Page 1 of 4

MS1 2.2 Mersuun

Posted: Sat Jun 07, 2014 20:19
by Mighty190
Alkaa olemaan budjetti ja tarvittava tieto olemaan kasassa projektia varten, joten aloitetaan.

W201 1996cc vuosimallia -89 täytyisi ruiskuttaa. Kaasarin kanssa tehtaalta lähtenyt. Konehuone on vielä alkuperäiskunnossaan joten projekti on alkuvaiheilla :D

Ostetut osat autosta W124 230E;


Imusarja (sisältäen TPS)

Releitä (bensapumpun rele ja YJ-rele ainakin)

Johtosarja kokonaisuudessaan ECUlta eteenpäin (releiden pohjat, TPS liitin ym.)

Vesilämpöanturi

MAP (muistaakseni)

Tyhjäkäyntimoottori

ECU ja KE-Jetronik (en tarvi mutta sain samaan hintaan)

Ostettavaa;

Megasquirt

Johtosarja

Lambda

Hukkakipinäpuola

Bensatukki

Bensanpaineen säädin (Käykö omasta autosta?)

Suuttimet

Tuossa nyt alustavasti listaa osista. Sulakkeille täytyy jonkinlainen taulu ostaa, varmaan jostain purkuautosta. Bensatukki/suutintukki Saabista, ehkä paineensäädin samalla. Suuttimet kokoa 350cc ainakin näin aluksi. Tarkoitus ottaa koneelta tehoja noin 120-130hv (W201 2.0L ruisku 122hv).

Kannattaako tilata erikseen MS sun muut, vai tilata tämä? Olen sen verran lukenut että on mahdollista käyttää MB:n omia antureita (vedenlämpö ja TPS), mutta meneekö vähemmällä sähläyksellä jos ostaa pakettina? Voinko käyttää mersun omaa bensapumpun relettä niin että sen ohjaus on samalla tavalla kun nyt (ei siis megan kautta)?

Muutenkin ohjeita ja kommentteja saa heittää, kaikki palaute on tervetullutta :)

Re: MS1 2.2 Mersuun

Posted: Sun Jun 08, 2014 22:19
by username
Mighty190 wrote: Kannattaako tilata erikseen MS sun muut, vai tilata tämä? Olen sen verran lukenut että on mahdollista käyttää MB:n omia antureita (vedenlämpö ja TPS), mutta meneekö vähemmällä sähläyksellä jos ostaa pakettina? Voinko käyttää mersun omaa bensapumpun relettä niin että sen ohjaus on samalla tavalla kun nyt (ei siis megan kautta)?

Muutenkin ohjeita ja kommentteja saa heittää, kaikki palaute on tervetullutta :)
Jos tuo kaasuläpän tunnistin on ke jetistä niin se ei taida olla potikka vaan kytkin joka
tunnistaa tyhjäkäynnin ja täyskaasun.
Tuo pumpun relekin voi olla vähän niin ja näin kun monesti ke jetissä kiekkarajoitin on releessä.

Re: MS1 2.2 Mersuun

Posted: Mon Jun 09, 2014 23:27
by Mighty190
Sen verran oli itsellä tietoa että tyhjäkäynnin ohjaus tulee tuon kautta. Taidan suosiolla tilata pakettina niin on ainakin varmasti toimiva :D
username wrote:Tuo pumpun relekin voi olla vähän niin ja näin kun monesti ke jetissä kiekkarajoitin on releessä.
Taisin hieman huonosti muotoilla kysymyksen :oops: Auto on tällä hetkellä ajokunnossa ja konehuoneeltaan originaali, joten ohjaukset vielä alkuperäiset (kaasarikone, ei rajoitinta bensapumpun releessä). Eli pointti oli se, että voiko bensapumpun ohjauksen säilyttää tuollaisenaan? Toki tulee myös sytytys laitettua megan harteille joten ei haittaa vaikka olisikin releessä rajoitin :D


19.6.2014 EDIT: Selvitetty tuon bensapumpun releen toiminta, vähemmällä pääsee kun laittaa megan harteille.

Re: MS1 2.2 Mersuun

Posted: Wed Jun 18, 2014 21:23
by Mighty190
Noniin, elikkäs tuo 4 cyl kit lähti tilaukseen USB-RS232 johdon kera :) Bensanpaineensäädin on, mutta bensatukkia saa tarjota! Saabin nelipyttyiset käy :D

Re: MS1 2.2 Mersuun

Posted: Thu Jun 26, 2014 21:34
by Mighty190
MS on saapunut postiin, toivottavasti saan lauantaina haettua :) Nyt päänsärkyä aiheuttaa pa-linjasto. Riittääkö alkuperäinen pa-pumppu ja bensanpaineensäädin tähän touhuun vai ei?

Re: MS1 2.2 Mersuun

Posted: Tue Jul 01, 2014 12:08
by TD power
Sen kummemmin mersuista tietämättä voisi sanoa että kaasuttimissa käytetään niin pientä painetta että pumppu ja paineensäädin menee kyllä uusiksi. Yleensä bensakiskoissa on kiinni paineensäädin, vakiot boschin säätimet ajaa asiansa hyvin, sellainen varmaan on ollut saabissakin jos sellaisen kiskon laitat. Pumpuksi sitten jokin ruiskukoneen pumppu, noille tehoille ei kummoisia tarvita. Paluulinjan joudut sitten kans rakentelemaan, jos sellaista ei ole jo valmiiksi.

Re: MS1 2.2 Mersuun

Posted: Wed Jul 02, 2014 17:40
by Mighty190
TD power wrote:Sen kummemmin mersuista tietämättä voisi sanoa että kaasuttimissa käytetään niin pientä painetta että pumppu ja paineensäädin menee kyllä uusiksi. Yleensä bensakiskoissa on kiinni paineensäädin, vakiot boschin säätimet ajaa asiansa hyvin, sellainen varmaan on ollut saabissakin jos sellaisen kiskon laitat. Pumpuksi sitten jokin ruiskukoneen pumppu, noille tehoille ei kummoisia tarvita. Paluulinjan joudut sitten kans rakentelemaan, jos sellaista ei ole jo valmiiksi.
Vanhan pumpun jätän paikoilleen. Tarkoitus on nyt tehdä välitankki, josta paremmalla pumpulla ajetaan bensa suutintukille. Samalla vaihdan ohjauksen megan puolelle. Onko välitankin tilavuudella, sijainnilla tai materiaalilla väliä katsurin silmissä? Tai yleisesti turvallisuutta ajatellen? Muovinen siitä todennäköisesti tulee, ja tilavuudeksi 1-3 litraa. Kiinnityksestä sellainen ettei kolaritilanteessakaan irtoa.

Perjantaina noudan Saab 900 suutinkiskon, (muille mersua squirttaaville, on noin 103mm jaolla eli sopii ainakin 2.0 ja 2.3 litrasiin M102 koneisiin, mahdollisesti myös 1.8), bensanpaineensäätimen, ja suuttimet (~250cc)

Paluulinja löytyy, joten ei kaikkea tarvitse tehdä. Joskus taitaa silti mennä linjat uusiksi, kun ovat jo 25 vuotta palvelleet. Hieman mietityttää että miten tulee kestämään, nyt kun paluupuolelle tulee ainakin enemmän painetta.

Muuten aiheesta

TPS pian valmis, sovellettu alusta asti itse käyttäen protopartsin toimittamaa anturia. Tosin 900 Saabin kaasuläppä sopii suoraan ja olisi ollut anturikin valmiina :D

Vedenlämpöanturi väärän kokoinen lohkoon -> sovite tai uusi anturi

Lambda vielä hankkimatta. Ei kyllä ole tarvettakaan ennen moottorin käymistä

Triggeripyörä asennusvaiheessa. TPS-anturin kanssa mennyt eniten rajallisesta ajasta verstaalla.

"Relekorttia" alettu suunnittelemaan. Tarkoituksena rakentaa kotelo releille ja sulakkeille, josta sitten sokeripalalla/liittimillä eteenpäin. Releet oltava vaihdettavia. Sulakepidikkeet juotan piirilevylle, josta sitten johdot liittimille. Pari ylimääräistä sulakepaikkaa ja relettä niin jää mahdollisuus laajentaa. Asennetaan sinne missä ECU olisi ruiskullisessa mersussa. Akun taakse apukuskin puolelle siis, ja Megan laitan hanskalokeroon.

Vanha sytytys vielä paikoillaan, selvitetty huolto-oppaasta miten, miksi ja missä mitäkin on. Voi olla että laitan vielä hukkakipinäpuolan ja otan ensimmäisen startin sillä enkä vakio sytytyksellä.

Ei tässä muuta :D Kutistesukkaa, bensaletkua, alipaineletkua ym pientä täytyy hommata vielä, niin pääsee kunnolla tekemään.

Kysykää, kommentoikaa, pelotelkaa ja varotelkaa. Kaikki tieto tarpeen, varsinkin sytytyksen puolella (Mega ja hukkakipinä)!

Re: MS1 2.2 Mersuun

Posted: Mon Jul 07, 2014 2:26
by Mighty190
Päivitystä ja visaisia kysymyksiä :shock:

Suutintukki, suuttimet ja bensanpaineensäädin ostettu!

Image

Suuttimet noin 250cc.

Välitankista tuleekin rosterinen. Ulkoistettu sen tekeminen kokonaan, kaveri pystyy töissä tekemään kunnon laitteilla.

Huomenna haen tarvikkeet relekorttia varten. Sulakkeet, pitimet, piirilevy, liittimet, kutistesukkaa, läpivientejä, kaapelispiraalia ja muuta mukavaa. Releet tulevat olemaan mallia motonet, relepohjilla :D

Vedenlämpöanturiksi laitan tuon 230E:n nelinapaisen anturin, jossa siis EZL- ja KE-Jetin anturit. Toisen noista voi vaikka tarvittaessa laittaa ohjaamaan flektiä.

TPS paria ruuvia vaille valmis. Tiivisteet imusarjaan niin saa sen kiinni kaikkineen.

Bensapumppu vielä ostamatta.

Triggeripyörä ei ole vieläkään kiinni. Mietitty vaihtoehtoista triggeröintiä.

Vanha sytytys purettu kokonaan, ensimmäiset käryt otetaan sittenkin uudella sytytyksellä :twisted:

Mersun oma Hall-anturi, koneen etupäässä. Onko mahdollista käyttää noin, vai vaatiiko esim VR-muunnoksen?

Re: MS1 2.2 Mersuun

Posted: Mon Jul 07, 2014 8:47
by TD power
Mega kyllä lukee hall-anturia ihan sujuvasti, kunhan kytkentä purkin sisällä on oikea sille. Mersun triggeröinnin sopivuus riippuu lähinnä siitä että millaiset nastat siellä sitten on mitä se lukee, onko esim 2 nastaa 180 asteen välein vai millanen systeemi?

Re: MS1 2.2 Mersuun

Posted: Mon Jul 07, 2014 14:13
by Mighty190
TD power wrote:Mega kyllä lukee hall-anturia ihan sujuvasti, kunhan kytkentä purkin sisällä on oikea sille. Mersun triggeröinnin sopivuus riippuu lähinnä siitä että millaiset nastat siellä sitten on mitä se lukee, onko esim 2 nastaa 180 asteen välein vai millanen systeemi?
1 nasta löytyy. Tuottaako ongelmia?

Re: MS1 2.2 Mersuun

Posted: Tue Jul 08, 2014 8:47
by TD power
Sytkä ei onnistu yhdellä nastalla, enkä nyt muista onnistuisiko ruiskukaan, mutta se nyt on sivuseikka jos olet päättänyt laittaa sen hukkakipinän. Hukkakipinä tarttee sen kampiakselin asentotiedon, eli pitää olla triggeripyörä jossa on puuttuva hammas.

Re: MS1 2.2 Mersuun

Posted: Tue Jul 08, 2014 23:17
by Mighty190
TD power wrote:Sytkä ei onnistu yhdellä nastalla, enkä nyt muista onnistuisiko ruiskukaan, mutta se nyt on sivuseikka jos olet päättänyt laittaa sen hukkakipinän. Hukkakipinä tarttee sen kampiakselin asentotiedon, eli pitää olla triggeripyörä jossa on puuttuva hammas.

Täytynee siis keksiä se kiinni :D

Re: MS1 2.2 Mersuun

Posted: Tue Jul 22, 2014 14:07
by Mighty190
Postissa odottaa nyt 037 pumppu, alipaineletkua, bensaletkua, suuttimien liittimet ja trikkeripyörä. Imusarjan tiivisteet ovat tulossa. Sulakkeet ja releet ovat löytäneet paikkansa. Läppäkotelo vaihtuu Saabin läppäkoteloon (TPS mukana, ei tarvitse viritellä.)

Suuttimet ja suutinkisko puhdistettuna ja imusarjassa kiinni. Kiinnikkeetkin tehty, pitäisi maalata vielä.

Image

Pahoittelen kuvan laatua ja valotusta, oli pitkä viikonloppu tallilla :D

Minkä kokoisen/kokoiset sulakkeen/sulakkeet laitan hukkakipinälle? Jostain luin ohimennen että 15A ja molemmat puolat saman sulakkeen takana.

Re: MS1 2.2 Mersuun

Posted: Sun Aug 03, 2014 23:36
by Mighty190
Vieläkin tietäjää vailla! :oops:
Mighty190 wrote:
Minkä kokoisen/kokoiset sulakkeen/sulakkeet laitan hukkakipinälle? Jostain luin ohimennen että 15A ja molemmat puolat saman sulakkeen takana.
Ja siis tosiaan 2x2 puola, joka tuli paketin mukana. Näemmä joku ranskalaisten käyttämä. 4 johtoa joista kaksi menee megalle ja kaksi irti (punaisia molemmat) joihin menee kaiken logiikan mukaan +12V. Laitanko molemmille johdoille omat sulakkeet vai saman sulakkeen alle?

Iso kiitos jo etukäteen 8)

Re: MS1 2.2 Mersuun

Posted: Tue Aug 05, 2014 9:37
by TD power
15A on ihan hyvä koko, ei ainakaan isompaa tartte. Mutta outona pitäisin jos kahdelle nastalle pitäisi antaa +12V. Oliko mukana mitään kytkentäohjetta tuolle? Entäs sytkävahvistinta? Ei kuitenkaan taida olla se perus boschin hukkakipinäpuola.

Re: MS1 2.2 Mersuun

Posted: Wed Aug 06, 2014 16:06
by Mighty190
TD power wrote:15A on ihan hyvä koko, ei ainakaan isompaa tartte. Mutta outona pitäisin jos kahdelle nastalle pitäisi antaa +12V. Oliko mukana mitään kytkentäohjetta tuolle? Entäs sytkävahvistinta? Ei kuitenkaan taida olla se perus boschin hukkakipinäpuola.
Image Tuon näköinen vekotin, tuli tuon protopartsin paketin mukana. Kaksi johtoa oli valmiiksi kytketty megan puolelle, ja kaksi punaista jätetty vapaaksi. Minkäännäköisiä kytkentäohjeita ei tullut :shock: Eikä kyllä sytkävahvistintakaan, tämä paha? Ei ole muutenkaan nämä sytytykseen liittyvät asiat kunnolla hanskassa, niin ei kyllä yhtään helpottanut tuo protopartsin ohje :x

EDIT No eihän tuo kuva näy kunnolla, tässä toinen

Image

Re: MS1 2.2 Mersuun

Posted: Thu Aug 07, 2014 9:34
by TD power
Tuon ensimmäisen kuvan "Cap+" viittaisi siihen että tuohon laitetaan kondensaattori häiriöitä poistamaan, jossain on ihan tehtaalta lähtien ollut moista ratkaisua. Eli pinni 4 konkkaan ja konkan toinen pinni maihin johonkin runkoon, ei ehkä viisainta laittaa samoihin megan muiden maadoitusten kanssa. Pinniin 3 normaalisti +12V polttoainepumpun releeltä.

Jos ei ollut mitään puolan ja megan väliin käsketty laittaa niin sitten oletettavasti megassa itsessään on tarvittavat sytkäkivet laitettu sisälle.

Re: MS1 2.2 Mersuun

Posted: Thu Aug 07, 2014 22:52
by Mighty190
TD power wrote:Tuon ensimmäisen kuvan "Cap+" viittaisi siihen että tuohon laitetaan kondensaattori häiriöitä poistamaan, jossain on ihan tehtaalta lähtien ollut moista ratkaisua. Eli pinni 4 konkkaan ja konkan toinen pinni maihin johonkin runkoon, ei ehkä viisainta laittaa samoihin megan muiden maadoitusten kanssa. Pinniin 3 normaalisti +12V polttoainepumpun releeltä.

Jos ei ollut mitään puolan ja megan väliin käsketty laittaa niin sitten oletettavasti megassa itsessään on tarvittavat sytkäkivet laitettu sisälle.
Kiitos tästä! Minkä kokoluokan kondensaattori? Tuli tuolle puolalle jo tehtyä johdotukset niin menkööt siinä. Eli "pääreleen" kautta ohjaus sulakkeille josta sitten taas eteenpäin suuttimille ym.

Re: MS1 2.2 Mersuun

Posted: Fri Aug 08, 2014 7:40
by TD power
Fordissa käytetty kai 20 µF konkkaa.

Re: MS1 2.2 Mersuun

Posted: Mon Aug 11, 2014 20:34
by Mighty190
TD power wrote:Fordissa käytetty kai 20 µF konkkaa.
Sellaisella lähdetään siis kokeilemaan. Millaisia vaikutuksia on odotettavissa liian isolla tai pienellä konkalla? Otanko varalle 10-100 µF kondensaattoreita jotta voi kokeilla mikä toimii parhaiten?

Sen verran projektista, että imusarja vihdoin kasassa, TPS kiinni ja imusarja odottaa asennusta.

Vedenlämpö-anturina toimii mersun oma 4-johtoinen anturi, jolle tarvitsisin VASTUSARVOT!

Täällä on joku jolla on tietoa asiasta, on jopa laittanut ne johonkin ketjuu, mutta ne ei näy (vanha kuva) :x

Polttoainepuolella on vielä ihmeteltävää letkujen ym kanssa. Kun nämä ovat valmiina, pääsen vetämään johdot antureille ja sen jälkeen voi ottaa savut :shock:

Lambda saapunee tällä viikolla, tuli futurezilta viikko sitten viestä että tuotteen saatavuus vaihtelee, arvioivat että 12.8 pääsee heiltä lähtemään.

Tulppien johdot sain tehtyä, hukkakipinä on pultteja vaille kiinni. Vielä tarvitsee keksiä välisäiliölle, Hallille ja bensapumpulle kiinnitykset.

Trikkeripyörä saapui sorvauksesta, ja on sekin pultteja vaille kiinni.

Imuilman lämpö-anturi tarvitsisi vielä kehittää kiinni. Ajatuksena olisi silikoniputki kaasuläpän ja ilmanputsarin väliin johon tekisin reiän, reikään anturi ja mutteri vastapuolelle. Saa nähdä kuin käy.

Kuvia ei ole valitettavasti, mutta yritän ottaa viikonloppuna :D

Re: MS1 2.2 Mersuun

Posted: Mon Aug 11, 2014 21:00
by Puuhastelija
Imuilman lämpö-anturi tarvitsisi vielä kehittää kiinni. Ajatuksena olisi silikoniputki kaasuläpän ja ilmanputsarin väliin johon tekisin reiän, reikään anturi ja mutteri vastapuolelle. Saa nähdä kuin käy.
Veikkaan että löydät sen mutterin pakoputkesta ennemmin tai myöhemmin :shock:
Purista se mutteri vaikka viilapenkissä soikeeksi niin saat kunnon lukituksen siihen ettei aukee :wink:

Re: MS1 2.2 Mersuun

Posted: Tue Aug 12, 2014 2:52
by Mighty190
Puuhastelija wrote:
Imuilman lämpö-anturi tarvitsisi vielä kehittää kiinni. Ajatuksena olisi silikoniputki kaasuläpän ja ilmanputsarin väliin johon tekisin reiän, reikään anturi ja mutteri vastapuolelle. Saa nähdä kuin käy.
Veikkaan että löydät sen mutterin pakoputkesta ennemmin tai myöhemmin :shock:
Purista se mutteri vaikka viilapenkissä soikeeksi niin saat kunnon lukituksen siihen ettei aukee :wink:
Täytynee myöntää että kyseinen skenaario kummittelee mielessä :lol: Pysyykö ilman mutteria takana? Liimalla tms. Vahvaan letkuun tekee pienen reiän ja laittaa anturin "väkisin" paikalleen.

Re: MS1 2.2 Mersuun

Posted: Tue Aug 12, 2014 4:27
by Benkku
...tai sitten sorvailet adapterin, jossa kunnollinen nyloc- tai metalloc mutteri ulkopuolella.

Tähän tyyliin...
https://www.merlinmotorsport.co.uk/p/se ... tlet-sst01

Re: MS1 2.2 Mersuun

Posted: Tue Aug 12, 2014 9:43
by TD power
Mighty190 wrote:
TD power wrote:Fordissa käytetty kai 20 µF konkkaa.
Sellaisella lähdetään siis kokeilemaan. Millaisia vaikutuksia on odotettavissa liian isolla tai pienellä konkalla? Otanko varalle 10-100 µF kondensaattoreita jotta voi kokeilla mikä toimii parhaiten?
Liian iso se ei käsittääkseni voikkaan olla, mutta liian pienellä voi jotain häiriöitä jäädä vielä tappamatta. Kyllä sen pitäisi tuolla arvolla pelata, jos näkyy häiriöitä niin sitten voi kokeilla kasvattaa. Jännitteenkestoa ja lämmönkestoa tuolla konkalla sais olla enemmän kuin ihan perus piirilevykonkalla, eli olisi varmaan fiksu veto napata se jostain fordista jossa konkka on puolan kyljessä.

Tuolla jutustelua aiheesta:
http://www.msextra.com/forums/viewtopic ... 01&t=50780

Tuli itselleni mieleen että jos käyttäisi sähkömoottoreissa käytettävää kondensaattoria, olisi varmaan sekä lämmön että jännitteenkestot kohdillaan.

Re: MS1 2.2 Mersuun

Posted: Tue Aug 12, 2014 13:38
by Mighty190
TD power wrote:
Mighty190 wrote:
TD power wrote:Fordissa käytetty kai 20 µF konkkaa.
Sellaisella lähdetään siis kokeilemaan. Millaisia vaikutuksia on odotettavissa liian isolla tai pienellä konkalla? Otanko varalle 10-100 µF kondensaattoreita jotta voi kokeilla mikä toimii parhaiten?
Liian iso se ei käsittääkseni voikkaan olla, mutta liian pienellä voi jotain häiriöitä jäädä vielä tappamatta. Kyllä sen pitäisi tuolla arvolla pelata, jos näkyy häiriöitä niin sitten voi kokeilla kasvattaa. Jännitteenkestoa ja lämmönkestoa tuolla konkalla sais olla enemmän kuin ihan perus piirilevykonkalla, eli olisi varmaan fiksu veto napata se jostain fordista jossa konkka on puolan kyljessä.

Tuolla jutustelua aiheesta:
http://www.msextra.com/forums/viewtopic ... 01&t=50780

Tuli itselleni mieleen että jos käyttäisi sähkömoottoreissa käytettävää kondensaattoria, olisi varmaan sekä lämmön että jännitteenkestot kohdillaan.
Törmäsin tähän pienen googlettelun jälkeen. Käynee? Tarvitsee paikanpäällä kysyä vielä kapasitanssia, joskin motonetin myyjät eivät yleensä näin tarkkoja tietoja tiedä :oops: Linkin keskustelu avasi asiaa entisestään, jotain perustietoa tästä jo olikin :D

Benkku wrote:...tai sitten sorvailet adapterin, jossa kunnollinen nyloc- tai metalloc mutteri ulkopuolella.

Tähän tyyliin...
https://www.merlinmotorsport.co.uk/p/se ... tlet-sst01
Kiitos ideasta! Ei käynyt tuon tyylinen toteutus mielessä. Tosin kun ei tuollaista hae niin ei löydäkään :roll:
Saako suomesta, ja jos saa niin millä nimellä?

Re: MS1 2.2 Mersuun

Posted: Tue Aug 12, 2014 17:30
by TD power
Kyllähän tuokin käy, vaikka taitaa kärjellisen kondensaattori ollakkin. Muistaakseni volvon kärjellisen kondensaattorissa ei ollut kuin 10µF, ihan kyljessä kyllä luki.

Re: MS1 2.2 Mersuun

Posted: Wed Aug 13, 2014 18:08
by Mighty190
Sellaisella siis kokeilen.

Re: MS1 2.2 Mersuun

Posted: Tue Aug 19, 2014 19:21
by Mighty190
Jatkoa tarinalle. Ostoslistalla tällä hetkellä tuo kondensaattori, teräspunosletkua ja jotain pientä. Viikonlopun aikana toivottavasti auto on nipussa. Lambda on saapunut määränpäähänsä, ja asennetaan kun kone on käynyt :) Tavoitteena on saada kaikki kiinni, ja sen jälkeen johdottaa koko räpellys. Vkl aikana tulee kuvaa tuloksista. Vastusarvot on näemmä haettava itse, kun ei tietäjää ole vielä eksynyt tätä lukemaan :D

Re: MS1 2.2 Mersuun

Posted: Wed Aug 20, 2014 8:45
by Höylä
Mighty190 wrote:Vastusarvot on näemmä haettava itse, kun ei tietäjää ole vielä eksynyt tätä lukemaan :D
tuossa on nuo bosch ntc vastusarvot, ettei iske paniikki :wink: (Nuo nyt löytää netistä alle sekunnissa...)

Image

Re: MS1 2.2 Mersuun

Posted: Wed Aug 20, 2014 18:37
by Mighty190
Höylä wrote:
Mighty190 wrote:Vastusarvot on näemmä haettava itse, kun ei tietäjää ole vielä eksynyt tätä lukemaan :D
tuossa on nuo bosch ntc vastusarvot, ettei iske paniikki :wink: (Nuo nyt löytää netistä alle sekunnissa...)
Suurenmoiset kiitokset! :D Onhan noita haettu, mutta väärällä tavalla näemmä :oops: