Page 1 of 1
Trikkerihampainen lukumäärän vaikutus ajoituksen tarkkuuteen
Posted: Sun Feb 09, 2014 16:08
by wellu
Projektina Lada jossa alkuperäinen ruisku on ottanut signaalinsa 5-1 (muistaakseni) hampaisesta kampiakselin siivapyörästä VR-anturilla. Nyt olisi mahdollista, vielä kun kone on laittamatta autoon, vaihtaa tuo siivapyörä tehdastekoiseen 60-2 malliseen. Koodina on msextra eli saan kyllä tuon alkuperäisenkin pelaamaan mutta tässä mietin onko näillä käytönnössä eroa? Tuleeko sytkästä tarkempi tuolla 60-2 mallisella vai laskeeko mega jakson pelkästään puuttuvan hampaan (tai kahden) perusteella eli silloin hampaiden lukumäärällä ei olisi mitään merkitystä. Vai käytetäänkä jokaisen hampaan kohdalla tulevaa pulssitietoa myös ajoitukseen koko pyörähdyksen matkalla?
Re: Trikkerihampainen lukumäärän vaikutus ajoituksen tarkkuu
Posted: Tue Feb 11, 2014 19:01
by Masi_K
Vastasit itse itsellesi. Hampaiden määrä vaikuttaa paljon, etenkin pienillä kierroksilla ja starttauksen aikana. Startin aikana kun moottorin nopeus vaihtelee kovasti menee megan rpm laskennassa arvioitu seuraavan hampaan anturin kohdalle osumisen -lasku helposti pieleen. Eli ms suorittaa laskua kokoajan että missä asennossa kampiakseli pyörii käyttäen siihen syötettyä hampaiden lukumäärää ja koittaa kokoajan arvata että milloin seuraava tulee.
Eli suosittelen lämpimästi 60-2 kiekon asentamista. Porukka on kyllä saanut autoja toimimaan 4-1 pyörilläkin. Osan mielestä joka toinen tai kolmas starttaus kun osuu kohdalleen, tulos on ok.. Toki monella toi hammasmäärä pelaa myös oikein.
Re: Trikkerihampainen lukumäärän vaikutus ajoituksen tarkkuu
Posted: Tue Feb 11, 2014 21:14
by wellu
Kiitos tiedosta! Laitan tuon 60-2 pyörän ostoon.