellä.
Posted: Thu Sep 29, 2005 19:43
by Una
Itsellä kanssa vastaava projekti alussa.. Megasquirtin sain juuri juoteltua turtanan levymallilla kasaan ja huomenna tullee datapiuha ja pari EGT-piiri sekä pari vastusta vielä. Sitten pääsee testaamaan tuliko siitä muuta kun sanomista.. +5V linjaan ainakin tuli jännitettä kun kytki akkuun kiinni käyttöjännitteisiin.
Eli mulla on -83 Honda CX500 Turbo johon squirttia asentelen. Täysin vastaava V-2 konfiguraatio mullakin siitä löytyy paitsi että ahdettuna. Pyörä on jo uutena ollut ruiskutekniikalla mutta muutamien tulevien imupuolen muutosten johdosta (välijäähy/kartiofiltteri) tuli aiheelliseksi muokata moottorinohjausjärjestelmää, koska alunperin imuilman lämpöanturi oli ennen ahdinta). Sytkää en aio vielä megasquirtin harteille laittaa mutta sekin ilmeisesti onnistuisi extra-koodilla tuolla Dual wheel decoder/2nd Trigger moodilla.. Ehkä joskus kun saa tuon ruiskupuolen kuntoon ensin
Vastaus kysymykseesi on luonnollisesti kyllä onnistuu.. Ruiskupuoli helpommin, sytkän kanssakaan ei suurempia ongelmia pitäisi olla koska anturit löytyy jo. Niidenkin pitäisi olla sovitettavissa MS:ään ilman suurempia ongelmia.
Posted: Tue Oct 11, 2005 11:41
by jocer
Kuulostaa hyvältä.
Kaverilla on samanlainen pyörä kuin sulla. Sillä on se niin sanottu matka/pystymalli, löytyy lähipiiristä se custom mallikin. kumpi sinun projektipyöräsi on.?
Onko turboja muuten tehty molemmilla rungoilla sellainen turbo custom kyllä kiinnostais. pitää emännälle väsäillä sellainen kun on enemmän aikaa ja rahaa..
Sain oman sytkän toimimaan kun tinasin johdot kiinni suoraan sytkä boxxeille niin ei ainakaan nyt ollut kipinä ongelmia, niitä liittimiä olen epäillyt jo pidemmän aikaa ja kerran uusinutkin mutta eine kestä tärinää ja kunnon rynkytystä. Toiset väittää että ne boxsin liittimet irtoais sieltä boxin sisältä. Tätä en kerinnyt koittaa ja lykkääntyi toi ruiskun asennuskin.
kippasin meinaan oman pyöräni tossa ton viestin laiton jälkeisenä perjantaina. Heitti muuten vähä vitun äkäseen kyytystä ja sitte meni mies edellä ja pyörä poikittain kerien perässä. Vituttaa pikkasen mutta nyt on hyvä alotella pyörän talvi rakentelu. ruiskua en taida laittaa mutta jotain muuta pientä. tupla H4 keulaan ja rakennella toinen äikkäri. Piikki pyörätkin tarvis 21t eteen ja 17t taakse jos jollain sattuis oleen hyvät enska piikki pyörät myynnis.
Posted: Tue Oct 11, 2005 21:27
by Herra Kurppa
Onkos tuossa XL:ssä odd-fire -moottori?
Eli siis molemmat kiertokanget samalle kampiakseli kaulalle laakeroituna?
Jos on, niin ei taida sytkän ohjaus onnistua ms:llä, tai näin ainakin olen ymmärtänyt.
Ei varmaa tietoa
Posted: Wed Oct 12, 2005 8:03
by jocer
Ei ole varmaatietoa tosta laakeroinnista. Tarkotatko että kiertokankien välissä ei ole runkolaakeria vai että kiertokanget ovat samalla kampiakselilla.
Posted: Wed Oct 12, 2005 10:50
by Herra Kurppa
Tarkoitin tilannetta jossa kiertokanget on laakeroitu samalle kampiakselin kaulalle ts. "samaan kohtaan" kampiakselia, jolloin sylinterien asennosta johtuen sytytyskohdat ei osu tasaisesti kampiakselin kierrokselle. (Tulihan selitettyä mahdollisimman epäselvästi?) Tuolla jotain juttua aiheesta:
http://msefi.com/viewtopic.php?t=12046& ... ht=oddfire
Posted: Wed Oct 12, 2005 18:45
by Una
Joo ei oo tota turbomallia tehty custom-versiona mutta saisihan sellasen rakenneltua melko helposti jos jostain löytäis customin rungon ja turbon tekniikan.
Johtosarja siinä menis vähintään uusiks mutta niin se menee muutenkin jos megaruuttaa laittelee.
Posted: Thu Oct 13, 2005 10:06
by jocer
Tarkoitin tilannetta jossa kiertokanget on laakeroitu samalle kampiakselin kaulalle ts. "samaan kohtaan" kampiakselia, jolloin sylinterien asennosta johtuen sytytyskohdat ei osu tasaisesti kampiakselin kierrokselle.
JOO NYT ALKO MULLAKIN LEIKKAAN.....
Nyt tajuan mitä tarkoitit...!!
Tarkistan asian viikonloppuna.
mutta eikö tämä kyseinen ominaisuus teetä ongelmia ruiskunkin kanssa.
Koska silloinhan ruisku suuttimien ajoitus menisi perseelleen ainakin toisessa sylinterissä.
Moottorissa on kyllä kytkinlohkon alla kampiakselin päässä kaksi moottorin asento anturia jotka tällä hetkellä ohjaavat sytytystä. Etu ja takasylinteriä molempia aivan erillisenä järjestelmänä. ei näitä kahta anturia voisi hyödyntää megaruutan kanssa jos yläkuolokohdat eivät osu tasan kampiakselin kierrokselle.
Kiitos vastauksista aina oppii jotain uutta...(toivottavasti)
Posted: Thu Oct 13, 2005 19:20
by Una
Tuota megasquirtin ruiskuahan ei ole mitenkään edes synkattu siihen moottorin pyörimiseen muuten kuin että yhden moottorin työkierroksen aikana tulee asetettu määrä ruiskeita joko samanaikaisesti kaikista suuttimista tai vuorotellen, suoraan sylinteriin ruiskutettaessa olisi merkitystä tolla ruiskutusajalla mutta imusarjaan suihkutettaessa ei ole niin pilkuntarkkaa.