Page 1 of 1

Läppärungot ja sytytysennakon säätäminen

Posted: Mon Dec 23, 2013 16:49
by Sämä
Monen vaiheen jälkeen auto nyt ihan ajokuntoinen ja säätöjen hakua menneillään.

MS2 v2.2, gsxr750 läppikset 2 litrasessa koneessa.

Bensan syöttö menee Alpha-n:llä, mutta mikä olisi nyt fiksuin sytkän säädölle :?

Tällähetkellä sytkä säätyy speed densityllä ja ongelma tahtoo olla siinä että bensansyöttö ei ikäänkuin ennättä tuon sytytysennakon matkaan vaan kulkevat isommalla rasituksella eriparia. Eli kun esim 2500rpm tietämillä isommalla vaihteella tapahtuu vedätystä, lähtee ennakko lisääntymään koska MAP muuttuu, mutta koska kone ei ennättä kierroksia ottamaan pysyy bensansyöttö samana ja kone alkaa käydä laihalla.
Jos pienemmällä vaihteella lähtee vetämään, ennättää kierrosluku koneessakin kasvamaan suhteessa kaasun asentoon ja näinollen bensaa menee ennakoihin nähden käsikädessä ja kone pelaa nätisti.

Pitäisikö tässä heittää tuo MAP säätöinen sytkä nyt jontkaan ja TPS-arvolla pelata sytkässäkin :roll:

Alipaine on otettu jokaselta läppärungolta t-haaroilla yhdeksi letkuksi.

Re: Läppärungot ja sytytysennakon säätäminen

Posted: Mon Dec 23, 2013 23:23
by ArttuH
Vaparikone? Siinä tapauksessa en näe mitään syytä pitää sytkää speed density -ohjattuna, jos polttoainepuoli on alpha-n.

Re: Läppärungot ja sytytysennakon säätäminen

Posted: Tue Dec 24, 2013 0:59
by jake74
molemat alpha n. näin olen ite käyttänyt vuosia ja toimii.

Re: Läppärungot ja sytytysennakon säätäminen

Posted: Fri Dec 27, 2013 19:45
by Sämä
Nyt menee molemmat alpha-n.

Isoin ongelma laihalla käymiseen vedättäessä olikin bensakartan skaalauksessa, nyt pelaa niinkuin olin toivonutkin siellä osakaasullakin.