Page 1 of 1
Onko kokemuksia dieseleistä?
Posted: Sun Mar 06, 2005 12:30
by Lalli
Tuli tääkin nyt mieleen ku toi volvo tuntuu vähän laiskalta ja muutamat on väittäny et lastun vaihtokin auttais (johon en ala vaikka oliski helpompi). Niin siinä on koneena volkkarin tdi joten mitäköhän pitäis ottaa huomioon? Vai onko kukaan suomessa tehny? Toi lontoon kieli on mulle vähän turhan vaikeeta eli en oikeen saanu selvää ulkomaan foorumeilta. Joten kaikista vastauksista oon erittäin kiitollinen.
Posted: Mon Mar 21, 2005 15:00
by SamuliS
Posted: Mon Mar 21, 2005 15:53
by Heikki H.
diisel foorum, koitas piruuttas tuotakin, uudehko foorum niinkuin tämäkin vielä.
Itse hiukan epäilisin kuitenkin sähköohjattujen suuttimien ohjaukseen tarkoitetun megasquirtin toimivuutta sähköisen jakajapumpun ohjaajana - ainakaan naillä olemassa olevilla ohjelmilla.
Posted: Tue Mar 22, 2005 22:22
by Mudracer
Kyllä tollaisen yhteispaine tirsselin ohjaamiseen tää skuirkki teoriassa riittää. Mutta suuttimien oikeanaikaisessa avaamisessa tarttis soveltaa/kehittää edis sytkää?? jollain lailla.
Posted: Tue Mar 22, 2005 23:06
by Heikki H.
Joo väärin käsitys, minä luulin että kyseessä olis ollut normi paineen alaisena avautuvat suuttimet, mutta sähköllä ohjattu pumppu. Onkohan muuten kukaan vielä laittanut commonrail diiseliin megasqurttia? Noi sähköohjatut pumppusuuttimethan voisi myös pelata tuolla. Niissähän syötön määrä ohjataan paluuvirtauksen avaamisella.
Posted: Wed Mar 23, 2005 18:27
by MikaJ
Tietääkseni kaikkia Common Rail dieseleitä ohjataa isolla jännitteellä. Tämä isompi jännite saadaan aikaa kun pommitetaan suutinta pienillä jännitepiikeillä (varsinaisten suihkutusten välissä) ja kerätää konkkaan indusoituvaa jännitettä/virtaa mikä on isompi kuin 14v. Joten ei se ihan helppoa ole noidenkaan ohjaus. Normaali jakajapumpun ohjaus on varmastikkin helpompi tehtävä, eli säätää syöttöä ja ennakoita.