Page 1 of 1
Aloitus setupit MS2 v3.0 tunerstudio 2.5.05
Posted: Mon Mar 31, 2014 22:28
by Nobo
Eli aika hukassa vielä näitten kanssa. Tarttis tunerstudioon alkusetupit saada, että vois kokeilla käynnistystä.
Auton tiedot:
MS2v3.0 3.3.1a Firmwarella.
Kone: B230FT
Suuttimet: 530cc Bosch EV14
Hukkakipinä puola: VAG 032 905 106B
Triggeri Vr-anturilla: 12-1 90ast tdc
GM 2,5bar Map
PLX 6in1 Lambda signaali plx:ltä Eculle
Garret gt2876r
Kertokaa mitä pitää muuttaa ja mihin suuntaan.

Re: Aloitus setupit MS2 v3.0 tunerstudio 2.5.05
Posted: Tue Apr 01, 2014 20:57
by Puuhastelija
"Incorporate AFR Target" -> itse käytän yleensä asetusta "don`t include AFR Target"
Toi asetus vaikuttaa siten että, jos sen on käytössä niin, kun muutat AFR karttaa niin se vaikuttaa suoraan syötettävään polttoaine määrään. On se tietysti ihan kätevä olla myös toiminnassa jos haluaa. On vähän maku kysymys
"PWM current limiting" -> Jos sulla on korkeaohmiset suuttimet laita off. Jos on matalaohmiset niin sitten noi arvot pitää säätää kohdalleen.
Spark output on yleensä "going low" kun käytössä on logiikkatason puola (sanoo manuaali). Ole tarkkana tän asetuksen kanssa käräytät puolan jos se on väärin. Laita puolan sulakkeeksi vaikka 3A:n sulake ja käännä virta päälle, jos sulake palaa, niin asetus on väärin. Onhan kyseistä puolaa varten tehdyt modaukset tehty piirilevylle?
"Number of coils" -> "Wasted spark"
Toi sun lambda pitää kalibroida "Tools" valikosta -> "calibrate AFR table"
Ja sitten "EGO controll" valikosta täytyy valita "single Wide band"
Toi sun MAP anturin (GM 2,5bar) Calibrointia ei löydy suoraan näköjään tuolta valikosta. Sun on tehtävä siihen joko custom calibrointi tai sitten kokeiltava meniskö se MPX4250 (2,5bar vakio MAP) asetuksella
Eli "tools" valikko -> "sensor calibration"
Sitten vielä tuo "ignition input capture" kokeile kummalla toimii tunerstudion tooth loccerin avulla -> pistät tooth loccerin päälle ja starttaat moottoria -> pitäs näkyä vain yksi pitkä viiva niin sillon on ok, jos on kaksi pitkää viivaa peräkkäin niin ei ole ok.
En muuta keksinyt näin äkkiseltään...