Page 1 of 1
ooppeliin ruutta! mistä ja paljonko?
Posted: Wed Nov 27, 2013 21:10
by [leipuri]
Eli te professionaalit voisitte neuvoa, mikä ruutta olisi paras vectran 2.0 16v eli tähän x20xev ecotec koneeseen. Itsellä lähemmin perustietoa, toiminta ja säätö aika hyvin hanskassa, mutta järjestelmän rakenne ja outojen sähkölaitteiden nimet vähän sumeaa vielä

. Mutta kiinnostusta olisi joko rakentaa itse tai teetättää jollakin foorumilaisella, jos ei kiskurihintoja pyydetä?? Alkup. johtosarjan antureineen voin lähettää malliksi, jos se helpottaa! eli siis hukkakipinäpuola, sekä ruiskutus tarvii säätää, katotaan niitä lisäextroja myöhemmin

Re: ooppeliin ruutta! mistä ja paljonko?
Posted: Sun Dec 01, 2013 11:09
by [leipuri]
Upataan. Voidaan myös ostaa rakennusosia tuohon ruuttaan, jos vaikka itse rupeaisi väkertämään

Re: ooppeliin ruutta! mistä ja paljonko?
Posted: Thu Dec 05, 2013 13:08
by leo82
Kun nyt ei pro:t vastaa niin...
Onkos tuossa minkälainen tyhjäkäyntimoottori. Se vähän vaikuttaa purkin valintaan.
Seuraavaksi sitten se rahatilanne. Itse olen noita ms1 purkkeja lätkinyt kun on vaatimuksena ollut halpa.
Ms2 ja 3.xx lauta olis kivempi etenkin jos tyhjäkäyntimoottorina on askelmoottori. Ms1 vaatii melkein kaks napasen pwm tyhjäkäyntimoottorin.
Olikos siinä moottorissa tuo vr anturi ja joku trikkeri lohkon sisällä. Sekin puoltaa ms2 ja piirilevyä johon saa suoraan sisään vr anturin tiedon. Ms1 ja esim 2.2 piirilevy vaatii virittelyä ja toimii... tai ei
Ja sitten ne suuttimet. Mikä on suutinten ohmilukema? Allle 8 tai jotain ja pitää olla mega joka kestää matala ohmiset suuttimet.
P.S. en ole pro mutta on noita omegan mosia ja sierroja tullut ruutattua.
Re: ooppeliin ruutta! mistä ja paljonko?
Posted: Thu Dec 05, 2013 15:49
by leo82
http://www.protoparts.fi/catalog/produc ... cts_id=151
Tommonen varmaan riittäisi. Kuten megan kanssa aina pitää tarkistaa megamanuaalista ja sitten opelin kytkentäkaavioista että tartteeko lisää jotain ja mitä muutoksia... sytkäkivet kait anakin, nyt vaan ei jaksa ettiä ecotecin kaavioita. Ainiin ja ecotec tunkee ruiskutuksensakin sekventaalisesti varmaankin... megamanuaalissa oli siitäkin jotain. Voi olla että katsastuksen tiukat rajat pakottaa käyttämään sekventaalista ruiskutusta ja siihen tarttee lisälautoja yms... MS3X onkin siis paras.
Henk. koht. koen että ekotykki on niitä huonoimpia moottoreita alkaa virittämään ja säätämään. Saako siitä yhtään tehoa enempää ulos, kun noi vakiotkin jo hajoavat itellään. Tietenkin jos on täysin uudelleen rakennettu moottori täynnä betonia ja viri viri sisukset ja se iso fööni kyljessä sekä -1976 kadetin kori, niin sitten on asia erikseen
Ja sitten minkäs ikäisessä autossa tuo ekotykki on, pitäis varmaan jonkun (jota kiinnostaa) sanoa jotain vähäpäästöisten autojen muutoksista ja lain pykälistä, viimeistään katsastusmies sen kertoo.
Tuli nyt kirjotettua pitkä vastaus, mutta ajattelin antaa ajateltavaa. Nimim. 5 vuotta vääntänyt omaan "#%"#! rotteloon megan ykköstä joka ei toimi vieläkään johtuen moottorin luonteesta ja MS3X:llä se ois jo ajettu katolleen mettätiellä.
P.S. Joskus noita opelin motronicceja on lastutettu, mutta ei ole sitä harrastamisen riemua

Re: ooppeliin ruutta! mistä ja paljonko?
Posted: Thu Dec 05, 2013 16:43
by teg
Eikös ecotecistä ole GM:n kiihdytystiimi ottanut n. 1500hp?
Re: ooppeliin ruutta! mistä ja paljonko?
Posted: Thu Dec 05, 2013 18:08
by leo82
Juuh, lisää vain takomännät 10:1, moly renkaat, super hyper kiertokanget, vahvistetut kannenpultin kierteet, billet kampiakseli, V8 moottorin läppärungot, iiiso turbo, portattu kansi, erikoiskevyet venttiilit, kireät jouset, heitä venttiilien tiivisteet pois ja tasapainoakselit samaten, kovilla noistoilla olevat nokat, monivaiheinen kuivasumppuvoitelu, lisää pinnapultteja pitämään lerppu kansi kiinni lohkossa, teräksiset koneistetut liekkirenkaat ja kupari kannentiiviste, erikoisvahvat männäntapit, uudelleen koneistetut palopesät... ja sitten tossa kohtaahan ne sitten teki uudet lohkot ja kannet kun rupes ohuuden takia repeileen moottorit
Eli kysymys onkin: missä se ecotec moottori on tuossa laitteessa joka rakennettiin kestämään 20 varttimailia
Kunhan vain ajattelin sanoa, että ecotec moottori on erittäin kallis virittää kestämään. Vakiostahan saa siis 165hp irti ruiskun säädöllä ja ylimääräisten saastetekniikoiden poistolla. Sen jälkeen menee männät ja kiertokanget uusiksi, myös öljynkierto on noissa heikko lenkki.
Re: ooppeliin ruutta! mistä ja paljonko?
Posted: Thu Dec 05, 2013 21:42
by teg
Re: ooppeliin ruutta! mistä ja paljonko?
Posted: Fri Dec 06, 2013 0:29
by jake74
leo82 wrote: heitä venttiilien tiivisteet pois ja tasapainoakselit samaten,
Kunhan vain ajattelin sanoa, että ecotec moottori on erittäin kallis virittää kestämään. Vakiostahan saa siis 165hp irti ruiskun säädöllä ja ylimääräisten saastetekniikoiden poistolla. Sen jälkeen menee männät ja kiertokanget uusiksi, myös öljynkierto on noissa heikko lenkki.
oha noista X20XEV otettu jopa 200hv irti ihan pikkumuutoksilla. mullakin oli jokkismoottori jossa oli 170hv ja kansi/nokat vakiot,40 kaasarit ja peltisarja. kansi kyllä virtaa noissa vakionakin tarpeeksi, aika likelle saman ku punakantinen gsi kansi.
suurin tehotulppa noissa ecotykkeissä on vakioimusarja/pakosarja.
ps missä ecotecissa on tasapainoakselit? ei ainakaan niissä oo ollut mitä mulla ollut. nytki on tallilla 3 kpl mennossa jokkismoottoreiksi.
Re: ooppeliin ruutta! mistä ja paljonko?
Posted: Fri Dec 06, 2013 8:32
by madi
Ne tulee vasta 1999 vuonna siitä eteenpäin