Page 1 of 1
Minne asennetaan bensanpaine mittari?
Posted: Mon Sep 26, 2005 20:36
by peanuts
Joo elikkäs minne päin bensalinjoja tuo mittari asennetaan? Onnistuin mittarin mukana tulleet ohjeet hävittämään ja nyt onkin sitten miettimistä tuon kanssa
Re: Minne asennetaan bensanpaine mittari?
Posted: Mon Sep 26, 2005 20:40
by Yrkesman
peanuts wrote:Joo elikkäs minne päin bensalinjoja tuo mittari asennetaan? Onnistuin mittarin mukana tulleet ohjeet hävittämään ja nyt onkin sitten miettimistä tuon kanssa
Tuloletkuun johonkin ennen b-paineensäädintä. Korjatkaa jos olen väärässä...
Posted: Tue Sep 27, 2005 13:05
by Masi_K
Paineensäätimen jälkeen

Posted: Tue Sep 27, 2005 13:30
by Kimmo's
Mun mielestä ennen paineensäädintä. Pumppuhan painaa ainetta niin paljon kun se jaksaa ja paineensäädin 'vuotaa' sitten asetetun paineen ylittävän osan takaisin tankkiin. Jos sen laittaa paineensäätimen jälkeen, niin se mittais paluuvirtauksen painetta...
Mitä lähempänä bensakistoa tuo mittari on, sen tarkemmin se mittaa suuttimien vallitsevaa painetta.
Kimmo
Posted: Wed Sep 28, 2005 5:49
by JaniM
Mut eikös tuo riipu paineensäätimen tyypistä?
Jos säätimessä on kaks linjaa sisään ja ulos, niin kyllä sen säätimen jälkeen laitetaan mittari, mikä on se oikea linjapaine suuttimille.
Yleensähän toi vuotolinja on siellä säätimen sisällä.
Mutta kuitenkin ennen bensakiskoa tai kiskoon tai sit ihan säätimeen, jos reikä löytyy.
Posted: Wed Sep 28, 2005 8:11
by Kimmo's
Varmaankin riippuu tyypistä...
Tuossa on kaaviokuva jossa käytetään tollasta normaalia bensapaineen säädintä:
http://www.dune-buggy.com/turbo/fuelsystem.htm
Kimmo
Posted: Sun Oct 02, 2005 20:06
by Rydäri
Riippuu paremminkin järjestelmän kokoonpanosta kun paineensäätimen tyypistä.
Yleisesti voisi sanoa,että jos halutaan tietää suuttimilla oleva pensanpaine,niin painemittari tulee olla kytkettynä samaan tilaan/paineeseen kun itse suuttimetkin.
Monipiste ruiskuissa paineensäädin sijaitsee suuttimien jälkeen paluuputken alkupäässä ja päästää ylimääräisen paineen/polttoaineen paluuputkeen ja takaisin tankkiin.
Oikea paikka on jakotukissa ennen paineensäädintä tai samassa jopa liitännässä kunhan se on ennen säädintä.
Kaasarivehkeissä paineensäädin taas sijaitsee ennen kaasutinta ja silloinkin usein paluuputki tankille lähtee säätimestä,paluuputkea ei ole tosin aina..
Eli tällöin paineensäädin tasaa paineen ennen kaasutinta,ylimääräiset tankkiin ja vain yksi linja kaasarille.
Posted: Sun Oct 02, 2005 20:41
by Kimmo's
Kaasari? Jotenkin tuttu sana.... Ai niin... Tunturissahan oli aikoinaan tollanen kapine!
