Page 1 of 1

V6 moottorin ruuttaus

Posted: Fri Sep 23, 2005 18:21
by AMA
Tässä alottelen ms harrastusta ja kysymyksiä on vallan helvetisti. Onko kukaan asentanu ms:ää V6 koneeseen suomessa? mistä hyvä läppärunko koneeseen (buick 3.8L v6 imusarja yhelle holleylle). oisko TBI ruiskutus kenties "paras" vaihtoehto tässä tapauksessa. onko kutos koneen trikkeripyörä erilainen kun neloskoneen jos on mistäs semmosen helpoitten sais? tyhmiä kysymyksiä mut jos joku viitis vastata niin pääsis alkuun tässä hommassa :?

Posted: Fri Sep 23, 2005 18:31
by Masi_K
Joko 6 sopivaa suutinta tai sitten se tbi setti. Triggeripyöräksi sopii vaikka pyörä jossa on 6-1 hammasta.(eli 5 yhteensä).

Posted: Sat Sep 24, 2005 8:26
by AMA
onkos kenelläkään kokemuksia noista holleyn tilalle tulevista tarvike tbi yksiköistä? olis näppärän näkönen paketti tuo http://www.auto-nomics.com/cgi-bin/show ... 0850-002-D . olisko jenkkimiehissä kiinnostuneita kimppatilaukseen jenkeistä ? vai tietääkö joku niille maahantuojaa? löytyykös noita 6-1 trikkeri levyjä suomesta valmiina vai pitäskö poltattaa laserilla? tarttisko muut levyjä jos poltatan niitä? :?: :?: :?:

Posted: Sat Sep 24, 2005 9:10
by turbosbc
Mulla on hyllyssä toi läppärunko...Näyttää ihan asialliselta, muuta en oikeen osaa sanoa kun ei ole vielä käytännössä kokeiltu.

Oon tilannut tuolta pari kertaa osia ja homma on toiminut todella asiallisesti, tavarat on tullut viikossa suomeen. Oon maksanut visa kortilla

Itse ostin samalla myös bensakiskot tuolta, ei olisi kannattanut, maksoivat enemmän kuin tuo läppärunko!!

Toi pelkkä läppärunko tuli maksamaan tulleineen ja rahteineen noin 125 e

Posted: Sat Sep 24, 2005 16:03
by AMA
hyvä tietää että sieltä uskaltaa tilata etteivät kuseta. aukeekos siinä kaikki läpät mekaanisesti vai onko toisiopuoli alipaineella? käykö se kaasuläpän asentoanturi heittämällä paikalleen? minkä kokoseen moottoriin meinaat sen asentaa ? onkohan se 750cfm liian iso mulle kun nykynen holley on 600cfm kone on3.8L :?:

Posted: Sat Sep 24, 2005 18:58
by buicker
Mulla on kanssa tollasen buickin kutosen ruuttaus menossa. Itte tein alkuperäseen 2-kurkkuseen imusarjaan suuttimien paikat ja kiskot tilasin am-worksilta. Läppärunko on letukan tpi:stä. Itte oisin tehny tolla autonomicsin rungolla jos ois ollu 4-kurkkunen imari... Huomattavasti helpompi ja todennäkösesti halvempikin vaihtoehto. Ruiskussa on mun käsittääkseni vähän häilyvämpi käsite toi läppärungon virtaavuus kun ei käytetä kaasarista tuttua ns. venturi-ilmiötä. Luulen että se toimis kyllä kokonsa puolesta ihan ok. Sytkäpuolesta en oo vielä päättäny että säilytänkö virranjakajan vai hommaanko edis6:tosen hilut. Ediksen trikkeripyöriä varmaan löytys ainakin ja kai sen jotenkin sais kiinni patentoitua... Mikä vm. toi sun kone on? Onko imusarjaa ja kaasaria lukuunottamatta ihan vakio hilppeillä?

Posted: Sat Sep 24, 2005 19:30
by turbosbc
Juu, kaikki läpät aukeaa mekaanisesti yhtäaikaa, on pakko koska suuttimet tulee läppien "viereen"

Olen samaa mieltä tosta virtauskyvystä, koska bensan sekoittumiseen ei käytetä venturiputkia niin voidaan käyttää isompaa läppärunkoa. Kaikki muut valmistajat joita olen nähnyt eivät tee alle 1000 cfm läppärunkoja.

Tohon ei oikeen mitenkään saa TPS:ää kiinni ilman muutoksia..Itselläkin on vähän hakusessa toi asia kun läppäakselit pitäisi saada tiiviiksi.

Palikka on tulossa chevyn pikkulohkoon (355) ja hengityksen avuksi tulee 1kpl schwitzer S2B... Kone on muuten rakennettu "valmiiksi" ja ajettukin vaparina ja kaasarilla (260hv 420nm) katotaan sitten uudestaan kun saadaan painetta imusarjaan. :twisted:

Posted: Sun Sep 25, 2005 9:14
by MrFairlane
Miten olisi ChevyAstron TBI?
Onhan se aika pieni, mutta bensanpainetta nostamalla saadaan paukkua lisää ja Suomessa on saatavuus kohdallaan.

Posted: Sun Sep 25, 2005 10:12
by AMA
buicker wrote:Sytkäpuolesta en oo vielä päättäny että säilytänkö virranjakajan vai hommaanko edis6:tosen hilut. Ediksen trikkeripyöriä varmaan löytys ainakin ja kai sen jotenkin sais kiinni patentoitua... Mikä vm. toi sun kone on? Onko imusarjaa ja kaasaria lukuunottamatta ihan vakio hilppeillä?
taidan itekkin alottaa jakajan kanssa ettei tuu liikaa muutoksia yhellä kertaa. onko toi buickin jakaja muuten hal vai induktiivinen? kone on vm. n.1980-1984 en muista tarkkaan. koneessa on korkeempi puristeiset männät kireempi nokka (hydr.) ja kansiakin oli portattu. pitäis kysyä ed. omistajalta tarkempia tietoja kun en oo sitä ite tehny. talvella sitä tiivistelin niin hoonaus jälet näky vielä pytyissä että hyvässä iskussa se muuten tuntus olevan.

Posted: Sun Sep 25, 2005 10:20
by AMA
niin ja hyvä homma että ne läpät aukee mekaanisesti siinä auto-nomiksissa. kyllä se astron tbi:kin mielessä kävi mutta imariin kävis heittämällä toi auto-nomics ja siinä riittäis toi kapasiteetti pitemmälle jos sitä oikein vielä innostuu virittelemäänkin joskus.

Posted: Sun Sep 25, 2005 11:48
by buicker
Buickin jakaja on induktiivinen eli kahella 4-pinnisellä tai yhellä 7-pinnisellä onnistus ainakin toi sytkä. -79 eteenpäin muuttu kannet huomattavasti paremmin virtaaviks eli kuhan on sitä tuoreempi. Ja justiin pienellä siistimisellä saa tosi hyvät.

Posted: Mon Sep 26, 2005 7:57
by country sedan
Joskus -80 pintaankos noi 231:et muuttui even fire- koneiksi? Niihin vanhempiin odd fire- koneisiin ei saa suorasytkää kun syttyväli ei ole tasainen 120, joutuu tyytymään jakajaan.

Posted: Mon Sep 26, 2005 8:20
by AMA
miten ne erottaa helpoitten toisistaan? onko kampura erilainen?

Posted: Mon Sep 26, 2005 9:12
by buicker
Even-fireksi muuttu kesken vuoden -77. Parhaiten tunnistaa jakajan kannesta, jossa on kosketin nupukat epätasasin välein. Itseasiassa kansi on suoraan kasikoneesta, mutta kaksi lähtöä on tulpattu. Eroa on myös kampurassa, kiertokangissa, jakopään kopassa, nokka-akselin hammaspyörässä ja p-a-pumpun epäkeskossa. Samoihin aikoihin muuttu myös imukanavat korkeemmiksi.

Posted: Mon Sep 26, 2005 10:11
by AMA
buicker wrote:Even-fireksi muuttu kesken vuoden -77. Parhaiten tunnistaa jakajan kannesta, jossa on kosketin nupukat epätasasin välein. Itseasiassa kansi on suoraan kasikoneesta, mutta kaksi lähtöä on tulpattu. Eroa on myös kampurassa, kiertokangissa, jakopään kopassa, nokka-akselin hammaspyörässä ja p-a-pumpun epäkeskossa. Samoihin aikoihin muuttu myös imukanavat korkeemmiksi.
jakajan kansi on tasajaolla eli even-firehän tämän täytyy sillon olla (hyvä niin) :)