Page 1 of 1

Sytkä pätkii 5500rpm.

Posted: Sun Sep 25, 2005 19:48
by kimmo-p
Nyt käytössä mt225b627 ja 025x1 koodi, ei lähteny ollenkaan käyntiin 4-1 trikkeripyörällä, kumma kyllä, mutta 12-1 rattaalla käy muuten hienosti, mutta paha kierrosten katkeaminen 5500:ssa.

En oo mitenkään häiriösuojannu hall anturin johtoa, voisko vaikuttaa, minkään asetusten muuttaminen ei tunnu vaikuttavan.

Posted: Thu Sep 29, 2005 10:47
by kimmo-p
Eipäs auttanu tuo hallin signaalijohdon häiriösuojaaminenkaan, kumma vika.

Pitää varmaan laittaa 024s9 ja 4-1 trikkeripyörä takaisin, sillä yhdistelemällä ei pätki ylhäällä, ainoastaan noin 2200 pätkii.

Posted: Thu Sep 29, 2005 14:01
by Masi_K
Parempi että pätkii noin ylhäällä, kuin ihan ajoalueella.

Posted: Fri Sep 30, 2005 19:12
by antero
Masi_K wrote:Parempi että pätkii noin ylhäällä, kuin ihan ajoalueella.
Kyllähän ne vehkeet pitäisi saada pelaamaan joka kierrosalueella.

Mullakin ollut volvossa samoja ongelmia, käytössä pelkkä suorasytkä megasquirtilla.

Kaikenlaista on kokeiltu, rupeaa jo tuntumaan, että onkohan kukaan muukaan saanut toimimaan moitteettomasti koko kierrosalueella.

Kannattaa myös tiedustella tuolta ms-efi foorumista jos olet kielitaitoinen, siellä on aika paljo tietoa asioista.

Posted: Fri Sep 30, 2005 23:24
by teg
Paras mitata signaali skoopilla, niin selviää onko vika signaalissa vai jossain muussa.

Posted: Sat Oct 01, 2005 8:10
by kimmo-p
teg wrote:Paras mitata signaali skoopilla, niin selviää onko vika signaalissa vai jossain muussa.
Kiitos vinkistä, pitää hakeutua oskilliskoopin lähelle.

Posted: Sat Oct 01, 2005 10:51
by antero
kimmo-p wrote:
teg wrote:Paras mitata signaali skoopilla, niin selviää onko vika signaalissa vai jossain muussa.
Kiitos vinkistä, pitää hakeutua oskilliskoopin lähelle.
Pitääpäs itekki koittaa saada mittautettua tuo hallin signaali.

Mulla oli alunperin häikkä tuossa 4000rpm, mutta se siirtyi koko ajan ylemmäs, mitä suuremmaksi isonsi halllin ja trikkeripyörän välystä, nyt vika jossain 5800rpm:ssä.

Mulla ratas on tehty mopon hammasrattaasta, eli se on 32-1.

Posted: Thu Oct 06, 2005 8:18
by kimmo-p
Nyt on mitattu hallin signaali oskilliskoopilla, tosi siistiä kanttiaaltoa kaikilla kierroksilla, eli vika ei ole siellä.

Kipinä katkeaa yhä 5500 rpm, pitää varmaan laittaa jakaja takaisin sytkäpuolta ohjaan.

Posted: Tue Nov 22, 2005 8:29
by kimmo-p
Olisi kiva kuulla onko kukaan saanut autoa käymään uudemmalla koodilla kuin 024s9 trikkeripyörän 4-1 kanssa?

Ois ollu vaan kiva päivittää uudempi koodi kun siellä on kuulemma valmiiksi niitä autotune toimintoja.

Posted: Tue Nov 22, 2005 9:12
by TVH
kimmo-p wrote:Olisi kiva kuulla onko kukaan saanut autoa käymään uudemmalla koodilla kuin 024s9 trikkeripyörän 4-1 kanssa?

Ois ollu vaan kiva päivittää uudempi koodi kun siellä on kuulemma valmiiksi niitä autotune toimintoja.
026-sarjan koodeissa saa valita käyttääkö 024s9b vai uutta wheel decoderia eli pitäis toimia.

Posted: Tue Nov 22, 2005 19:02
by Turbiini
kimmo-p wrote:Ois ollu vaan kiva päivittää uudempi koodi kun siellä on kuulemma valmiiksi niitä autotune toimintoja.
Nyt kun itse sain tuon autotunen toimimaan niin väittäisin vahvasti että se ei ole extran koodista kiinni vaan ainoastaan megatune pitää olla riittävän uusi, tuohan ei siis toimi kuin silloin kun läppäri on mukana.
Mutta kyllä uusin extrakin 027a2 tuntuu hyvältä mulla oli myös 025sarjan extroilla käynistys vaikeuksia vaikka pyörä on 12-1 mun vaihtoi 026c versioon niin ongelmat loppuivat (eikä ole väliä valitseeko wheeldekoder tyypiksi 024 vai 025 molemmat toimivat) ja 027a2 versios ei tulu siihen muutoksia.